Citat:
Ursprungligen postat av
koediff
Det här. Dessutom finns det många småfel som tillsammans gör mig från vettet:
- Ingen av ostarna ser ut att vara öppnade. Tänkte de verkligen öppna fyra enkilosostar vid en och samma måltid?
- Varför står cocktailtomaterna i mitten av snurran? Vem får dem?
- Varför har de skurit upp en hel tallrik med tomater och samtidigt ställt fram en skål med cocktailtomater i mitten av snurran?
- Varför får den gröna paprikan åka snurra medan det ligger en stor hög med uppskuren röd paprika på bordet som inte snurras?
- Varför ställer man fram pålägg till en hel månad, men bara en liten klick smör med en smörsked? Det ligger ju minst tre osthyvlar framme.
- Pappan är ledsen för att han bara ska få äta paprika. Ändå äter barnet i lila en macka med både ost och gurka efter allt är klart. Hur går det till?
- Det finns åtta pålägg på snurran (om man bortser från cocktailtomaterna i mitten), men bara fem personer vid bordet. Tre pålägg kommer inte ens att röras, om snurrans slutposition ska bestämma vem som får vad.
- I slutet säger tjejen "Prova Arlas Familjefavoriter [...]". Det som står på ostskivan är "Prova Arla Familjefavoriter"... Vad hände med s:et? Vad är det de gör reklam för? Är det Familjefavoriter, som tillverkas av Arla, eller är det Arla Familjefavoriter?
Länk:
https://www.youtube.com/watch?v=mgjRIfMKwP8. Trevligt tittande!
Underbart djup analys
Reklamen har stört mig också, men av en annan anledning. Nämligen den äckligt njutfulla, självgoda blicken som dottern ger sin pappa när hon minsann fick det bästa medans pappan (som redan betalar för allting i hela hennes patetiska liv) fick nöja sig med det sämre. Hon är en bortskämd ungjävel. Hade jag varit pappan hade jag ätit upp den där paprikamackan men sen kan hon ju titta i stjärnorna efter att få en ny iPhone 6 i julklapp, senaste kläderna, skjuts till ridskolan, biljetter till One Direction-konsert, få ha födelsedagskalas med kompisarna, studsmatta på gräsmattan, m.m, m.m.
Dessutom hade jag åkt och köpt mig en hel 2kg ost och satt i mig hela härligheten mitt framför ögonen på henne. Om hon gnäller kan hon ju gå och köpa en egen, för pengar hon inte har. Bortskämda ungjävel.
Detsamma gäller ungarna i reklamen där föräldrarna äter lakritsgodis. "Om ni får godis ska vi också ha!"
Vadå "ska ha"? Ni får vad ni får, era jävlar. Men visst gå och köp då, om ni har pengar. Nej just det, det har ni inte.