2014-07-09, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Vad skulle vara poängen med att hyra en kropp? Då kan man lika gärna köpa en sex-docka.

2) Men varför skulle någon vilja krocka Ferrarin de hyrde istället för att köra runt i den? Det finns ingen logik i det.

3) Varför skulle man "inte vara försiktig" med produkten som man gillar? Hela poängen är att man får något man gillar som man inte kan få vanligtvis.

4) Varför våldta en hora när man kan få en hora som vill ha sex frivilligt?
Förklara det hellre för torskarna det är dem som inte kan förstå det...
Citera
2014-07-09, 14:35
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har inte talat om någon som förgriper sig på barnen - tvärtom, jag poängterade att sysslorna skulle utföras på samma sätt som om någon annan tagit arbetet i annat syfte..

Således är dina sista frågor helt irrelevanta...
Nej, mina frågor är inte alls irrelevanta.
Citat:
Om personen får en sexuell tillfredsställelse av att hantera barn skall det alltså inte spela någon roll .. eftersom sex som syfte inte gör någon skillnad enligt din retorik.
Om det inte var uppenbart att jag menade sex mellan vuxna myndiga individer ber jag om ursäkt.

För att vara ännu tydligare anser jag att det finns fler saker än sex som inte lämpar sig för barn, tex att skickas ut i krig, jobba med farliga eller tunga jobb, eller att ta droger. För att ta några exempel.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för denna förvirring.

Så ditt exempel är alltså helt irrelevant. Kom gärna med ett liknande UTAN att blanda in baaarnen.

Största anledningen till att män utför någon form av arbete överhuvudtaget är sex, så om jag förstår dig rätt så bör kvinnor inte anlita män till att göra nåt alls.

Lycka till med det.
Citera
2014-07-09, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
... eller också lär man sig att spela efter samma regler som andra sidan.

Jaha, så om jag skulle säga att du är en äcklig rutten torsk som är för pervers och oattraktiv för att någon någonsin skulle vilja röra vid dig frivilligt och sitter och gnäller över att det är olagligt för dig att våldta prostituerade i Sverige eftersom socialbidraget du lever på inte räcker till en resa till Tyskland, så skulle det vara helt OK, eftersom Lillskrot postade den där kommentaren till mig?

Bra, då vet jag. Men föredrar att inte sänka mig till er nivå.
Citera
2014-07-09, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Jaha, så om jag skulle säga att du är en äcklig rutten torsk som är för pervers och oattraktiv för att någon någonsin skulle vilja röra vid dig frivilligt och sitter och gnäller över att det är olagligt för dig att våldta prostituerade i Sverige eftersom socialbidraget du lever på inte räcker till en resa till Tyskland, så skulle det vara helt OK, eftersom Lillskrot postade den där kommentaren till mig?

Bra, då vet jag. Men föredrar att inte sänka mig till er nivå.
Det var du som började dra in person. En regel när man debatterar med kvinnor. Ni klarar inte debattera sakligt, allting blir känslor och person.

Jag höll mig till ditt påstående om Assange. Du menar att han utsatte kvinnorna för det du beskrev?
Citera
2014-07-09, 14:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno

De är irrelevanta eftersom det framgår att barnvakten inte skall ha sex med barnen..

Citat:
Om det inte var uppenbart att jag menade sex mellan vuxna myndiga individer ber jag om ursäkt.

För att vara ännu tydligare anser jag att det finns fler saker än sex som inte lämpar sig för barn, tex att skickas ut i krig, jobba med farliga eller tunga jobb, eller att ta droger. För att ta några exempel.
Barnen skall inte ha sex - vi talar om vilken tillfredsställelse det ger barnvakten att hantera/vårda barn, inte om en barnvakt som begår övergrepp.

Citat:

Så ditt exempel är alltså helt irrelevant. Kom gärna med ett liknande UTAN att blanda in baaarnen.

Största anledningen till att män utför någon form av arbete överhuvudtaget är sex, så om jag förstår dig rätt så bör kvinnor inte anlita män till att göra nåt alls.
Din förvirring är rätt stor ja, eftersom syftet sexuell tillfredsställelse har betydelse för dina bedömningar av olika situationer - fast när det är något du vill förespråka så väljer du att bortse ifrån det..

