2014-07-08, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ego-Lego
Alltså, jag har väl inte påstått att en majoritet män säljer sex. Du bad om källor för påståendet, jag gav källor så som de har återgetts av media i ren bestörtning över att någon som är så aktiv i dessa frågor helt har missat det. Sen att källorna inte duger enligt dig är en annan fråga, som jag högaktligen skiter i.

Spinner du? Inte jag.

Ok, såg nu att det var falaxard jag svarade på han påstod att: "Den största gruppen sexsäljare i sverige är homosexuella killar men vi tycker ju som vanligt bara synd om kvinnor för de kan ju inte ta hand om sig själva."
beklagar.

men nej "källorna" duger faktiskt fortfarande inte. Även om de används titt som tätt på detta forum
för att försöka få en poäng.

Jag behöver inte spinna, jag har en katt som sköter den biten åt mig.
Citera
2014-07-08, 18:47
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Ok, såg nu att det var falaxard jag svarade på han påstod att: "Den största gruppen sexsäljare i sverige är homosexuella killar men vi tycker ju som vanligt bara synd om kvinnor för de kan ju inte ta hand om sig själva."
beklagar.

Det kan inte vara lätt.

Citat:
men nej "källorna" duger faktiskt fortfarande inte. Även om de används titt som tätt på detta forum
för att försöka få en poäng.

När flera jämställdhetsministrar går ihop och styr upp en statusrapport på prostitutionsläget så är det en "källa" enligt anonym internetextremist. Noterat.

Citat:
Jag behöver inte spinna, jag har en katt som sköter den biten åt mig.

Oj, försiktigt med den där, spinnande katter kan vara tecken på en dold folksjukdom!
Citera
2014-07-08, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är dessa män som begränsas av lagen, inte säljarens möjlighet att leva ut sin sexualitet.

Hur begränsas dom när det är enklare än någonsin att köpa sex?
Citera
2014-07-08, 18:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Hur begränsas dom när det är enklare än någonsin att köpa sex?
Fundera på hur de begränsas av lagen .. tänker du mycket och hårt så kanske tioöringen trillar ner så småningom.

Uppenbarligen är det dessutom inte enklare än någonsin givet gråten och gnället om lagen...
Citera
2014-07-08, 19:02
Bannlyst
Citat:
Fundera på hur de begränsas av lagen .. tänker du mycket och hårt så kanske tioöringen trillar ner så småningom.

Uppenbarligen är det dessutom inte enklare än någonsin givet gråten och gnället om lagen...

Jag frågar ju dig så svara nu? Hur begränsas män att köpa sex när män inte ens behöver gå ner till malmis längre tack vare sexköpslagen utan bara kan klicka på en länk?
Förbud vet som sagt alla skapar spänning så att det är olagligt är ett icke-argument.
Citera
2014-07-08, 19:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag frågar ju dig så svara nu? Hur begränsas män att köpa sex när män inte ens behöver gå ner till malmis längre tack vare sexköpslagen utan bara kan klicka på en länk?
Förbud vet som sagt alla skapar spänning så att det är olagligt är ett icke-argument.
Vi talar om vilka som begränsas av lagen - det är köparen som är kriminaliserad, det kan väl ändå inte vara så svårt för dig att förstå den delen...

Men vad bra - då har lagen alltså ökat spänning och glädje för köparna. Då är ni givetvis för en straffskärpning också .. tänk så mycket mer roligt och spännande det blir då..
Citera
2014-07-08, 19:10
Bannlyst
Citat:
Vi talar om vilka som begränsas av lagen - det är köparen som är kriminaliserad, det kan väl ändå inte vara så svårt för dig att förstå den delen...

Men vad bra - då har lagen alltså ökat spänning och glädje för köparna. Då är ni givetvis för en straffskärpning också .. tänk så mycket mer roligt och spännande det blir då..

Fast han begränsas ju inte, den är ju helt verkningslös? Är du trög eller? Bara för att det är tänkt att något skall begränsas så innebär givetvis inte det på något plan att något faktiskt begränsas. Har du hört talas om tex Cannabis tant?
Citera
2014-07-08, 19:23
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Förstår inte hur man kan bli "mindre" misshandlad om man får 3 knytnäveslag i ansiktet framför publik än om man får det dolt nere i en källare?

2) Nu är det som sagt inte prostitution som är olagligt utan att köpa sex. Så korrekt liknelse här vore att sexköpare skulle köpa och ha sitt "sex" öppet för allmän beskådan. Så vi kan kontrollera dem och deras skadliga beteende och idka harm reduction mot dem.
1) Gör dig inte dummare än vad du är, du vet mycket väl vad han menade. Hur vore det om du bemötte argument på ett seriöst sätt?!? Sex, porr, prostitution, trafficing är allvarliga saker, förstår du inte det?

2) Porrklubbar finns redan och de diskuteras inte i denna tråd!
Citera
2014-07-08, 19:25
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Vi har inget barnarbete att tala om i Europa.
Näe, men i andra länder där vi gladeligen lägger ut produktionen så att alla kärringar kan handla billigt.
Citera
2014-07-08, 19:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Fast han begränsas ju inte, den är ju helt verkningslös? Är du trög eller? Bara för att det är tänkt att något skall begränsas så innebär givetvis inte det på något plan att något faktiskt begränsas. Har du hört talas om tex Cannabis tant?
Lagens syfte är att begränsa köparna - är det verkligen så svårt att fatta. Lagen i sig begränsar köparen inte säljaren.

Och vad bra - då finns det ju knappast något skäl att klaga på lagstiftningen. Det enda som händer är att köparen måste sköta sig bättre, annars kan säljaren anmäla köparen för köpet i sig..

Ett extra skydd för säljare med andra ord..
Citera
2014-07-08, 19:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Näe, men i andra länder där vi gladeligen lägger ut produktionen så att alla kärringar kan handla billigt.
Vilket bör stoppas - lagstiftas mot - inte användas som ursäkt för att män skall äga rätten att köpa prostituerade ...
Citera
2014-07-08, 19:38
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
1) Hur ser killar på femtonåriga tjejer som tjänar pengar på att knulla ett par negrer under veckan för att kunna köpa fräna kläder och roa sig på helgen.

2) Och vad gör det för det för landet som helhet. Horor och horköpare från utlandet. Vem vill leva i ett sånt land?
1) Är det negrerna som är ditt problem? Då kanske du skulle ta upp detta i I&I i stället.

15-åriga tjejer? I arbetsmiljölagens 5 kapitel finns regler som gäller för minderåriga (minderårig <18 år), i dess andra paragraf berörs särskilt 16-åringar och fullgjord skolplikt.

2) Vi har fri rörlighet inom EU. Att vistas i och/eller arbeta här oavsett om man är från EU eller icke-EU är omgärdat av regler. Är du på nåt sätt emot de reglerna får ta upp dem i lämpligt forum, skriva insändare eller engagera dig politiskt.

Att utnyttja prostituerade under en dold rasistisk agenda är dålig stil. Det finns de som far illa av prostitution och trafficking, visa dem respekt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in