2014-07-11, 15:09
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Det är ingen anledning till att inte behandla knulla på samma sätt som man behandlar torka bajs. Om man påstår att båda är helt vanliga yrken och inte förstår vad som skiljer.
Vad som främst skiljer är ett socialt stigma som (bland annat) ni feminister skapar.

Anser du att man skall förbjuda strippklubbar också? Porrfilmer? Om inte, anser du att AF skall kunna kommendera ut arbetslösa till att strippa eller spela in porr?
Citera
2014-07-11, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Har nu läst efter. Nej, det bryter just nu mot de mänskliga rättigheterna. Om det är det enda tillgängliga yrket så kan har man rätt att välja att vara arbetslös istället - om man är gift. Om det blir normaliserat att vara anställd som prostituerad så skulle det vara ok.

Aha, jag missade frågan. Jag tycker att det är/bör vara/bör bli ett helt vanligt yrke.
Ja, som man måste ta om man blir arbetslös som man måste ta vilket annat vanligt yrke som helst.

De flesta prostitutionsförespråkare brukar ändå tycka ungefär som Celeno och I don´t care att det inte ska vara det.
Citera
2014-07-11, 15:15
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Vilka yrken tycker du är helt vanliga yrken som man måste ta om man blir arbetslös då? Inte massör, inte dagisfröken, inte vård och inte prostituerad.

Lagerarbetare, montör, Städare, Postutdelare, kioskbiträde, affärsbiträde yrken som inte kräver utbildning och som inte anses stigmatiserade. Städare är ett kanske många ser ner på städare.
Citera
2014-07-11, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Lagerarbetare, montör, Städare, Postutdelare, kioskbiträde, affärsbiträde yrken som inte kräver utbildning och som inte anses stigmatiserade. Städare är ett kanske många ser ner på städare.
Och de här som har helt vanliga yrken, ska de försörja alla de här andra som inte vill jobba med vård, barnskötsel, massage och prostitution?
Citera
2014-07-11, 15:21
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ja, som man måste ta om man blir arbetslös som man måste ta vilket annat vanligt yrke som helst.

De flesta prostitutionsförespråkare brukar ändå tycka ungefär som Celeno och I don´t care att det inte ska vara det.
Jag är kluven i frågan nu. De kanske har en poäng som jag inte sett ännu. Ska höra efter.

Citat:
Jo men, vad är det för egentlig skillnad? Kvalifikationerna för att vara prostituerad är väl i dagens läge obefintliga men förhoppningsvis så är man väl åtminstone aningen attraktiv. Vad är det som skiljer yrket idag från t.ex. lagerarbetare?
Citera
2014-07-11, 15:24
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Och de här som har helt vanliga yrken, ska de försörja alla de här andra som inte vill jobba med vård, barnskötsel, massage och prostitution?

Tror inte du läste eller så tänkte du inte när du gjorde det. Finns många jobb som jag tycker är mer eller mindre ok att "Tvinga" arbetslösa att ta.

Men långt ifrån alla.
Citera
2014-07-11, 15:32
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Jag är kluven i frågan nu. De kanske har en poäng som jag inte sett ännu. Ska höra efter.

Jo men, vad är det för egentlig skillnad? Kvalifikationerna för att vara prostituerad är väl i dagens läge obefintliga men förhoppningsvis så är man väl åtminstone aningen attraktiv. Vad är det som skiljer yrket idag från t.ex. lagerarbetare?

Stigmatiseringen och att alla inte vill jobba så nära okända människor. Är skilnaden.
Citera
2014-07-11, 15:37
Medlem
Citat:
Tror inte du läste eller så tänkte du inte när du gjorde det. Finns många jobb som jag tycker är mer eller mindre ok att "Tvinga" arbetslösa att ta.

Men långt ifrån alla.
Ska lagerarbetarna städa själva på lagret? Och torka bajs på sig själva när de blir gamla. Och försörja de arbetslösa som inte vill ha ett sånt jobb?
Citera
2014-07-11, 15:45
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ska lagerarbetarna städa själva på lagret? Och torka bajs på sig själva när de blir gamla. Och försörja de arbetslösa som inte vill ha ett sånt jobb?

Nä städare som valt det själva ska städa. Utbildade vårdare ska torka bajs. Har du en bajsfixering?

Fördelaktligen skulle ingen behöva torka bajs finns bra maskiner för sånt. Det är ju något jag är mycket tveksam till att någon gör med glädje. Sex däremot är det är det många som gillar.
Citera
2014-07-11, 15:51
Medlem
Lösningen för att få latmaskar att jobba, är ju inte att direkt tvinga dem till olika typer av anställningar. Det är bättre att sänka arbetslöshets-understödet, så hittar de nog plötsligt själva arbete som de vill ta.

Varför är alla inställda på kommunism som något positivt?
Citera
2014-07-11, 15:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Vad som främst skiljer är ett socialt stigma som (bland annat) ni feminister skapar.

Anser du att man skall förbjuda strippklubbar också? Porrfilmer? Om inte, anser du att AF skall kunna kommendera ut arbetslösa till att strippa eller spela in porr?
Det sociala stigmat när det gäller kvinnors sexualitet har män stått för och står för i hög grad..

Titta bara på omdömena om kvinnor som lever ut sin sexualitet.

Hora och slampa är skällsord som män riktar till kvinnor - ingen hyllning.
Citera
2014-07-11, 15:59
Medlem
Citat:
Man måste vara kvalificerad för att vara sjuksköterska och bör vara det för att vara dagisfröken.

Om man anser att det är ett alldeles vanligt arbete måste ju lagen om koppleri tas bort.

Självklart måste man få starta företag och ha anställda som säljer sexuella tjänster.

Man får då rätt till sjukpenning och föräldraledigt när man betalar skatt.

Och man får ingen a-kassa eller försörjningsstöd före man ta erbjudna jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in