2014-07-11, 11:13
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Ni verkar inte heller ha tänkt på att Berny lever loppan med nya möbler och ommålning samt planerar resor medan ni sitter bittra härinne och klagar i ett forum. Ärligt talat tycker jag rätt synd om er. Ni borde prova på att leva livet istället, det låter som om ni behöver det riktigt mycket!

Du är väl för guds skull en av dem som är mest aktiv i den här tråden?
Och sist jag kollade är inte att fråga om man kommer in i Usa med domar i belastningsregistret att planera resor. Hittills verkar inte Berny gjort någonting själv hemma mer än att ha beställt sakerna och trätt på gardinerna på en stång.
Citera
2014-07-11, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colafantacolafanta
Gillar att elisa hånar berny på sin instagram lite diskret så där.
Som "Inte plugga på vilken sjukdom man vill vara för dagen" och "Hej jag gillar grönt och min collie viktor, så har personen allt i grönt och bara bilder på sin hund viktor"

Haha, Elisa är för go'.

Vad än Berny skriver om så ackompanjeras det med fyra fula likadana ankbilder.
Citera
2014-07-11, 14:30
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Ett halvår från nu kommer det låta "Självklart var det ett destruktivt upplägg att vara någon slags andra kvinna till en äldre gubbe, men jag var svag och vilsen och han utnyttjade det". Garanterat följt av en anmälan av något slag.

Jag tänkte på det så sent som igår. Det är en tidsfråga innan Berny kommer hänga ut honom som ett sexgalet svin som utnyttjade henne "när hon var sjuk". Dessutom tenderar Berny att dra till sig män som har sadistisk läggning. Janne proklamerar ju gärna och högt hur öppen han är osv och även frugan har ju en älskarinna vid sidan om. Självklart är han OK med det eftersom det är en annan medelålderskvinna. Undrar hur road han varit om hon legat med en ung man i 30-årsåldern istället. Tvivlar på att varit lika "öppen" då. Dessutom är det för mig uppenbart att han "valt" Berny för att han någonstans tänder på hennes självdestruktivitet. Han känner att hon är svag och formbar. Jag tror han känner att han kan göra vad fan han vill när han är hos henne eftersom han betalar för grejer och "ställer upp" som hon kallar det. I utbyte får hon sära. Så det är bara att vänta och avvakta ett långt blogginlägg där hon utmålar Janne som djävulen själv. Jag ser personligen fram emot det.

Tillägg:
Det är så jävla roligt hur Berny envisas med att skriva RETIIIIIIINA efter varje gång hon nämnt sin Macbook. Liksom ja, vi vet att den nya generationen MB har retinaskärm, du behöver inte skriva ut det varje gång. Det är som om jag skulle säga "min iphone med TOUCHSCEEEEEEEN" Liksom välkommen till 2014.

Tillägg 2:
Nu kryddar hon sin story för sina nya läsare på nya bloggportalen. Nu skriver hon att hon varit hemlös i tre år när det rörde sig om knappt ett år. Inte för att jag vill förminska upplevelsen eller situationen i hemlöshet men nu får hon väl ändå ge sig. Alltså ahhhh. Det är i såna här stunder jag verkligen ifrågasätter mig själv och huruvida en verkligen bör debattera Berny. Hon är så jävla störd, kalkylerande, manipulerande vilket gör mig vansinnigt sur. Å andra sidan är hon så jävla handikappad, svag och verklighetsfrånvänd på samma gång att jag inte vet om jag kan hålla henne ansvarig för sina handlingar. Liksom vem försöker hon lura i det blogginlägget? Det finns t o m en tidningsartikel på henne som florerar på internet där hon också säger rakt ut att det handlar om ett år, inte tre.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2014-07-11 kl. 14:42.
Citera
2014-07-11, 15:00
Medlem
colafantacolafantas avatar
Artikeln som avses.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article13883859.ab

Här är det svart på vitt att det handlade om mindre än ett år som de var hemlösa.
Senast redigerad av colafantacolafanta 2014-07-11 kl. 15:03.
Citera
2014-07-11, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colafantacolafanta
Artikeln som avses.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article13883859.ab

Här är det svart på vitt att det handlade om mindre än ett år som de var hemlösa.

Men det är ju inte lika vackert med knappt ett år. Ingen riktig misär liksom. Inte lika mycket knark.
Jag har alltid undrat vem som vågade ge henne och pojkvännen ett andrahandskontrakt, om än korttid. Man såg på dem vilka pundare de var, pojkvännen tog till och med en överdos i lägenheten. Folk som hyr ut i andrahand är i regel VÄLDIGT försiktiga vem de hyr ut till. De höll sig inte borta från knarket någon längre tid iaf.
Citera
2014-07-11, 15:40
Medlem
Kardnialvokals avatar
Men VARFÖR sitter man och påstår såna saker som vem som helst kan ta reda på? Alltså jag kanske kan förstå om ingen känner en, man kommer från en trasig bakgrund med en fucked up story bakom sig och man vill skapa en ny framtid och kanske töjer på sanningen och putsar det lite i kanterna för att man inte har lust att berätta om alla sjuka saker man gjort. Men när vem som helst kan googla en och få svart på vitt hur det egentligen ligger till och framför allt läsa ett par sidor i denna tråden, varför ens ta den chansen att hitta på helt banala saker? Ingen bryr sig om det är ett eller tre år, däremot är det jävligt sjukt beteende att faktiskt säga att det var tre gånger så lång tid. Det är väl där jag gör skillnaden på mytomaner och folk som drar en vit lögn då och då. När man börjar hitta på saker som inte ens gagnar en, man bara ljuger ljuger ljuger om allt från detaljer till stora långdragna händelser. Jag sätter Berny i mytomanfacket för att hon gör just det sistnämnda.
Citera
2014-07-11, 19:07
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung

