2014-07-11, 10:03
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit
Varför inte dh? Totalt op i ptr just nu

Haha min main är en DH
Citera
2014-07-11, 10:31
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Är mest intresserad av bra solo-klasser och wiz som jag haft som allt innan är inte direkt t6 material just nu. WD känns FOTM och jag har redan en pet-klass, monk är supports så det lämnar crusader och barb. Vad gearar jag lättast för t6?

Vanilla-main va barb så lutar lite åt den.

Monken bra gearat är faktiskt djävligt bra (vad jag läst mig till exploding palm etc om jag förstått det hela rätt).

Crusadern är kul, fortfarande min favoritklass och faktiskt den klass som fick mig att börja spela D3 igen, var skönt med en riktig tank, springa med sköld och stort vapen

Barben hatade förrut (pre-ros) och lvlade bara upp denna för att jag ville ha en 70 av varje klass + faktumet att crusadern hittat Shard of Hate + Tunderfuries (+ en massa Odyn's och extra TF's), så ville testa en lightning barb och blev faktiskt lite förälskad. Har riktigt skoj med barben nu.

Både barben och crusadern klarar T6, dock lirar jag T5 på båda eftersom det då är faceroll igenom allt medans i T6 så riskerar jag att dö vilket betyder downtime.

Edit: Någon annan får gärna kommentera ang. monken då min monk är 70 i lvl 60 gear
Citera
2014-07-11, 10:44
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Monken bra gearat är faktiskt djävligt bra (vad jag läst mig till exploding palm etc om jag förstått det hela rätt).

Crusadern är kul, fortfarande min favoritklass och faktiskt den klass som fick mig att börja spela D3 igen, var skönt med en riktig tank, springa med sköld och stort vapen

Barben hatade förrut (pre-ros) och lvlade bara upp denna för att jag ville ha en 70 av varje klass + faktumet att crusadern hittat Shard of Hate + Tunderfuries (+ en massa Odyn's och extra TF's), så ville testa en lightning barb och blev faktiskt lite förälskad. Har riktigt skoj med barben nu.

Både barben och crusadern klarar T6, dock lirar jag T5 på båda eftersom det då är faceroll igenom allt medans i T6 så riskerar jag att dö vilket betyder downtime.

Edit: Någon annan får gärna kommentera ang. monken då min monk är 70 i lvl 60 gear

Detta eviga dilemma, barb eller crusader haha. Nej får helt enkelt känna på båda, har som tur är redan levlat alla klasser jag med. Måste ju säga att blessed shield är en av mina favorit-spells och crusadern är värdelöst gearad så börjar där. Kanske fjäskar till mig en carry senare ikväll^^

edit: Förresten, var börjar man någonstans som crusader i t1? Målet är en cdr build med blessed shield eller kanske en holy shotgun eller jag vet inte.
Senast redigerad av fgnm 2014-07-11 kl. 11:07.
Citera
2014-07-11, 11:09
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Detta eviga dilemma, barb eller crusader haha. Nej får helt enkelt känna på båda, har som tur är redan levlat alla klasser jag med. Måste ju säga att blessed shield är en av mina favorit-spells och crusadern är värdelöst gearad så börjar där. Kanske fjäskar till mig en carry senare ikväll^^

Funderar på att börja equippa min DH, orsaken är att jag alltid hatat den klassen, hade så djävla tråkigt när jag lvlade den pre-ros (kom till 58) och sen 58-70 tog jag genom att stänga rifts.

Dock, som jag sade, har alltid avskytt DH'n, men, jag gillade inte wizarden medans jag lvlade den, vid 60 (och senare 70) så blev den skoj.

Barben tyckte jag var skittrist Pre-RoS, men nu tycker jag den är riktigt djävla kul att spela.

Kanske blir det samma med DH'n, när jag fått på lite gear, kommer jag då tycka den är kul?

Munken hade jag skoj med pre-ros, dock inte rört den sen dess, så den ska equippas när jag får tid över
Citera
2014-07-11, 11:11
Medlem
Citat:
Är mest intresserad av bra solo-klasser och wiz som jag haft som allt innan är inte direkt t6 material just nu. WD känns FOTM och jag har redan en pet-klass, monk är supports så det lämnar crusader och barb. Vad gearar jag lättast för t6?

Vanilla-main va barb så lutar lite åt den.

