2014-07-09, 20:30
Medlem
Inser inte varför det är så viktigt att påpeka det här med Mensa? Vi pratar inte direkt om ett kriminellt geni här.
Citera
2014-07-09, 20:36
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darius83
Att mäta intelligens med IQ är den intelligensmätning som vunnit mest stöd av forskningsrön. Ska man inkludera känslor, moral och empati i intelligensbegreppet så kan man lika gärna inkludera allt möjligt i intelligensbegreppet. Man måste dra en gräns nånstans. Men det ämnet hör till en annan tråd.

Jag tycker att kalla någon för mongo som mellannamn är ett tecken på att man låter sina känslor ta över. Men det är vi väl alla mer eller mindre, dvs. känslostyrda.

Angående efterblivenhet så hänvisar jag till den vedertagna definitionen på "intellectually challenged". Googla det. Platsar man i Mensa så uppfyller man automatiskt inte kriterierna för mental retardation. Men enligt din definition av efterblivenhet så är det uppenbarligen möjligt att alla som du inte gillar är efterblivna. Tyder på ett resonemang och en begreppsbildning som ligger på en nioårings nivå.

Men om vi säger såhär istället: Man kan vara känslomässigt efterbliven, dvs. ha känslor som ligger på ett barns nivå. Ja, då kan man väl säga att Ander vid gärningstillfällena låg på en nioårings nivå, känslomässigt alltså. Fair enough.

Nä, man behöver inte vara smart alls för att scorea bra på ett iq-test. Att vara smart är bra mkt mer än så.
Citera
2014-07-10, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Jag tror att vi har haft något tjafs i någon tråd, men jag vet inte vilken. Men nu är jag helt på din sida av motorvägen. IQ handlar egentligen inte hur smart du är, utan hur bra du du kan tänka logiskt. Jag vet inte hur högt IQ jag har men jag har en polare med hög IQ som en gång påstod att mitt IQ skulle ringa sig runt 124. Det tror jag dock inte. Jag är nog begåvad inom vissa områden men att jag skulle vara ett par steg från att kunna gå med i MENSA ser jag inte som en möjlighet.

För övrigt så skiter jag nu i fortsättningen i att svara dig Daruixiixixixzyifysiufsi1231242555252. Du är uppenbarligen helt jävla efterbliven eller XXX själv. Tänker dock inte spekulera i vem du är på riktigt - jag håller det för mig själv. Får du reda på vem jag är så får du gärna söka upp mig och visa hur jävla cool du är IRL. Det är ju något med det du skriver som gör att du klart och tydligt sympatiserar med Joel och försöker försvara honom.

Hoppas du får suga mycket kuk där du nu befinner dig.

Jag tycker det är synd att vi har kommit på kant med varandra. Jag är helt seriös. Du verkar ändå vara en schysst kille, och jag klandrar dig inte för ditt agg gentemot mig. Peace, man!
Citera
2014-07-10, 18:55
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oblique
Inser inte varför det är så viktigt att påpeka det här med Mensa? Vi pratar inte direkt om ett kriminellt geni här.

Håller med dig, jag fattar inte heller på vilket sätt Mensa är viktigt eller intressant i sammanhanget.
Joels brott blir ju inte mindre vidriga pga av låg eller hög IQ.
Att han däremot saknar all tillstymmelse till EQ har vi alla förstått.
Citera
2014-07-10, 19:24
Medlem
Vad är det som säger att han skulle ha hög IQ?
Citera
2014-07-10, 21:14
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Vad är det som säger att han skulle ha hög IQ?

Det är Darius83 som påstår det.
Citera
2014-07-10, 22:26
Bannlyst
Darius, hur kommer det sig att du vet så mycket om J*el? Vart dödade J*el dom 5 andra djuren som ska ha varit utomlands?
Citera
2014-07-11, 00:50
Medlem
Superkissekattens avatar
Jag undrar om Joel sitter och läser sina gamla inlägg? Det är ju så att man skäms över hur han beter sig och skriver i den här tråden: (FB) Fantiserar om att bli seriemördare..

Om du inte kommer ihåg Bernandos inlägg Darius, så råder jag dig till att läsa igenom dom igen för att färska upp minnet. Ni skriver lika idiotiskt båda två.
Citera
2014-07-11, 10:08
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkissekatten
Jag undrar om Joel sitter och läser sina gamla inlägg? Det är ju så att man skäms över hur han beter sig och skriver i den här tråden: (FB) Fantiserar om att bli seriemördare..

Om du inte kommer ihåg Bernandos inlägg Darius, så råder jag dig till att läsa igenom dom igen för att färska upp minnet. Ni skriver lika idiotiskt båda två.

Ja, det märks ju tydligt att Joel är efterbliven på hans inlägg. Haha ganska roligt att han själv tror han är nån slags megamind :-D
Citera
2014-07-11, 10:15
Medlem
matrix2005s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darius83
Ja, jag skulle inte direkt kunna be min kompis mamma att trycka ut COSMIC-journalerna och ge till mig. Det är ett sekretessbrott. Men det är vad jag har hört i alla fall. Och jag förstår att folk vägrar att acceptera det. Det retar väl folk ännu mer. De vill ju inte att nån som de hatar som lyckas med en sån grej. Den effekten är rätt så naturlig. Dock så kan man ju alltid skriva till Joel Ander och be honom bifoga ett foto på testintyget. Kan ta några veckor, om man nu ens orkar lägga ner tid på det.

Med tanke på din kompis mammas sladder om inträde till Mensa och framgång i detta prov så kan hon lika gärna öppna grindarna och låta oss alla besöka idioten.

Han sitter säkert och runkar när han ser hur han fortfarande får uppmärksamhet. För min hoppas jag att det första han gör när han kommer ut är att kasta sig framför tåget till Alvesta.
Citera
2014-07-11, 12:47
Medlem
retiarius1s avatar
Han kommer aldrig att få flytta ut i samhället igen, och förmodligen inte ens få permission utanför staketet.

Är det Förvaltningsrätten som bestämmer om ev. frisläppande och läkare på rättspsyk. om ev. frigång/permission?

Och hur var det nu med dom 5 djuren i Amazonas? Jag vill verkligen veta det. Kan du svara på det Darius83, eftersom du hade information om det?
Citera
2014-07-11, 13:28
Medlem
Neromechas avatar
Ifall han blånekat, hade han varit en fri man idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in