2014-07-08, 21:57
Medlem
KillenMedSkillen94s avatar
Jag hatar Telia reklamen om nån tjej som ska "komma ut ur garderoben" riktigt vidrig jävla reklam, man ryser nästan till av förskräckelse av hur många hjärnceller som förbrukades när den ideen kom fram. Det har inte heller någonting med Telia som företag att göra heller. Den är bland top 5 sämsta reklamerna jag sett i hela livet.
Citera
2014-07-08, 22:03
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenMedSkillen94
Jag hatar Telia reklamen om nån tjej som ska "komma ut ur garderoben" riktigt vidrig jävla reklam, man ryser nästan till av förskräckelse av hur många hjärnceller som förbrukades när den ideen kom fram. Det har inte heller någonting med Telia som företag att göra heller. Den är bland top 5 sämsta reklamerna jag sett i hela livet.

"Har ni pratat hela natten eller?" "Ja, Hon kommer ju att berätta" Telia bidrar till...mångfald och gratis samtal hela natten för flator som är överkänsliga? Och den där jävla förstående pojkvännen spyr jag på, så jävla tolerant när hans toleranta flickvän måste spendera hela natten med att övertyga någon om att komma ut på jobbet. Vad nu kollegorna har med ens sexliv att göra egentligen!
Citera
2014-07-08, 22:52
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Får magsår när jag ser/hör reklamen med rösten som säger:
''Hej är du där? jag vill bli en återvinningsbar person''

Har för mig att det är Volvo-reklamen med Robyn?
Citera
2014-07-08, 22:59
Medlem
Sourcreamchipsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bert-Ljung
Får magsår när jag ser/hör reklamen med rösten som säger:
''Hej är du där? jag vill bli en återvinningsbar person''

Har för mig att det är Volvo-reklamen med Robyn?

Ja
Citera
2014-07-09, 02:40
Medlem
koediffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Nån har säkert redan nämnt den, men värst är nog Arlas reklam för ost. En bisarr, dysfunktionell familj som spelar roulett om frukosten. Den som vinner får en hel ost, den som förlorar får lite paprika. Pappan förlorar och vill spela igen...
Vad? Varför gör de på detta viset? Vad är meningen? Är det roligt? Nej, man blir bara förbannad. Och den barnslige, oansvarige mannen/pappan som måste tillrättavisas av sin lilla dotter. Är det bara jag som är trött på stereotypen av man som en förvuxen pojke som ägnar sig åt barnsliga upptåg?
Det här. Dessutom finns det många småfel som tillsammans gör mig från vettet:
  • Ingen av ostarna ser ut att vara öppnade. Tänkte de verkligen öppna fyra enkilosostar vid en och samma måltid?
  • Varför står cocktailtomaterna i mitten av snurran? Vem får dem?
  • Varför har de skurit upp en hel tallrik med tomater och samtidigt ställt fram en skål med cocktailtomater i mitten av snurran?
  • Varför får den gröna paprikan åka snurra medan det ligger en stor hög med uppskuren röd paprika på bordet som inte snurras?
  • Varför ställer man fram pålägg till en hel månad, men bara en liten klick smör med en smörsked? Det ligger ju minst tre osthyvlar framme.
  • Pappan är ledsen för att han bara ska få äta paprika. Ändå äter barnet i lila en macka med både ost och gurka efter allt är klart. Hur går det till?
  • Det finns åtta pålägg på snurran (om man bortser från cocktailtomaterna i mitten), men bara fem personer vid bordet. Tre pålägg kommer inte ens att röras, om snurrans slutposition ska bestämma vem som får vad.
  • I slutet säger tjejen "Prova Arlas Familjefavoriter [...]". Det som står på ostskivan är "Prova Arla Familjefavoriter"... Vad hände med s:et? Vad är det de gör reklam för? Är det Familjefavoriter, som tillverkas av Arla, eller är det Arla Familjefavoriter?
Länk: https://www.youtube.com/watch?v=mgjRIfMKwP8. Trevligt tittande!
Citera
2014-07-09, 11:27
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koediff
Det här. Dessutom finns det många småfel som tillsammans gör mig från vettet:
  • Ingen av ostarna ser ut att vara öppnade. Tänkte de verkligen öppna fyra enkilosostar vid en och samma måltid?
  • Varför står cocktailtomaterna i mitten av snurran? Vem får dem?
  • Varför har de skurit upp en hel tallrik med tomater och samtidigt ställt fram en skål med cocktailtomater i mitten av snurran?
  • Varför får den gröna paprikan åka snurra medan det ligger en stor hög med uppskuren röd paprika på bordet som inte snurras?
  • Varför ställer man fram pålägg till en hel månad, men bara en liten klick smör med en smörsked? Det ligger ju minst tre osthyvlar framme.
  • Pappan är ledsen för att han bara ska få äta paprika. Ändå äter barnet i lila en macka med både ost och gurka efter allt är klart. Hur går det till?
  • Det finns åtta pålägg på snurran (om man bortser från cocktailtomaterna i mitten), men bara fem personer vid bordet. Tre pålägg kommer inte ens att röras, om snurrans slutposition ska bestämma vem som får vad.
  • I slutet säger tjejen "Prova Arlas Familjefavoriter [...]". Det som står på ostskivan är "Prova Arla Familjefavoriter"... Vad hände med s:et? Vad är det de gör reklam för? Är det Familjefavoriter, som tillverkas av Arla, eller är det Arla Familjefavoriter?
Länk: https://www.youtube.com/watch?v=mgjRIfMKwP8. Trevligt tittande!