Har ease-mode-t6 crusader samt barbarian. Crusader är nog lättare att geara för t6 atm (pre-2.1), och har fler t6 viable builds, och med viable menar jag builds som kan göra t6 rifts på en vettig tid ( < 10 min ). Den enda barb-builden som kan göra t6 effektivt solo är leapquake. Visst det GÅR självklart att köra t6 med andra builds också men inte på samma tider samt att dessa är mer gear dependent. Dock så kommer ju 2.1 ändra en hel del och erbjuda lite mer build diversity för barb, Reakers + vile wards t.ex, som crittar för ett par hundra mille.

Själv föredrar jag barb (även fast den är på botten ihop med Wizard i nuläget).
Citera
2014-07-11, 11:19
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Har ease-mode-t6 crusader samt barbarian. Crusader är nog lättare att geara för t6 atm (pre-2.1), och har fler t6 viable builds, och med viable menar jag builds som kan göra t6 rifts på en vettig tid ( < 10 min ). Den enda barb-builden som kan göra t6 effektivt solo är leapquake. Visst det GÅR självklart att köra t6 med andra builds också men inte på samma tider samt att dessa är mer gear dependent. Dock så kommer ju 2.1 ändra en hel del och erbjuda lite mer build diversity för barb, Reakers + vile wards t.ex, som crittar för ett par hundra mille.

Varför just Vile ward? Alla shoulders kan väl rolla affixet?
Senast redigerad av ^Eaz 2014-07-11 kl. 11:33.
Citera
2014-07-11, 11:26
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Kanske blir det samma med DH'n, när jag fått på lite gear, kommer jag då tycka den är kul?

Gillar min DH sjukt mycket, slackerspelstilen passar mig perfekt. Kunde spela 12-14 timmar om dagen under en period i våras (läs veckan blizz dubblade leg dropdraten). Många tycker säkert det är tråkigt att bara springa runt och inte göra någon skada själv men ja, är ju en smaksak. Det värsta var att bli one-shottad hela tiden i början innan man lär sig undvika all dmg men efter man gjort en hel t6 rift och överlevt, så värt. Sen kom unity och resten är derp.

Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik

Blir definitivt att geara crusadern först då, kul också med en klass som känns relativt ny för en. Sen vill jag gärna geara snabbt och köra t6 så fort som möjligt, att vänta på rätt leap-gear kan ta sin lilla tid. Jo, man är ju en progress-hora likså.
Citera
2014-07-11, 12:13
Medlem
Min nuvarande specc http://eu.battle.net/d3/en/profile/Prowing-2625/hero/1818205

Har lite frågor angående gear. Tänkte fixa lite mer gear inom pet speccen. Är det bara farma rifts å köpa grejjer för bloodshards i vilken act som helst?
Citera
2014-07-11, 12:16
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeunerts
Min nuvarande specc http://eu.battle.net/d3/en/profile/Prowing-2625/hero/1818205

Har lite frågor angående gear. Tänkte fixa lite mer gear inom pet speccen. Är det bara farma rifts å köpa grejjer för bloodshards i vilken act som helst?

Vet inte riktigt vad du frågar?

Du kan shoppa hos kadala i vilken act som helst, det spelar ingen roll var du handlar, samma gear.

Den enda gången när acten spelar roll är när du farmar Horadric Caches.

Sen, så är det högre droprate i rifts än ute i "vanliga" världen, så rifts är att föredra framför farmande i vanliga världen (dvs när du inte farmar keys/caches)
Citera
2014-07-11, 13:02
Medlem
Citat:
Vet inte riktigt vad du frågar?

Du kan shoppa hos kadala i vilken act som helst, det spelar ingen roll var du handlar, samma gear.

Den enda gången när acten spelar roll är när du farmar Horadric Caches.

Sen, så är det högre droprate i rifts än ute i "vanliga" världen, så rifts är att föredra framför farmande i vanliga världen (dvs när du inte farmar keys/caches)

Tyckte ja hörde att man fick olika gear beroende på vilken act man köpte ifrån Kadala. Men kan nog varit Horadric Caches ja läste.
Citera
2014-07-11, 13:11
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeunerts
Tyckte ja hörde att man fick olika gear beroende på vilken act man köpte ifrån Kadala. Men kan nog varit Horadric Caches ja läste.

Cache loot: www.diablohub.com/database/sorting/bounty-bags
Citera
2014-07-11, 13:41
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Diablo Forum MVP Druin har skrivit en lång genomgång om allt som är fel med munken:
http://diablo.incgamers.com/blog/comments/state-monk-additional-follower-future-op-class
Jag håller med om det mesta och kommer droppa min munk med högst level ikväll för att göra om den från grunden när 2.1 går live.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in