Citat:
Ursprungligen postat av
t.berggren
Roligt att höra! Blir som mer taggad på att hålla detta vid liv då man får så god respons!

Jo precis hade tänkt beställa hem rätt omgående! Så tycker du att jag ska köra bara Aromasin vid känningar eller under hela kuren? Hur ser det ut med letro? Hört mycket gott om det men ont också

Jag kan fixa fram allt det imorgon då det börjar blir dax för sängen just nu!
Mvh
Tjenare mannen, jag tycker att du borde köra på en solid grund där du har
Aromasin (Lite dyrare än Arimidex) och Nolvadex.
Aromasin och Nolvadex går bra ihop just för att Nolvadex inte direkt hämmar effekten av Aromasin, så som den gör med t.ex. Arimidex eller Letrozole.
Aromasinger även som sagt ingen rebound då det fäster sig på de aromatiserande enzymerna och "självmordsbombar" dem permanent. Vilket även i sig bidrar till att du inte behöver ta det lika ofta. Aromasin har ingen direkt negativ verkan på kolesterol heller, vilket även är ett plus i kanten.
Denna AI fungerar faktiskt även som testobooster, och man kan alltså använda denna AI hela vägen ut i PCT också i samband med Nolvadex, vet även några grabbar som kört den som preworkout HAHA, tror dom körde runt 25mg typ 1 timme före eller något, lustigt!
Arimidex gör alltså inte alls i närheten av samma nytta som Aromasin gör (enligt mig), självklart fungerar den som en god AI. Den binder sig fast vid enzymet ungefär lika som Aromasin, men stannar alltså kvar där då det är
potent, och just därför att den stannar kvar så förhindrar den konverteringen från testo till östro. Men då halveringstiden passerats och preppet slutat tagits så släpps enzymerna fria och det är då denna kända östro-rebound kan talas om.
Letrozole däremot... Är MYCKET kraftig. Där flera studier visar på att Letrozole hämmar (inte självmordsbombar) östrogen bäst, är detta också i flesta fall dess nederlag. Letrozole visar på så pass goda resultat i östrogenblockning, att flera får problem med ben, lemmar och joints. Även libido har påverkats av Letrozole då en del östrogen behövs i kroppen at all time för att få upp kadavret och även hålla kroppen inoljad och härlig.
Väldigt luddig skrivning, men jag hoppas du förstår vilket jag personligen skulle vilja se dig bruka, just Aromasin och Nolvadex. OM du väljer Letrozole trots, så är det bäst att trappa ner brukningen för att så mycket som möjligt försöka undvika rebound av östro.
/MvH
EDIT: Angående dosering gällande Aromasin (Exemestane) så skulle jag rekommendera 12,5mg/ed till att börja med och sedan justera behovet allt eftersom. Precis som Tony nämnde ovan så reagerar alla olika.