2014-07-09, 18:56
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Vari ligger den principiella skillnaden mellan Åsa Romsons hets mot vita medelålders heterosexuella män och Dan Park som nu blivit häktad för hets mot folkgrupp med sin konst?

http://www.svt.se/kultur/konst/dan-park-haktad-for-hets-mot-folkgrupp?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&ut m_campaign=Feed%3A+Svtse-Kulturnyheterna+%28svt.se+-+Kulturnyheterna%29
Heterosexulla vita män kan enligt dårarna aldrig utsättas för hat och hets. Vi får bara igen för årtusenden av förtyck och det är bara rätt åt oss.
Flashback är fanimej den enda oasen av rationalitet och förnuft som återstår. Jag har försökt att lugnt och sakligt resonera med dessa människor både IRL och på ställen som Fejjan och mötts av så mycket hat och irrationella påhopp att jag fått kalla kårar. Det blåser jävligt obehagliga vindar i Sverige just nu och dom som inte är med på det politiskt korrekta tåget är lika mycket värda som en jude i Berlin kring 1940.
Citera
2014-07-09, 19:11
Medlem
Donken.Donalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Vem annars? Vi dubbelarbetande skattebetalare vilka aldrig kommer att tillåtas att gå i pension eftersom de efterföljande inte vill, kan eller orkar arbeta.

Ett alternativ skulle kunna vara om ett kommersiellt TV-bolag finansierar.

TV-kamerorna följer det dagliga arbetet. Att se åsiktsexperterna arbeta kan bli till underhållning för oss skattebetalare.

Åsa Romsons roll blir att leta efter fel på sin vite, heterosexuelle man.

Varje dag håller Åsa Romson ett tal från sin talarstol där hon anklagar sin man för de fel han begått. Därefter får publiken, som består av miljökvinnor + de sexuella minoriteterna, rösta fram ett lämpligt straff.

Producenterna till dokusåpan kan hämta inspiration från absurda scener ur Ingmar Bergmans mest skruvade filmer.
Senast redigerad av Donken.Donald 2014-07-09 kl. 19:30.
Citera
2014-07-09, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Vari ligger den principiella skillnaden mellan Åsa Romsons hets mot vita medelålders heterosexuella män och Dan Park som nu blivit häktad för hets mot folkgrupp med sin konst?

http://www.svt.se/kultur/konst/dan-park-haktad-for-hets-mot-folkgrupp?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&ut m_campaign=Feed%3A+Svtse-Kulturnyheterna+%28svt.se+-+Kulturnyheterna%29

Ett intressant ämne att ta upp i en egen tråd kanske. Romson har klart visat att hon är en lågintelligent, hjärntvättad timbroslav, som propagerar för att hela världens befolkning är svenskar.
https://www.youtube.com/watch?v=rjand84BBKM
Citera
2014-07-09, 19:21
Medlem
narkoluders avatar
En vit, medelålders, homosexuell, vegetarian med "private jet" är tydligen inblandad i en 14 miljarders skattehärva i England (George Michael).http://www.dn.se/kultur-noje/musik/kandisar-skyldiga-14-miljarder-i-skatt/?l
Kanske något för Romsson att suga på...
Citera
2014-07-09, 19:45
Medlem
Utopia.s avatar
Kan vi inte hjälpas åt att kartlägga hur detta tagits emot? SvD hade nyligen en krönika, har sett lite reaktioner på Twitter. Mer?

Citat:
Ursprungligen postat av Hebronny
De har ingen grön politik! De har en röd marxistisk globaliseringspolitik.

Jo fast Mp är ju bara gröna utanpå, inuti är de röda.
22.15 - 23.45. - http://vimeo.com/80780272

Du PMade mig den här filmen. Har fortfarande inte tittat på den. Sluta upp med ditt spam.

Vad menar du förresten med att hon är timbroslav? Timbro är en liberal tankesmedja.

Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Mycket mycket bra artikel. Detta har undgatt mig helt:

"På SVT:s debattsida (4/7) skriver moderate riksdagsledamoten Hanif Bali om några av sina erfarenheter från veckan. Han berättar att han har blivit kallad ”Moderaternas Jackie Arklöv” av Kurdo Baksi. Baksi är i år riksdagskandidat för Miljöpartiet, och har under åren mottagit många priser för sitt arbete mot rasism; 1995 fick han DN:s Jörgen Eriksson-pris, 1999 gavs han industrifackets kulturpris och 2000 var han mottagare av Olof Palmes fredspris. Hans oerhörda tillmäle där han jämför Hanif Bali med en krigsförbrytare och polismördare framstår som ett föga hedersamt sätt att leva upp till så stolta utmärkelser, men vad vet väl jag?"

