Citat:
Ursprungligen postat av
Carl-Ann von s
Man får alltid för mycket natriumkarbonat i satserna. Har snusat hemmagjort i några år nu och tandköttet har verkligen blivit märkbart sämre. Så jag har sänkt karbonatmängden numera.
Kör 50 g natrium nu i två kg snus.
-Jag
tror att deras högre mängd har att göra med att dom inte kan garantera att snuset håller sig från att mögla eller binder ihop så bra med mindre mängder, Man ska komma ihåg att dom inte tar något ansvar alls om man inte följer deras angivelser och recept fullt ut, jag har aldrig haft några problem (över 6års erförenhet), men jag har hört att några misslyckats med sina satser, endel har fått en ursäkt och en ny sats medan andra. Inte fått någon ersättning.
-Jo jag har kontaktat en "aktör" ang att deras krambarhet försämrats, fick då en påse glycerol för "lång och troget handlande" och en förklaring om att dom fått köpa mexikansk odlad tobak (av samma sorter/varianter),men att dom måste funka på annat sätt..
-Delvis hadde dom nog rätt, sånt kan spela in men.. Nä deras tobak är nu mer sämre än andras på den punkten (om ni frågar mig)..
Kan även ge er tipset att byta ut deras salt mot "grov-salt, på något sätt binder det både. Tobaken och vattnet bättre (egen reflektion)..