Haters gonna hate!

OT: Varför är det, alltid, endast misslyckade människor som kläcker ur sig ovanstående kommentar? Alltid är det bidragstagande, överviktiga och lågbegåvade bönder. Aldrig motsatsen. Har reflekterat över det fenomenet ett tag. Och då blir det extra roligt att det är just dessa människor som säger så, när det är just den gruppen inga *haters* bryr sig om.

OnT: Berny skriver i bloggen att läkaren hon anmält ansökt om kontaktförbud, likaså för dennes fru. Fyfan, Berny har verkligen förstört livet för en hel familj. Jag är nu övertygad om att Berny aldrig känt sig utnyttjad oavsett vilket fuffens som pågått. Hon mår bra nu, det är det som är så skrämmande.
Citera
2014-07-11, 20:17
Medlem
motyls avatar
http://www.expressen.se/gt/berny-anmaler---far-att-bli-fri/

Känns som vissa saker går igen; ex.... familj.... läkare...

Citera
2014-07-12, 11:13
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
http://www.expressen.se/gt/berny-anmaler---far-att-bli-fri/

Känns som vissa saker går igen; ex.... familj.... läkare...

Våldtagen på härbärget. Hoppsan.

Hur många gånger har B egentligen blivit våldtagen? Någon som orkat räkna?

Edit; alltså, även på härberget. Samt inom familjen. Jonas. Läkaren... osv osv.
Citera
2014-07-12, 14:39
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath

Alla vill ha Berny och en del av hennes kropp.
Citera
2014-07-12, 14:45
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath

Alltså fan, jag antar de flesta här inte vet hur ett härbärge ser ut men jag kan tala om för er att det är inte bara en stor sal där alla hemlösa släpps in och lämnas till sitt öde utan övervakning. Ofta är där flera sängar i ett rum och där är inte obegränsat med platser. Där är också ständigt personal och securitas där. Att Berny skulle blivit våldtagen där utan att det uppmärksammats känns... jag vet inte. Sen är det klart att en våldtäkt kan se ut på flera sätt. Om du vaknar av att någon kört upp ett finger i dig är det också våldtäkt. Samtidigt, skulle ingen ha hunnit reagera innan dess? Skulle hon inte skrika om någon försökte sig på henne? Dessutom har de flesta härbärgena rena kvinnoavdelningar just av den här anledningen för att undvika att kvinnor utsätts för sexuellt våld av män. Jag kan i alla fall inte säga ett enda härbärge här i Skåne som har blandade avdelningar. (Tillägg: många hemlösa par har klagat på just detta eftersom de inte kan sova tillsammans då man delar upp män och kvinnor). Var någonstans i Göteborg skulle detta skett menar hon? Många frågetecken där...

Med det sagt vill jag tillägga att härbärgen inte är trevliga på något sätt. De som är hemlösa som inte missbrukar sover ofta hellre ute än går dit eftersom där i princip bara härbärgerar missbrukare, våldsamma såna dessutom. Och ofta är där bråk och skrik och folk stjäl från varandra och bankar på varandra. Därför har de securitasvakter på plats för att kunna avhysa/porta de som inte kan uppföra sig.
Citera
2014-07-12, 18:15
Medlem
motyls avatar
Ännu ett inlägg om Nicklas och deras kärlek. Jag förstår att man efter ett år i hemlöshet tillsammans med en annan människa utvecklar ett speciellt band, det är väl en överlevnadsinstinkt för att veta vem som norpar ens skor när man däckat i sina egna spyor.

Men. En normal människa inser att Berny och Nicklas aldrig varit ihop om de inte varit hemlösa, hade han överlevt den överdosen hade det tagit slut ett halvår senare. Och han hade blivit uthängd som kvinnomisshandlare och våldtäktsman. Sen är jag övertygad om att hur speciellt band de än hade så hade Nicklas aldrig tvekat att sälja Berny för typ en folköl eller ett skosnöre i fin färg. Hårt men det är väl sånt missbruk och pundig personlighet gör mot människor. Han hade väl redan sålt henne ett par gånger, oavsett missbruk så vad är det för människa? Kan Berny verkligen övertyga sig själv om att han älskade henne och det var hans sjukdom som talade vid de tillfällena?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in