Citat:
Ursprungligen postat av
Graflund
Kom in på Örebro men hade hoppats på Uppsala. Överväger starkt att tacka nej till Örebro och istället satsa till våren för att nå Uppsala. Är det värt det? Medveten om att UU är en mycket bättre skola men hur mycket skulle ni offra för att byta upp från Ö till U?
Tacka för fan inte nej! Det enda som betyder något är betyg/meriter som öppnar dörren ut till arbetslivet, och strax efter att den dörren har öppnats så spelar det gamla mindre roll och det nya; arbetsbetygen/referenser, allt större roll. Lärosätet nämns blott i förbifarten och då för att stilla någons nyfikenhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Menardu
Samma här, men det är Stockholm jag kommit in på två gånger och nyss tackade jag nej för den andra gången. Om det känns bra på många andra sätt tycker jag att du ska köra på Örebro, själv känner jag inte för annat än Uppsala med hänsyn till flera saker.
Jag hoppas att det är tungt vägande saker, som inte inkluderar förhoppningen att Uppsala innebär någon gräddfil, och att du är bekväm med att skjuta på ditt mål på det där sättet (tid har vi ju nämligen en begränsad upplaga av).