Nej, största anledningen till att män utför arbete är att de vill ha något att leva av och något att bo i .. samma skäl som för kvinnor alltså.

Din sista mening får du allt förklara ..
Citera
2014-07-09, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno

Lycka till med det.

Nu är det Star Wars i huvudet på micro och kompani på riktigt. Sista flyktvägen, "baaaaaaarneeeen" är använd.
Citera
2014-07-09, 14:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Nu är det Star Wars i huvudet på micro och kompani på riktigt. Sista flyktvägen, "baaaaaaarneeeen" är använd.
Det blir jobbigt när man måste inse att komponenten sexuell tillfredsställelse har betydelse när man tar med den i ekvationen ...

Fast du inte vill det .. usch och fy..
Citera
2014-07-09, 14:50
Medlem
Citat:
Det var du som började dra in person. En regel när man debatterar med kvinnor. Ni klarar inte debattera sakligt, allting blir känslor och person.

Jag höll mig till ditt påstående om Assange. Du menar att han utsatte kvinnorna för det du beskrev?
Jag drog inte in person överhuvudtaget. Det var det du som började med.

Assange gjorde något som inte var överenskommet, som inte gjorts innan och som hans partner inte samtyckt till, utan uttryckligen sagt att hon inte ville kvällen innan.

Han penetrerade henne utan kondom, något hon uttryckligen sagt nej till, och utsatte henne därför förutom för våldtäkt för risken att bli gravid och få könssjukdomar. Förnedrande och inte OK. Precis lika inte OK som om jag skulle utsätta dig för risken för livslång analinkontinens genom att spräcka din ringmuskel med en vinflaska, trots att du sagt kvällen innan att det var något du inte ville göra.

Men ni antifeminister är lågintelligenta och förstår i regel inte jämförelser och liknelser. Så jag väntar mig inte att du ska förstå. Antagligen kommer det något korkat "öööh, vadå...?" som svar igen. Eller ett personangrepp.
Citera
2014-07-09, 14:53
Medlem
Citat:

(FB) Kontrollerandet av kvinnans sexualitet, och sexköpslagen

känslor var det ja.
Citera
2014-07-09, 14:55
Medlem
Citat:
Jag drog inte in person överhuvudtaget. Det var det du som började med.

Assange gjorde något som inte var överenskommet, som inte gjorts innan och som hans partner inte samtyckt till, utan uttryckligen sagt att hon inte ville kvällen innan.

Han penetrerade henne utan kondom, något hon uttryckligen sagt nej till, och utsatte henne därför förutom för våldtäkt för risken att bli gravid och få könssjukdomar. Förnedrande och inte OK. Precis lika inte OK som om jag skulle utsätta dig för risken för livslång analinkontinens genom att spräcka din ringmuskel med en vinflaska, trots att du sagt kvällen innan att det var något du inte ville göra.

Men ni antifeminister är lågintelligenta och förstår i regel inte jämförelser och liknelser. Så jag väntar mig inte att du ska förstå. Antagligen kommer det något korkat "öööh, vadå...?" som svar igen. Eller ett personangrepp.

Hur vet du det? Var du där? Mannen i fråga är inte inte ens åtalad för ett brott, han är bara "wanted for questioning". Det där är feminismens rätta ansikte. Dömd utan rättegång i den moraliska stupstocken. Modernt och fint... Eller medeltid.

Återgå till topic.
Citera
2014-07-09, 14:56
Medlem
Citat:

Men föredrar att inte sänka mig till er nivå.

Öh. Det var just du och micro som drog ner nivån när ni började med person-angrepp. Jag försökte sedan påpeka det hela, vilket ni fullständigt struntade i. Du kan ju inte på allvar mena att man bara skall ta emot hela tiden, eller?
Fast det är väl just det som feminister är vana vid...
Citera
2014-07-09, 15:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Öh. Det var just du och micro som drog ner nivån när ni började med person-angrepp. Jag försökte sedan påpeka det hela, vilket ni fullständigt struntade i. Du kan ju inte på allvar mena att man bara skall ta emot hela tiden, eller?
Fast det är väl just det som feminister är vana vid...
Feminister är vana vid att utsättas för och lära sig ignorera personangrepp ... ja.. där är vi nog överens, det är min uppfattning också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in