2014-07-08, 20:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur vet du att det inte är blod från ett lik som hunden markerade? Eller räknar du det som en del av ett lik?

Det skulle mycket väl kunna vara så som du säger, absolut ingenting mer än erfarenheten säger att ett lik eller delar av en död kropp har legat i bilen.

KJ:s uttalande om att polisen inte har någonting på honom kan betyda att han visste att polisen inte skulle kunna binda honom till brotten med tekniska bevis.

Kanske har ett lik aldrig legat i KJ bil, däremot kanske hjälpmedel och annat som har blodbesudlats har legat i bilen. Hur som helst, slutsatsen att KJ höll i mordvapnet är märklig, det finns ingenting som stödjer det mer än vilda fantasier baserade på erfarenhet och sannolikhet.

Sannolikhetsresonemang kan fälla oskyldiga personer, så är det bara, och risken för att KJ är oskyldigt dömd för dråp är inte försumbar anser jag.
Citera
2014-07-08, 20:56
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det skulle mycket väl kunna vara så som du säger, absolut ingenting mer än erfarenheten säger att ett lik eller delar av en död kropp har legat i bilen.

KJ:s uttalande om att polisen inte har någonting på honom kan betyda att han visste att polisen inte skulle kunna binda honom till brotten med tekniska bevis.

Kanske har ett lik aldrig legat i KJ bil, däremot kanske hjälpmedel och annat som har blodbesudlats har legat i bilen. Hur som helst, slutsatsen att KJ höll i mordvapnet är märklig, det finns ingenting som stödjer det mer än vilda fantasier baserade på erfarenhet och sannolikhet.

Sannolikhetsresonemang kan fälla oskyldiga personer, så är det bara, och risken för att KJ är oskyldigt dömd för dråp är inte försumbar anser jag.

99 gånger av 100 fungerar det. Synd att det inte är 100.
Citera
2014-07-08, 21:56
Bannlyst
Citat:
Har du ljudet från slutpläderingarna?

Ja, det har jag och där finns inte ens en antydning att KJ skulle avfärdat planteringsteorin.
Tvärtom både åklagare, målsägarbiträdet och även Olsson själv talar om detta alternativ.
planteringsteorin.
Olsson kanske minst, åklagarna (Anna Bergström) och Massi mest. Olsson hade en annan
agenda han, att få detta till dråp, vilket han också lyckades med till allas förvåning.
Citera
2014-07-08, 21:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Ja, det har jag och där finns inte ens en antydning att KJ skulle avfärdat planteringsteorin.
Tvärtom både åklagare, målsägarbiträdet och även Olsson själv talar om detta alternativ.
planteringsteorin.
Olsson kanske minst, åklagarna (Anna Bergström) och Massi mest. Olsson hade en annan
agenda han, att få detta till dråp, vilket han också lyckades med till allas förvåning.
Kan du dela med dig?
Citera
2014-07-08, 22:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
planteringsteorin.

Att Olsson lyckades få till en dråpdom kan nog tillägnas åklagararna och det lilla olycksaliga åklagarbiträdet Massi, de tog i alldeles för mycket när de skulle försöka utmåla KJ som det ondaste universum skapat, rätten hade information från hans RPU och annat som förmodligen talade för att han (KJ) inte fullt ut funkar som en normal medborgare i Sverige.

Därför kunde de lägga gärningen till det lägre alternativet men för att kompensera det så gav de maxstraff.
Senast redigerad av Reimer 2014-07-08 kl. 22:27.
Citera
2014-07-08, 22:11
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Nej, just ja.

Du med flera har ju påstått att KJ handlat i affekt därav de många huggen i VBs rygg.

Tog KJ på sig duschdraperiet innan eller under affekten?

Inte utan man undrar vad som står på din grumliga agenda.
Jag har inte påstått han handlat i affekt eftersom jag inte tror det utan jag tror på ett utdraget förlopp i flera steg med pauser, så var du fått det ifrån förstår jag inte.

Draperiet gällde styckningen, inget annat.

Min agenda är knappast grumlig men överfull, din agenda står och ekar tomt...
Citera
2014-07-08, 22:14
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Verkligen tal om ödets ironi när KJ, som antagligen dödat sin egen hund av någon
anledning, kommer att i slutändan sättas dit av just en annan vovve för sitt mord på
Vatchareeya Bangsuan...

"What goes around comes around"

Skäll gärna på undertecknad för påståendet om hundavlivning. Vet vilka starka och ilskna
reaktioner dylikt behagar väcka hos "styckdräparens" trogna bundsförvanter i tråden.