Underbart djup analys

Reklamen har stört mig också, men av en annan anledning. Nämligen den äckligt njutfulla, självgoda blicken som dottern ger sin pappa när hon minsann fick det bästa medans pappan (som redan betalar för allting i hela hennes patetiska liv) fick nöja sig med det sämre. Hon är en bortskämd ungjävel. Hade jag varit pappan hade jag ätit upp den där paprikamackan men sen kan hon ju titta i stjärnorna efter att få en ny iPhone 6 i julklapp, senaste kläderna, skjuts till ridskolan, biljetter till One Direction-konsert, få ha födelsedagskalas med kompisarna, studsmatta på gräsmattan, m.m, m.m.

Dessutom hade jag åkt och köpt mig en hel 2kg ost och satt i mig hela härligheten mitt framför ögonen på henne. Om hon gnäller kan hon ju gå och köpa en egen, för pengar hon inte har. Bortskämda ungjävel.

Detsamma gäller ungarna i reklamen där föräldrarna äter lakritsgodis. "Om ni får godis ska vi också ha!"
Vadå "ska ha"? Ni får vad ni får, era jävlar. Men visst gå och köp då, om ni har pengar. Nej just det, det har ni inte.
Citera
2014-07-09, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenMedSkillen94

Jag är mest fascinerad över att väninnan sitter och skiter samtidigt som hon borstar tänderna....

Betson med pokalerna: Vad fan har den förste idioten med sig? Potatismög? Potatismos? Vad säger karln?
Citera
2014-07-09, 20:30
Medlem
Vilgotaans avatar
Hornbachs reklamer!!
Citera
2014-07-09, 22:57
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Betson med pokalerna: Vad fan har den förste idioten med sig? Potatismög? Potatismos? Vad säger karln?

Ja?? Potätguld???
Citera
2014-07-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Jag är mest fascinerad över att väninnan sitter och skiter samtidigt som hon borstar tänderna....

Hahaha nu när du säger det. Fy fan vad ofräscht. Undrar om hon torkar med samma hand som hon borstar.
Citera
2014-07-09, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av m00nst0ne
Ja?? Potätguld???

http://no.m.wikipedia.org/wiki/Potetgull
Citera
2014-07-09, 23:58
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alberto-del-Rio
Hahaha nu när du säger det. Fy fan vad ofräscht. Undrar om hon torkar med samma hand som hon borstar.

Jag riktigt känner hur det luktar fis och klimakterie-kiss varje gång jag ser den scenen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in