2014-07-08, 00:35
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, jag pratar om kläder som han hade när han hanterade kroppen, och bytte innan han satte sig i kupén och körde.

Duschdraperi svept över sig? Du skämtar?
1. Oj, fan, så nu tror du att han verkligen är skyldig till det han dömdes för? Det låter ju
så onekligen som du lägger ut texten ovan.

2. Ja, kan man ränna en ölflaska upp i röven på sig så är det väl inte heller uteslutet
att man sveper ett duschdraperi över sig om man anser det påkallat? Kan man tycka.
Citera
2014-07-08, 00:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Vid två av dessa moment behöver han nödvändigtvis inte ha bytt kläder.

* I anslutning till själva mordet - eftersom det dröjer en tid innan de partiklar som utgör likdoften börjar utvecklas.

* I anslutning till transporten av kroppsdelarna - om dessa var emballerade.

Det enda moment som enligt mig absolut kräver ett ombyte är vid själva styckningen.

Apropå kläder, så skulle jag säga att det inte nödvändigtvis behövs ett fullständigt ombyte kläder. Det allra lämpligaste plagget att använda vid en styckning (vid sidan av heltäckande specialplagg såsom exempelvis ABC-skyddsdräkter) skulle vara en längre rock.

Nu är det återigen så där konstigt att KJ hade en rock, men att denna är försvunnen. Sista iakttagelsen av den är på dagen den 4/5.

1. Vittnet BI säger att KJ bar en "blå knälång rock" denna dag. (185)

2. Vittnet AP har också sett honom i "lång mörk rock", troligtvis tiden före 4/5.(192)

3. KJ hävdar själv att han har en "försvarets M65:ans blåa…du vet, sån här fin uniformsrock, överrock". (1991)

(Här tar han nog fel på modellbeteckning, den enda svenska blåa uniformsöverrocken från 60-talet är den till Permissionsuniform modell/1960.)

4. Polisen letar efter en blå rock i hemmet 2013-08-12 (241)

5. De hittar naturligtvis ingen. (224)

Är inte det ytterligare en besvärande omständighet?
BI är inte trovärdig. Rocken hittades (224). KJ förklarar vart hans rock tog vägen (1991):
Citat:
H: Ehh…säkerligen uppbränd för att när jag kom tillbaka från Afrika, så…ja, var den där
svarta långrocken utan ärmar, fylld med loppor och allt möjligt småkryp.
Senast redigerad av Quarrel 2014-07-08 kl. 00:40.
Citera
2014-07-08, 00:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
1. Oj, fan, så nu tror du att han verkligen är skyldig till det han dömdes för? Det låter ju
så onekligen som du lägger ut texten ovan.

2. Ja, kan man ränna en ölflaska upp i röven på sig så är det väl inte heller uteslutet
att man sveper ett duschdraperi över sig om man anser det påkallat? Kan man tycka.
1. Jag utvecklar en teori som någon annan har, och det förstod du.

2. Vad har flaskan i röven med brottet eller ett duschdraperi att göra?
Citera
2014-07-08, 00:43
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Endast fantasin sätter gränser, Q.. Han har självklart plastat in sig på nåt sätt o sen kastat. Ett duschdraperi borde vara perfekt att klippa hål för huvud o trä över, som en regncape...
Lite extremt kanske Men en möjlighet. Kolla hur mr Dexter gör med sina kroppar, KJ lärde sig mycke bra grejer där....
Exakt!
Av allt jag hittills sett med Dexter när han hanterar sina offer så är han just så mån om
att skyla sig med nåt plastigt plagg.
Klart att han inspirerat KJ som ju verkligen kunde sin Dexter utan och innan.

Utan Dexter - kanske ingen KJ som "styckdräpare"...?
Citera
2014-07-08, 00:47
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
BI är inte trovärdig. Rocken hittades (224).

Det trodde jag också först. Sedan såg jag beskrivningen på beslagtaget plagg:

"Arbetsjacka", "Tryck med Wikströms Betong på jackans bakstycke. Vit text." (224)

Det är inte försvarets blåa överrock.

Citat:
KJ förklarar vart hans rock tog vägen (1991):

Den förklaringen gäller en svart rock som hade på en resa i Afrika när han var 16 år.

