2014-07-09, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Det är ju ni sexualmoralister som vill kontrollera kvinnors sexualitet, genom att underkänna deras samtycke och deras rätt att ha sex med vem de vill under de betingelser de själva väljer. Mot pengar i sin egen bostad exempelvis, vilket kopplerilagen förbjuder.

Ditt förakt för människor har framgått tydligt under en lång tid nu. Det gör inte direkt dina åsikter mer trovärdiga... Dina åsikter har inte heller någon nämnvärd betydelse.

Underförstått då att kvinnor kan enkom uttrycka sin lust och sexualitet via att sälja den?
Är inte kvinnans sexualitet som sådan som blir "förbjuden" eller moraliserad över i sexköpslagen för fem öre. Kvinnor kan idka sex hängades upp och ner i en gran i 30° minusgrader om det är "the thing" för just den individen, hon kan också sälja sex om det nu är the thing. Är som sagt för 111 gången inte det som är förbjudet utan torskens handling. KÖPA sex är förbjudet. Ha sex med med frivillig part är hur tillåtet som helst i grantoppar, i källare, på månen om så vore önskvärt. Bara go ahead do it.
Blir du extremt upphetsad av att ha pengar i närheten av själva akten, så kan du ju alltid sälja sex själv, är ju som sagt helt tillåtet. Sätt ut annons, hyr liten lämplig budoar nånstans och ta emot kunder så hr du ju the thing...fixat för dig.

Är det däremot grejen att köpa någon som egentligen inte vill ha sex frivilligt med dig ( eftersom vederbörande begär pengar för besväret) om det är DET du är ute efter så sorry, bör du kanske kontakta babianen, verkar vara den enda här inne som kan tänkas gilla detta läge.
Citera
2014-07-09, 15:48
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
jepp för vi har konsekvensanalys i samhället. Om sjukhus börjar köpa hjärtan och njurar och levrar för feta stålars så kommer där dyka upp en inte så trevlig "marknad"
En marknad som för övrigt redan finns i världen, men bara för den finns så behöver vi ju inte göda den. Samma med sexköp. Bara för att det finns några få människor som kan tänka sig sälja sex och mår helt prima med detta så behöver inte folk få lov kuta runt och köpa alla de som inte mår så bra.
Och så slipper dessutom ex. antal östeuropeiska m.fl kvinnor/barn som inte bett om detta utsättas för kåta svenska gubbs.
denna lag hindrar inte alls dessa gubbs få sex, sex är det nämligen fullt lagligt ha med frivilliga kvinnor som också diggar sex.

Exakt alla typer av industrier har också inslag av arbetare som inte mår bra av arbetet eller som utnyttjas genom oskälig betalning, oskäliga arbetaförhållanden och att arbetsgivare utnyttjar desperata, arbetslösa människor för eget nöje och vinning (till och med i Sverige, se bara på Fas 3).

Ändå är det godtyckligt nog bara prostitution och organhandel som ska illegaliseras enligt dig.

Beror detta på något annat än subjektiv moralism och känsloskäl från ditt håll, eller har du några kalla, logiska argument för din ståndpunkt? (jag vet ju redan på förhand att du inte har det, men för artighetens skull så måste jag ju fråga)
Citera
2014-07-09, 15:51
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De är irrelevanta eftersom det framgår att barnvakten inte skall ha sex med barnen..
Nej, de är fullständigt relevanta eftersom du blandar in barn.

Bryr du dig om din snickare tänder på att banka in spikar i trä?
Citat:
Din förvirring är rätt stor ja, eftersom syftet sexuell tillfredsställelse har betydelse för dina bedömningar av olika situationer - fast när det är något du vill förespråka så väljer du att bortse ifrån det..
Eftersom du blandar in baaarnen, ja.

Kom med ett exempel utan att blanda in baaarnen.
Citat:
Nej, största anledningen till att män utför arbete är att de vill ha något att leva av och något att bo i .. samma skäl som för kvinnor alltså.
Nej, det är inte största anledningen alls efter att man har passerat första två stegen i Maslows behovstrappa, vilket man gör efter en sisådär 5000 kronor i månaden i Sverige, något man inte ens behöver jobba för.

