Citat:
Ursprungligen postat av
flipflap
Det låter ju bra. Du kan säkert styrka det du hävdar med ett käckt citat eller en referens till en undersökning?
För jag tvivlar. Detta att åsikter beror på vad vi har mellan benen hävdar jag är hittepå ämnat att skada nationen.
Men låt oss se undersökningen först så lämnar jag mitt tyckande därhän så länge..

Nu rakt på hand? Tyvärr det kan jag inte, men däremot är kvinnor mer engagerade i gröna, miljövänliga organisationer och föreningar än män, självklart finns de män med men en större del av medlemmar i dessa organisationer är utav de kvinnliga könet och ju mer längre bort vi kommer ifrån den utvecklade väst världen desto fler kvinnor.
En anledning till detta fenomen är att kvinnor är eller kommer bli mödrar till barn och ansvariga för vilken värld de växer upp i samt att de är mer empatiska till en bättre miljö i övrigt gentemot män.
Jag kan inte backa upp med källor till mitt påstående men om vi vänder på det och utgår att män är i majoritet i gröna organisationer och dylikt för de är nog mindre sannolikt. Framförallt bortom västvärlden.