2014-07-05, 21:22
Medlem
eternussermos avatar
Vilka fler tror vi kan ta plats?
Citera
2014-07-05, 22:38
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vilka fler tror vi kan ta plats?

Min gissning är Anna Carin (ACO) Zidek, OS-guld i skidskytte 2006. Hon la av 2011 och är 41 år - perfekt som deltagare i MM.
Citera
2014-07-05, 22:41
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Min gissning är Anna Carin (ACO) Zidek, OS-guld i skidskytte 2006. Hon la av 2011 och är 41 år - perfekt som deltagare i MM.
Hon är redan bekräftad, bättre kan du
Citera
2014-07-05, 23:11
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Hon är redan bekräftad, bättre kan du

Åfan, trodde det var Tomas Jonsson och Frank som var klara. Vilken jävla elitgissning från min sida då!!!

Då får jag gissa på...Lena Videkull. Hon har väl iaf inte varit med?
Citera
2014-07-05, 23:17
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Åfan, trodde det var Tomas Jonsson och Frank som var klara. Vilken jävla elitgissning från min sida då!!!

Då får jag gissa på...Lena Videkull. Hon har väl iaf inte varit med?
Läs tråden innan du postar gissningar
Inte omöjligt, men då känns väl Pia Sundhage mer trolig, om man ska titta på kvinnor så saknas AL Skoglund tycker jag. Anja Pärson kan väl komma på tal också?
Citera
2014-07-05, 23:27
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Läs tråden innan du postar gissningar
Inte omöjligt, men då känns väl Pia Sundhage mer trolig, om man ska titta på kvinnor så saknas AL Skoglund tycker jag. Anja Pärson kan väl komma på tal också?

Anja Pärson vore riktigt kul att få se delta, hennes benstyrka är ju abnorm. Frågan är om resten av kroppen är lika fit...? Pia Sundhage vill jag däremot inte se, hon är ingen direkt bra reklampelare för flator. Mycket flator förresten.

Tror de kommer gräva fram ett par relativt okända "mästare" som har ett EM-guld i någon tämligen liten idrott.
Citera
2014-07-06, 09:01
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Frankie Boy är ett stort namn, det tycker jag alla bragdguldsmedaljörer är, svårt att hitta någon som är mycket större. Då får vi leta bland Anja, J-O Waldner, Björn Borg och liknande.

Jovisst, det tycker jag med men det brukar alltid vara något av de i kategorin du sedan nämner med. Frank är stor men det känns som han mestadels är såpass stor hos oss med idrottsintresse och inte bland en bred, inte lika idrottsintresserad, allmänhet.
Det är mycket tragiskt att vi inte kan få se en Micke Ljungberg i MM beträffande brottare, den kanske mest sympatiske och trevlige idrottare man stött på.
Citera
2014-07-06, 09:51
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jovisst, det tycker jag med men det brukar alltid vara något av de i kategorin du sedan nämner med. Frank är stor men det känns som han mestadels är såpass stor hos oss med idrottsintresse och inte bland en bred, inte lika idrottsintresserad, allmänhet.
Det är mycket tragiskt att vi inte kan få se en Micke Ljungberg i MM beträffande brottare, den kanske mest sympatiske och trevlige idrottare man stött på.

Ja, Ljungberg var onekligen väldigt ödmjuk. Trist att det slutade på det sättet. När vi ändå är inne på brottare, vad sägs om Martin Lidberg då?
Citera
2014-07-07, 00:31
Medlem
Citat:
Ja, Ljungberg var onekligen väldigt ödmjuk. Trist att det slutade på det sättet. När vi ändå är inne på brottare, vad sägs om Martin Lidberg då?
Jo, om inte Frank redan varit där. Fast Lidberg kanske är lite för vältränad fortfarande? De verkar ju i senare säsonger vilja ha lite mer avdankade män med karriären minst 10-15 år bakom sig.

Hur blev det med Gunde förresten? Är han ute ur leken?
Citera
2014-07-07, 11:08
Medlem
kompjuters avatar
Varför inte Håkan Södergren? Han skulle passa perfekt i MM....en humörhöjare och en riktig spjuver

Jonas Nilsson kanske (Vm-guld Bormio -85), 51 bast, borde platsa.
Senast redigerad av kompjuter 2014-07-07 kl. 11:14.
Citera
2014-07-07, 13:53
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Tja, han la ju av för en del år sedan även om han fortfarande är vältränad men att han är tränad kan man ju inte se som ett hinder direkt.
Det känns faktiskt rätt svårt att finna den där exemplariska mixen av deltagare.
Citera
2014-07-10, 10:19
Bannlyst
Nya deltagare presenterade idag!

"OS-hjälten Anette Norberg klar för Mästarnas mästare

Curlingspelaren får sällskap av skidåkaren Björn Lind, brottaren Sara Dikanda och bandyspelaren Magnus Muhrén i nästa säsong av Mästarnas mästare." - SVT

http://www.svt.se/mastarnas-mastare/mastarnas-mastare-2015

Finns några spännande namn i skaran. Lind och Muhrén tycker jag verkar spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in