2014-07-10, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Trådarna du tar upp speglar tydligt var någonstans du trott att du vann diskussionen. Det är rätt intressant vad man låter sig uppröras över va? Hur man kan fokusera så mycket på troll.

I samtliga debatter om prostitution har ni bla blivit slaktade, ja om vi nu skall vara ärliga här.

Ok Burros, upp till bevis då. ge mig 1 debatt där jag blivit "slaktad" tack.
Och räcker inte med tråden, jag vill ha ett resonemang kring vad "slakten" består av.
2014-07-10, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Och räcker inte med tråden, jag vill ha ett resonemang kring vad "slakten" består av.

Varför bara en debatt? här är en fin liten samling med resonemang inkluderade.
2014-07-10, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne

Ok, ta första tråden, vad är fel med den? var blir jag "slaktad" intellektuellt helt "överbevisad" och får lomma hem med svansens mellan benen? Nå?
2014-07-10, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter

Alla om prostitiution. Alla trådar någonsin. Ni har ingen röd tråd och logiskt resonemang överhuvudtaget och då blir man såklart slaktad och frågorna är ju mer eller mindre samma i samtliga och var ni skall börja, både som rörelse och rabiata försvarare av sexköpslagen är att ställa er frågan bryr vi oss om dom prostituterade ja eller nej? För inte ens där är ni än.
Inget trams om "normsättande" skall det snackas om får då är man inte seriös i debatten + helt utan kontakt med verkligheten man lever i, man bara simmar i ett djupt hav av förnekelse.
Det är så jävla spretigt och hycklande över hela linjen att det ens är svårt att bemöta och ni kan skriva 1 post där ni säger emot er själva i posten!!

Det finns inget hederligt sätt att försvara något som uppenbarligen alla kan se är helt verkningslöst och bara ställer till med problem och är direkt anti-individens frihet. Så enkelt är det ibland.
2014-07-10, 11:43
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Vet inte om jag drar lite off topic nu, men eftersom den här tråden ändå är någon sorts metadebatt om den här forumsdelen så tycker jag att denna fråga hör hemma här. Jag måste säga att jag tycker att det är väldiga konstiga val av vilka trådar från det här forumet som syns på "Aktuella ämnen". Många av debatterna här inne är faktiskt intellektuella och lärorika men det är nästan alltid bara tramstrådarna som väljs ut till att synas på den stora sidan som fler än de närmast sörjande här läser.

Som i detta fall när denna tråd: Feminist: "Det är dags att gasa ihjäl alla korta män" som tillika förmodligen är den mest tramsiga och infantila tråden av alla på den här forumsdelen just nu av någon anledning har valts ut till att synas på den sidan. Vore intressant att få veta på vilka grunder det väljs ut vilka trådar härifrån som bedöms vara tillräckligt intressanta för att hamna på första sidan.
2014-07-10, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I samtliga debatter om prostitution har det blottats att förespråkarna vill ha legalisering för mäns skull och skiter i kvinnorna.

Nej verkligen inte men ett av era knep är ju att kalla alla män i trådarna för torskar 2000 gånger så sen börjar ni väl tro på det själva antar jag eftersom nu just saknar röd tråd och logiskt resonemang? Det blir liksom inte mer sanning bara för att ni ältar om något, var det en direkt lögn första gången så är det även en direkt lögn 2001 gången surru.

Och vi börjar inte ens där som sagt om vi skall vara hederliga och faktiskt ta debatten på allvar. Vi skiter i både män och torskar. Frågan ni som rörelse och rabiata försvarare av sexköpslagen skall ställa er är bryr ni er om dom prostituerade egentligen ja eller nej?
Så länge ni försöker flytta fokus till män så nämligen svaret på den frågan NEJ.
2014-07-10, 11:59
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Nej verkligen inte men ett av era knep är ju att kalla alla män i trådarna för torskar 2000 gånger så sen börjar ni väl tro på det själva antar jag eftersom nu just saknar röd tråd och logiskt resonemang? Det blir liksom inte mer sanning bara för att ni ältar om något, var det en direkt lögn första gången så är det även en direkt lögn 2001 gången surru.

Och vi börjar inte ens där som sagt om vi skall vara hederliga och faktiskt ta debatten på allvar. Vi skiter i både män och torskar. Frågan ni som rörelse och rabiata försvarare av sexköpslagen skall ställa er är bryr ni er om dom prostituerade egentligen ja eller nej?
Så länge ni försöker flytta fokus till män så nämligen svaret på den frågan NEJ.

Jag tycker helt tvärtom.
Det är MÅNGA män här inne som kallar kvinnor FEMINISTNAZZE ca 2001 gånger!
Med betoning på ettan i 2001= SISTA ordet, hur dumt det än låter.
Så tycker jag.
2014-07-10, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag tycker helt tvärtom.
Så tycker jag.

Jaha så det tycker du. Men det här är inte Facebook och vad du skriver har ingenting med diskussionen om prostitution att göra så tyck lite mindre är mitt stalltips, för allas trevnad.
2014-07-10, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne

Ha ha, fantastiskt!
Eller som ScottWalter själv hade kallat det; "poesi"...

Bara kolla in det här hon skriver i inlägg #12 i sin egen tråd:

(FB) Var hittar man antifeminism utanför FB?

Citat:
Och försvinner när jag får mothugg? Herregud, jag sitter här i dagar och debatterar i milslånga trådar med folk. Inte fan ger jag mig. När jag slutar är det ofta för att diskussionen gått i stå och i cirklar, den leder liksom inget vidare. Då finner jag det inte vara värt tiden längre.
men ge mig gärna ett exempel där jag tystnat.
jag brukar för övrigt skriva i senaste inlägget att det blir det sista.

Märk väl att hon får mothugg i tråden, och att detta inlägg är hennes sista i tråden, sen tystnar hon....ha ha ha!

Sådär, lilla hycklande ScottWalter, nu kan du äntligen sluta efterfråga källa och exempel på att du gjort bort dig, det har presenterars upprepade gånger och det räckte med att slumpvis välja ut en av dina egna patetiska trådar.
Att du sticker huvudet i sanden och vägrar se det som ställs framför ögonen på dig är allmänt känt, men nu får du fan skärpa dig!
Senast redigerad av Thyrsos2 2014-07-10 kl. 13:02.
2014-07-10, 15:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Nej, att sätta fokus på mäns agenda är inte att skita i kvinnorna.

Vilken rörelse talar du om? När jag använder fingrarna på tangentbordet eller när jag rör ögonen för att läsa det andra skriver om?
2014-07-10, 15:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag tycker helt tvärtom.
Så tycker jag.
Så sant. Jag kommer inte att definiera mig feminist hur många gånger det än rapas av andra .. Jag har dock konstaterat att det troligen ligger så djupt i somliga att definiera vad kvinnor är, ska och vill, att det inte längre är någon större idé att påtala det. Har de inte fattat efter 1050 gånger så lär de inte fatta även om jag upprepar det 2002 gånger...
2014-07-10, 15:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jaha så det tycker du. Men det här är inte Facebook och vad du skriver har ingenting med diskussionen om prostitution att göra så tyck lite mindre är mitt stalltips, för allas trevnad.
Tråden du skriver i har inte med diskussionen om prostitution att göra. Tvärtom. goran744 är alltså topic när hon diskuterar debattstilen - och du off-topic när du försöker flytta prostitutionsdiskussionen hit...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in