Det ar ju faktiskt inte bara hapnadsvackande, det ar ju helt djavla sjukt ?!

Ja, det hade kunnat bli ett drev i sig. Det är synd att detta fick nämnas i förbifarten i denna ledare. Men ja, helt jävla sjukt är det.
Senast redigerad av Utopia. 2014-07-09 kl. 19:50.
Citera
2014-07-09, 19:46
Medlem
Citat:
Du har uppenbarligen inte kapacitet att kommentera uppgifterna om miljöpartiets marxistiska grund.

De är inte gröna utan röda, sett till deras politik är detta ganska solklart, men du klarar inte att kommentera detta

Vad? Du lägger orden i munnen på mig och tillskriver mig något som inte stämmer. Jag håller med dig i vad du vill framföra vad gäller din video.
Citera
2014-07-09, 19:49
Bannlyst
Citat:
Sen när blev du din snorvalp moderator i din pyttelilla värld?

Kolla 22.30 - 23.45 c:a om "Miljöpartiet" http://vimeo.com/80780272

Citat:
Ursprungligen postat av nyplfl
Vet du vad? Jag länkade Talet från Åsa romson på Gotland bara en enda gång i första inlägget i tråden. Jag vet att det räcker så och postar det inte om och om igen du kan vara säker på att din video blir sedd genom första gången du postade den. Jag tycker varenda väljare borde se talet först innan de röstar i valet men inte postar jag den videon om och om igen i tråden.

Nä men för att få igång en trådstart skrev du 3 inlägg på raken. Den av dig länkade videon ligger lättåtkomlig i trådstarten och annorstädes, "min" video är något mer svårtillgänglig.
Senast redigerad av Hebronny 2014-07-09 kl. 19:52.
Citera
2014-07-09, 19:52
Medlem
Citat:
Nä men för att få igång en trådstart skrev du 3 inlägg på raken. Den av dig länkade videon ligger lättåtkomlig i trådstarten och annorstädes, "min" video är något mer svårtillgänglig.

Glöm inte att ta din medicin

Personangrepp angår inte ämnet om jag tar medicin.
Men jag kommer göra dig besviken. Jag slutade ta medicin för en månad sen och det har visat sig att jag inte behöver någon medicin överhuvudtaget.
Senast redigerad av nyplfl 2014-07-09 kl. 19:55.
Citera
2014-07-09, 19:52
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Majoriteten av MP's väljare är kvinnor. Det är ett globalt fenomen att kvinnor i övrigt röstar mer grönt än män.

Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Det låter ju bra. Du kan säkert styrka det du hävdar med ett käckt citat eller en referens till en undersökning?

För jag tvivlar. Detta att åsikter beror på vad vi har mellan benen hävdar jag är hittepå ämnat att skada nationen.

Men låt oss se undersökningen först så lämnar jag mitt tyckande därhän så länge..

Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Jag har last/hort det nagonstans ocksa, jag kan inte ge kalla dock. Nagon annan kan forhoppningsvis bidra med det.

Det finns sakert mer statistik nagonstans som kan ge belagg for vara pastenden, men detta ar iaf en kalla:

http://www.svt.se/agenda/kvinnor-och-rostar-alltmer-olika
Citera
2014-07-09, 20:02
Medlem
Citat:

Den parallellen kan du inte dra. De 3 inläggen i trådstarten är olika. Och de 2 andra inläggen efter det första är olika. De behövdes inte för att "få igång" tråden.
Senast redigerad av nyplfl 2014-07-09 kl. 20:06.
Citera
2014-07-09, 20:08
Medlem
Citat:
"min" video är något mer svårtillgänglig.

Starta då en egen tråd om videon.
Citera
2014-07-09, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Du PMade mig den här filmen. Har fortfarande inte tittat på den.

Vad menar du förresten med att hon är timbroslav?

Citat:

Det har du alltså inte orkat se nej, men den är viktig! Timbro och expo é samma judeskit som styr politiker som Anna Rööv och Romspån.

Och hur definierar vi svensk är en programerad fråga de har lärt sig att hjärntvättat upprepa 25.40-25.45 https://www.youtube.com/watch?v=1UWeRQo0j2U

Detta är inte DIN tråd nyplfplfymf!
Senast redigerad av Hebronny 2014-07-09 kl. 20:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in