Varför tror du folk hellre jobbar för att köpa en BMW än att pilla naveln?
Citat:
Din sista mening får du allt förklara ..
Du vill inte anlita någon för ett jobb om personen kan tänkas vara sexuellt attraherad av kvinnor?
Citera
2014-07-09, 15:52
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns en konkret skillnad - precis som det finns en konkret skillnad beroende på vad barnvakten har för syfte...

Sen kan du hycklande låtsas något annat - vi vet ju alla att det handlar om att du gillar detta med makt och starkaste bestämmer osv.. Dvs att utnyttja och rikta dig mot de i underläge är något som inte bara ligger för dig - utan som du applåderar och efterfrågar.

Bevisa objektivt att exakt alla prostituerade befinner sig i ett "underläge".

Bevisa objektivt att jag "hycklande låtsas något annat".

Tills du bevisar detta så är allt du sagt värdelöst och kan bara rubriceras som moralistiskt och inkonsekvent dravel.

Smakmässigt kan man tycka vad man vill, men allt jag förespråkar är helt och hållet konsekvent, logiskt och vattentätt. Mitt argument är alltså det objektivt överlägsna i jämförelse med ditt och dina gelikar. Du kan klaga på mig hur mycket du vill, men det förändrar inte detta faktum.
Citera
2014-07-09, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Vad har en samtyckande relation mellan vuxna med våldtäkt att göra?

Du talar för övrigt som en sann fascist. Ska du lobotomera och spärra in oliktänkande också medan du ändå håller på? Obehagliga människa. Hur långt är du beredd att gå för att uppnå moralisk renhet? Gaskammare?

Betalar man för sex, så bryr man sig uppenbarligen inte om ifall den man har sexet med vill eller inte, precis som vid en våldtäkt. För att inte tala om alla traffickingoffer som våldtas i den klassiska bemärkelsen.

Kastering är en metod för att minska sexdriften. Har man en sexdrift som skadar andra människor, exempelvis genom att driva en till att förgripa sig på barn eller prostituerade, så borde det väl ändå ligga i ens eget intresse att vilja reglera den sexdriften? Det kan knappast jämföras med gaskammare. Skrämmande att du ens tänker på det sättet.

Jag svarade på ett inlägg om att det skulle finnas ett "behov av att köpa sex". I mina ögon kunde det lika gärna stått "behov av att våldta" eller "behov av att mörda". Normala, sunda människor har inte "behov av" att begå brott. Känner man ett sådant behov bör man söka hjälp på en psykiatrisk mottagning.
Citera
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Är det däremot grejen att köpa någon som egentligen inte vill ha sex frivilligt med dig ( eftersom vederbörande begär pengar för besväret)
"Så underförstått" vill du förbjuda kapitalism helt och hållet.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Bevisa objektivt att exakt alla prostituerade befinner sig i ett "underläge".
Precis alla? Varifrån har du fått att det krävs att något måste gälla exakt alla för att vara giltigt?

Citat:
Bevisa objektivt att jag "hycklande låtsas något annat".
Läs dina egna inlägg..

Citat:
Tills du bevisar detta så är allt du sagt värdelöst och kan bara rubriceras som moralistiskt och inkonsekvent dravel.
Uhu hu .. oj, har du en åsikt om mig .. gud vad jag bryr mig .. blir ju nästan rätt givet din våldsbenägenhet mot allt och alla.

Citat:
Smakmässigt kan man tycka vad man vill, men allt jag förespråkar är helt och hållet konsekvent, logiskt och vattentätt. Mitt argument är alltså det objektivt överlägsna i jämförelse med ditt och dina gelikar. Du kan klaga på mig hur mycket du vill, men det förändrar inte detta faktum.
Nej, ditt argument är enbart giltigt från torskarnas perspektiv - inte prostituerades - vilket också prostituerade både i Sverige och utomlands vittnar om ..

I övrigt har jag nog inte sett en enda inlägg av dig där du lyckats hålla dig konsekvent, logisk eller saklig..
Citera
2014-07-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Exakt alla typer av industrier har också inslag av arbetare som inte mår bra av arbetet eller som utnyttjas genom oskälig betalning, oskäliga arbetaförhållanden och att arbetsgivare utnyttjar desperata, arbetslösa människor för eget nöje och vinning (till och med i Sverige, se bara på Fas 3).