17:16: "Ja, jag har markering här i bakluckan på den här bilen"

https://www.youtube.com/watch?v=PncVJZ0jopg

Och där i det ögonblicket gick ridån ner för 22-årige Kristoffer Johansson.
Där satt den. Där var det kört.

Bravo Uno! Du skötte dig utomordentligt!
Ja, Unos nos är fullständigt brilliant... Ödets ironi är ett faktum!!
Citera
2014-07-08, 22:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Ja, Unos nos är fullständigt brilliant... Ödets ironi är ett faktum!!
Nej, den är inte brilliant. Den kan inte skilja lukt från ett lik och lukt från blod från ett lik. Vilket är väldigt synd.
Citera
2014-07-08, 23:20
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Nej, den är inte brilliant. Den kan inte skilja lukt från ett lik och lukt från blod från ett lik. Vilket är väldigt synd.
jodå, när verkligheten överträffar fantasin har nosen funkat brilliant....
Citera
2014-07-08, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Att Olsson lyckades få till en dråpdom kan nog tillägnas åklagararna och det lilla olycksaliga åklagarbiträdet Massi, de tog i alldeles för mycket när de skulle försöka utmåla KJ som det ondaste universum skapat, rätten hade information från hans RPU och annat som förmodligen talade för att han (KJ) inte fullt ut funkar som en normal medborgare i Sverige.

Därför kunde de lägga gärningen till det lägre alternativet men för att kompensera det så gav de maxstraff.

Visst är det så men detta med maxstraff (dråp) utifrån faktan som finns kanske, enligt mig,
kan ses som ytterligt. Men men, det är som det är, Olsson fick fram sitt budskap och det
är väl bara att rätta sig efter det oavsett vad men trots allt så hade jag önskat att KJ
hade haft en förmyndare. Det hade KJ behövt både innan, under och likaså nu efter mordet.

6-0 till Tyskland
Citera
2014-07-08, 23:36
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Hur löste han transporten av kroppen till FP1 & FP2 då? Utan att avsätta cadaverine i bilens kupé?

Åkte KJ naken?

Just detta som inte går ihop. Och ett läckande emballage medför att KJ med all säkerhet skulle kommit i kontakt med ämnet kadaverin. Har han tagit med rena kläder och bytt om efter både i- och avlastning? Ska vi lita på Uno´s nos så måste KJ ha haft med sig ombyte.

Kroppen har hanterats vid ett flertal tillfällen och en mängd klädombyten skulle ha krävts för KJ´s del. Inga hundnosar lyckades dock spåra upp ett enda besudlat klädesplagg.

Något annat...KJ har enl förundersökningen placerat ut kroppsdelar i nära anslutning till den 20 maj. Alltsedan grillfesten den 17 maj var KJ´s bagageutrymme fullastad med allehanda ting. Det säger sig självt att den bilen är utesluten som transportmedel av kroppsdelar.
Hur menar man att KJ ska ha fraktat kroppen till fyndplatserna - till fots, från värnet? Ser man till valet av fyndplatser ligger de i nära anslutning till körbar väg. Rimligt då att anta att frakten skett mha fordon.
Citera
2014-07-08, 23:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Just detta som inte går ihop. Och ett läckande emballage medför att KJ med all säkerhet skulle kommit i kontakt med ämnet kadaverin. Har han tagit med rena kläder och bytt om efter både i- och avlastning? Ska vi lita på Uno´s nos så måste KJ ha haft med sig ombyte.

Kroppen har hanterats vid ett flertal tillfällen och en mängd klädombyten skulle ha krävts för KJ´s del. Inga hundnosar lyckades dock spåra upp ett enda besudlat klädesplagg.

Något annat...KJ har enl förundersökningen placerat ut kroppsdelar i nära anslutning till den 20 maj. Alltsedan grillfesten den 17 maj var KJ´s bagageutrymme fullastad med allehanda ting. Det säger sig självt att den bilen är utesluten som transportmedel av kroppsdelar.
Hur menar man att KJ ska ha fraktat kroppen till fyndplatserna - till fots, från värnet? Ser man till valet av fyndplatser ligger de i nära anslutning till körbar väg. Rimligt då att anta att frakten skett mha fordon.

Den slutsatsen har jag inte läst om tidigare, intressant, och jag tror att antagandet är med sanningen överensstämmande, bra att du lyfte upp det på bordet tycker jag.

Nu talas det en del om ev. klädbyten och naket, det är också intressant. Jag har många gånger funderat på det här men inte orkat ta itu med saken. På något vis borde det gå att räkna ut hur det bör ha gått till mht avsaknad av besudlingar, fyndplatser osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in