Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Skälet till att du inte gillar exemplet med barn är att det har betydelse i vilket syfte något utförs - när det kommer till barn kan du inte förneka det, när det handlar om kvinnor vill du inte se det.
Nej, skälet till att jag inte gillar exemplet med barn är för att det är ett exempel med barn.
Det är "barnen" som är nyckelordet, inte "syftet".
Jag förklarade det utmärkt med två retoriska frågor som du vägrade svara på genom att kalla dem irrelevanta:
Har du sex med vuxna?
Har du sex med barn?
Jag antar helt fräckt att vi är överens om att det är ok för två vuxna människor att ha sex med varandra.
Det innebär inte att det är ok att ha sex med barn!
Ditt exempel är alltså inte bara helt irrelevant med avseende på sexköp mellan två vuxna individer och syftet för utbytet av tjänster mellan två vuxna individer, utan dessutom ett osedvanligt korkat exempel.
Kom nu med ett exempel
UTAN att använda barn. För femtioelfte gången.
Citat:
Om en person sköter sitt arbete till 100% lär jag inte upptäcka om personen i tankarna sysslar med annat eller vad det är .. eller hur..
Märkligt att du då skrev ett exempel som förutsatte
just detta. När man inte trodde exemplet kunde bli dummare så blev det alltså ännu dummare ändå.
Citat:
Ja, folk jobbar för pengar - inte sex - vilket jag sagt hela tiden.
Läs då vad du citerade en gång till och svara inte så dumt igen.
Citat:
En del jobbar faktiskt dessutom frivilligt för att de gillar sitt jobb eller för att det rent socialt ger dem utbyte..
Ja, en del gör det, ja. Men även många av dessa personer utför jobbet till betalande kunder före kunder som inte vill betala.