Ändå är det godtyckligt nog bara prostitution och organhandel som ska illegaliseras enligt dig.

Beror detta på något annat än subjektiv moralism och känsloskäl från ditt håll, eller har du några kalla, logiska argument för din ståndpunkt? (jag vet ju redan på förhand att du inte har det, men för artighetens skull så måste jag ju fråga)

Vad är det med just rätten att köpa sex som är så otroligt viktigt från ett samhällsperspektiv att det
ska stå över andra människors rättigheter/ liv?

Är för övrigt klart emot Fas 3 samt övriga vidriga arbetsförhållanden/ hållhakar på folk där ute.

Är som sagt enkom detta som är förbjudet, inte att sälja sex. Och jag har presenterat åtskilligt i ex. antal trådar kring detta ämne nu som du kan läsa dig till vad jag tycker.
Men ok, om ens sexualitet ser ut så att man går igång på just ofrivillighet eller "makten" med att betala för en "vara" så tycker jag att man ska söka hjälp.
Annat skäl till varför man promt ska kunna gå och köpa denna mänskliga aktivitet som just har samverkan mellan 2 eller flera parter, mänskliga känslolägen som intimitiet, glädje, kåthet och sexualitet inbyggt i sig förstår jag faktiskt inte. Detta kan man söka och få utan pengar eller business involverat. Kan man inte det så då kan man onanera, bägge är helt gratis.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-07-09 kl. 16:09.
Citera
2014-07-09, 16:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Nej, de är fullständigt relevanta eftersom du blandar in barn.

Bryr du dig om din snickare tänder på att banka in spikar i trä?

Eftersom du blandar in baaarnen, ja.

Kom med ett exempel utan att blanda in baaarnen.

Nej, det är inte största anledningen alls efter att man har passerat första två stegen i Maslows behovstrappa, vilket man gör efter en sisådär 5000 kronor i månaden i Sverige, något man inte ens behöver jobba för.

Varför tror du folk hellre jobbar för att köpa en BMW än att pilla naveln?

Du vill inte anlita någon för ett jobb om personen kan tänkas vara sexuellt attraherad av kvinnor?
Blandar in barn - jag har visat att huruvida sexualitet är med i spelet eller inte har betydelse, även om det inte handlar om att fysiskt skada eller tvinga någon till något..

För att folk vill ha en BMW givetvis, majoriteten köper dock inte BMW för sina pengar - folk jobbar inte för att få sex, folk jobbar för att ha en dräglig/bra tillvaro ..
Fast du kanske brukar få sex på jobbet och drivs av det - som ett undantag från det normala.

När jag hyr i någon så struntar jag fullständigt i personens läggning - däremot skulle jag givetvis inte hyra in någon som ägnade tiden och koncentrationen åt sex istället för arbete.
Senast redigerad av micro113 2014-07-09 kl. 16:05.
Citera
2014-07-09, 16:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
"Så underförstått" vill du förbjuda kapitalism helt och hållet.
Så kapitalism förutsätter att det finns prostituerade som säljer sex?

Nytt för mig..

Självklart är jag emot ett helt kapitalistiskt samhälle - jag anser att samhället skall vara mer solidariskt uppbyggt än så.
Citera
2014-07-09, 16:09
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Vad är det med just rätten att köpa sex som är så otroligt viktigt från ett samhällsperspektiv att det ska stå över andra människors rättigheter/ liv?
Trots att du formulerade en floskel utan substans så lyckades du omyndigförklarar samtliga prostituerade samtidigt som du förespråkar statligt förtryck för att påtvinga andra din sjuka moral.

Ni ärkefascister är för lustiga.

Varför inte följande floskel:

Vad är det med just rätten att få köpa en flytt-tjänst som är så otroligt viktigt från ett samhällsperspektiv att det ska stå över andra människors rygghälsa?

Flytta själv för helvete!
Citera
2014-07-09, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Du säger "behov av köpsex". Jag säger "behov av kastrering".

Du inser att det där får mig att känna mig som en välavlönad topp-åklagare som just pressat vittnet till att avslöja sanningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in