Längre ner på samma sida medger han dock att han fortfarande har två andra rockar: en "finrock" och så "försvarets blå":

"H: Nä, långrock har jag inte haft sen jag gick ut…gick i…efter den resan. Nä. Jag hade den
genom hela…ehh…jag hade den genom 9:an och så 1:an och så 2:an så…sen så åkte den då
…………………… Ja, just det, jag har ju en sån här…en…vad heter det…en typ sån här fin
rock och så har jag en försvarets M65:ans blåa…du vet, sån här fin uniformsrock, överrock."
Senast redigerad av FUP-12 2014-07-08 kl. 00:56.
Citera
2014-07-08, 00:48
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
BI är inte trovärdig. Rocken hittades (224). KJ förklarar vart hans rock tog vägen (1991):

Nej, det var en arbetsjacka som hittades. En jacka är inte detsamma som en rock.
Citera
2014-07-08, 00:57
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Exakt!
Av allt jag hittills sett med Dexter när han hanterar sina offer så är han just så mån om
att skyla sig med nåt plastigt plagg.
Klart att han inspirerat KJ som ju verkligen kunde sin Dexter utan och innan.

Utan Dexter - kanske ingen KJ som "styckdräpare"...?
Nä, utan Dexter hade han kanske struntat i att prov-dela Grabben med, trots att han hade ihjäl vovven. KJ hade bara blivit kallad hund-dräparen. Men det räckte visst inte, den benämningen..
Senast redigerad av yoloits 2014-07-08 kl. 01:00.
Citera
2014-07-08, 01:12
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Nä, utan Dexter hade han kanske struntat i att prov-dela Grabben med, trots att han hade ihjäl vovven. KJ hade bara blivit kallad hund-dräparen. Men det räckte visst inte, den benämningen..

men är du slut eller?

Det är många som gillar Dexter och om ni glömt så hade MB och mini båda bilder på blodstänk från just Dexter som bakgrundsbild på sina Facebook sidor.
Citera
2014-07-08, 01:18
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
1. Jag utvecklar en teori som någon annan har, och det förstod du.

2. Vad har flaskan i röven med brottet eller ett duschdraperi att göra?
1. Vadå desperat? frågade jag.
2. Det var KJ själv som skapade denna historia om norrlands-flaskan i analen med smör för att förklara diarrén som han hade och skyllde på för att kunna ställa in den 5/5 så nog har det ju med brottet att göra. Finns med i FUP och i förhör i rätten med KJ.
Det är en extremt trovärdig story!!!
Citera
2014-07-08, 01:18
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Det trodde jag också först. Sedan såg jag beskrivningen på beslagtaget plagg:

"Arbetsjacka", "Tryck med Wikströms Betong på jackans bakstycke. Vit text." (224)

Det är inte försvarets blåa överrock.

Den förklaringen gäller en svart rock som hade på en resa i Afrika när han var 16 år.

Längre ner på samma sida medger han dock att han fortfarande har två andra rockar: en "finrock" och så "försvarets blå":

"H: Nä, långrock har jag inte haft sen jag gick ut…gick i…efter den resan. Nä. Jag hade den
genom hela…ehh…jag hade den genom 9:an och så 1:an och så 2:an så…sen så åkte den då
…………………… Ja, just det, jag har ju en sån här…en…vad heter det…en typ sån här fin
rock och så har jag en försvarets M65:ans blåa…du vet, sån här fin uniformsrock, överrock."
En hel del som tycks ha "försvunnit" för KJ.

En stor ryggsäck, en egentillverkad kniv av något slag, ett duschdraperi, en säng och nu
denna blåa överrock. Sen försvann visst samvetet också på köpet.
Men det kanske kommer åter så vi får det där erkännandet som jag skrev ett inlägg om igår.
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-08 kl. 01:33.
Citera
2014-07-08, 01:27
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
men är du slut eller?

Det är många som gillar Dexter och om ni glömt så hade MB och mini båda bilder på blodstänk från just Dexter som bakgrundsbild på sina Facebook sidor.

Nu är det inte, fast du kan ha missat det, varken MB eller mini som sitter dömda för styckmord i två domstolar...
Det är KJ, det är han som mördat och styckat VB, finns ingenting som tyder på att den andra familjen har med det att göra överhuvudtaget. Trots att de kanske har Dexter som bakrundsbild på facebook (vilket gör dem till sjukt brutala styck-mördare???)

Edit: Nej Namibia, inte då, fel, fel, fel...
Men jag bemöter eran idiotiska hets mot den andra familjen på detta viset - med saker lika tagna "helt ur luften" blandat med faktisk fakta med en gnutta smör på, om just er gulligull-gosse KJ. Känns det bra???
Senast redigerad av yoloits 2014-07-08 kl. 02:01.
Citera
2014-07-08, 01:29
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Så KJ ska ha använt kläder som skydd när han styckade VB? Han skyddade väl sig i tja... tex ett duschdraperi som också försvunnit från lägenheten... Eller plastsäck.
Han kan i princip varit naken under, bisarrt men sant... Kastat "skyddet" Sen tvättat av sig efter och på med den gröne overallen, den borde han klarat att tvätta själv...

Jaha. Hade han duschdraperiet på sig när han högg henne också? Eller sopsäcken?

Just när man trodde dina inlägg inte kunde sjunka lägre hittar du nya bottennivåer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in