2014-07-09, 14:07
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag tror knappast sexköpare i allmänhet skulle godkänna att vem som helst tog över beställningen -- eftersom det är kroppen de köpt, inte bara vem som helst oavsett...

Fast du kanske tror att lill-snorre skulle uppskatta om han köpte sin prostituerade och i själva verket utförs jobbet sen av en man eller en kvinna han finner helt oaptitlig ....

Frågan är varför det är så viktigt för somliga att kunna köpa andra .. Vad som gått snett där?

Har du några belägg för att sexköpare köper kroppen?

Alla normala män vill umgås och ha sex med unga snygga tjejer som gillar sex. Det finns mycket färre sådana tjejer än det finns män som vill umgås och ha sex med dem. Så vad ska en vanlig man göra?
Citera
2014-07-09, 14:10
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Jag har redan svarat på det. Cirkelresonemanget är det ni som kör som slänger fram olika korkade exempel och försöker jämställa med sexköp ...
Nej det har du inte. Det enda du säger är att när man köper sex köper man en kropp och ditt argument är att man köper sex.

Totalt nonsens och jag hade alltså helt rätt i följande:

Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Du anser att sex skiljer sig fundamentalt från alla andra aktiviteter. Detta till trots att du anser att man har sex mer för nöjes skull än för fortplantning.

Du anser trots nöjet att det är syndigt med sex, det är bara något folk skall hålla på med om dina moraliska kriterier uppfylls.

Du anser att du har rätt att påtvinga din moral på andra, och ser ingen anledning till att motivera detta vidare.
Citera
2014-07-09, 14:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Haha... så fort du inte kan svara på en fråga på grund av att din logik inte håller, lämpar du över frågan till den andre. Snyggt försök, men jag tänker inte nappa på det.
Min logik håller - din gör det inte.

Det är skillnad på vad som sker och syftet i en handling för vilka konsekvenser det ger och vad det innebär...

Du köper barnvakt - du får en som tar jobbet för att denne gillar barn - dvs det ger personen sexuell tillfredsställelse av att hantera barn .
Anser du att det har någon betydelse?

Eller räcker det med att personen automatiskt utför samma moment (blöjbyte, läggning, trösta osv) som den som valt det som yrke av andra skäl?
Citera
2014-07-09, 14:14
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Du köper barnvakt
Ah, tänk på barnen-argumentet!

Du vinner genast!
Citat:
Anser du att det har någon betydelse?
Givetvis har det betydelse.

Man vill inte heller ha en barnvakt som är en seriemördare, knarkare, alkoholpåverkad, våldsam, har dåliga referenser eller ens en som barnen inte tycker om.
Citat:
Eller räcker det med att personen automatiskt utför samma moment (blöjbyte, läggning, trösta osv) som den som valt det som yrke av andra skäl?
Det räcker inte att personen kan byta blöjor, nej.
Citera
2014-07-09, 14:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ah, tänk på barnen-argumentet!

Du vinner genast!

Givetvis har det betydelse.

Man vill inte heller ha en barnvakt som är en seriemördare, knarkare, alkoholpåverkad, våldsam, har dåliga referenser eller ens en som barnen inte tycker om.

Det räcker inte att personen kan byta blöjor, nej.
Fast nu talade vi inte om seriemördare eller knarkare - utan om en person som utför en tjänst men inte av de skäl som du kanske skulle önska.

Varför är det skillnad?
Citera
2014-07-09, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Din jämförelse haltar alltså. I fall soldaten motsvarar horan och det bör vara olagligt att vara soldat, skall det också vara olagligt att vara hora. Sedan får du det till att torsken (???) skall vara olaglig. Jaja, vem blir förvånad?

Vad är det som haltar?

Både soldater och prostituerade är yrkesgrupper vars "arbete" medför en enorm risk för fysisk och psykisk hälsa.

Man försöker idag att minska efterfrågan på prostituerade genom att göra det illegalt att köpa sexuella tjänster.

Det är väl rimligt att även försöka minska efterfrågan på soldater? Privata arméer är redan illegalt i de flesta länder. Om även staten lagstiftade om att lägga ner militären så skulle det de facto innebära att det blir illegalt att anställa soldater i Sverige.
Citera
2014-07-09, 14:23
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Fast nu talade vi inte om seriemördare eller knarkare
Jag gjorde det.
Citat:
utan om en person som utför en tjänst men inte av de skäl som du kanske skulle önska.
Jo förstår du, man vill inte ha en person som kan tänkas förgripa sig på barn som barnvakt.
Citat:
Varför är det skillnad?
Har du sex med vuxna?

Har du sex med barn?

Vet du vad skillnaden är?
Citera
2014-07-09, 14:25
Medlem
Som jag ser det bedriver sexköpare med hjälp av eskorter en upprorisk frihetlig kamp mot en totalitär feministisk stat. Franska revolutionen, Berlinmurens fall Himmelska fridens torg och nu svensk befrielserörelse mot d3n feministiska inkvisitionen. Stå upö för friheten! Rebellknulla!
Citera
2014-07-09, 14:26
Medlem
ManManne,

Vart höll herr dubbelmoral till när Lillskrot postade kommentaren nedan?

Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Jaha var det så det gick till i Assangefallet? Eller har du läst någon häftig chicklitt a la 50 nyanser av Grey? Och blitt till dig i trosan? Prova att pilla på knappen istället för att sitta oförlöst här.

Du kan inte seriöst mena att min enkla fråga om Lillskrot ansåg att det var "vanlig sex" att sätta på någon som sover, är mer av ett personangrepp än kommentaren ovan? Eller?

Dubbelmoralen stinker lång väg...
Citera
2014-07-09, 14:27
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Vad är det som haltar?

Både soldater och prostituerade är yrkesgrupper vars "arbete" medför en enorm risk för fysisk och psykisk hälsa.

Man försöker idag att minska efterfrågan på prostituerade genom att göra det illegalt att köpa sexuella tjänster.

Det är väl rimligt att även försöka minska efterfrågan på soldater? Privata arméer är redan illegalt i de flesta länder. Om även staten lagstiftade om att lägga ner militären så skulle det de facto innebära att det blir illegalt att anställa soldater i Sverige.

1) Det finns ingen risk för hälsan med att ha sex så länge kvinnan använder kondom.

2) Nej man försöker öka efterfrågan på sexuella tjänster från vanliga kvinnor genom att göra det illegalt att köpa från prostituerade för då tvingas män att betala mycket mer för att köpa sex av vanliga kvinnor i form av äktenskap, bostad, bil, semester, med mera.
Citera
2014-07-09, 14:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag gjorde det.

Jo förstår du, man vill inte ha en person som kan tänkas förgripa sig på barn som barnvakt.

Har du sex med vuxna?

Har du sex med barn?

Vet du vad skillnaden är?
Jag har inte talat om någon som förgriper sig på barnen - tvärtom, jag poängterade att sysslorna skulle utföras på samma sätt som om någon annan tagit arbetet i annat syfte..

Således är dina sista frågor helt irrelevanta...

Om personen får en sexuell tillfredsställelse av att hantera barn skall det alltså inte spela någon roll .. eftersom sex som syfte inte gör någon skillnad enligt din retorik.
Citera
2014-07-09, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Dubbelmoralen stinker lång väg...

... eller också lär man sig att spela efter samma regler som andra sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in