2014-07-06, 10:18
Medlem
Har ett paket ifrån UPS som anlänt till Sverige.

Dock står det nu att Voided Information Received

Någon som vet vad detta innebär?
2014-07-07, 11:32
Medlem
mindtricks1s avatar
Väntar på ett paket som skickas med Fedex. Fick idag brev från "Svea ekonomi" om att jag ska betala tull. Har betalt skiten redan, men ligger mitt paket kvar på arlanda tills de fått min betalning?

Skiten har varit på arlanda sen tidig fredag.. så tycker de borde lyckats skicka den till sundsvall över sön natt>måndag för leverans. Är ju express.

Med posten vet jag att dom håller paketet tills man skickat in hur mycket paketet är värt osv, sen sänder dom ner paketet men i detta fall fick jag betala tull innan jag fått paketet

Edit: fick uppdaterad status direkt efter jag betalt, stod att paketet var påväg i en bil
Senast redigerad av mindtricks1 2014-07-07 kl. 12:10.
2014-07-07, 13:00
Medlem
postkrans avatar
Ett paket jag väntar på har enligt posten anlänt till utlämningsstället, däremot så verkar inte avin komma förrens imorgon vilket är lite drygt då jag egentligen skulle tagit tåget tidigt imorgonbitti och vara iväg nån vecka.

Är det möjligt att hämta ut det med kollinummer och leg?
2014-07-07, 13:08
Medlem
poxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Ett paket jag väntar på har enligt posten anlänt till utlämningsstället, däremot så verkar inte avin komma förrens imorgon vilket är lite drygt då jag egentligen skulle tagit tåget tidigt imorgonbitti och vara iväg nån vecka.

Är det möjligt att hämta ut det med kollinummer och leg?
Fyra sista siffrorna i kolli-id och leg så är du good to go.
2014-07-07, 21:06
Medlem
Går det snabbare att få brev om de kommer till postkontoret (poste restante) än vad det gör att få det hem? Antar att postkontoret går snabbare men det kanske det inte gör?
2014-07-07, 23:59
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chelle2
Går det snabbare att få brev om de kommer till postkontoret (poste restante) än vad det gör att få det hem? Antar att postkontoret går snabbare men det kanske det inte gör?

Oftast snabbare. Ungefär som postens boxadresser. Men det är viktigt att man kollar så att postnumret är rätt. En del kontor har slutat med poste restante och då måste breven lämnas över till rätt kontor.
2014-07-10, 12:37
Medlem
Sm0okeys avatar
Finns det något tecken på breven som skiljer bring åt från postnord?

Visst kommer Postnords reklamblad hem till en varje torsdag utan undantag?
2014-07-10, 17:44
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sm0okey
Finns det något tecken på breven som skiljer bring åt från postnord?

Postnord har steckkod på framsidan för sorteringsmaskinerna. Brings brev kommer oftast utan någon streckkod alls, men det förekommer ibland och då oftast på baksidan av brevet.
Framsida = sidan adressen står på.
2014-07-13, 00:02
Bannlyst
Citat:
Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering

Den kom igår. Får jag den på måndag?
2014-07-14, 11:04
Medlem
KorvRagnars avatar
Detta borde jag egentligen veta men...

Vilken tid brukar posten dimpa ner i brevlådan ungefär?
2014-07-14, 15:50
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvRagnar
Detta borde jag egentligen veta men...

Vilken tid brukar posten dimpa ner i brevlådan ungefär?
Beror på var man bor, hur många brevbärare på hur många hushåll och avstånden mellan dessa, var under deras rutt man bor etc, men en 6 timmars intervall mellan 09-15 faller nog alla inom. Vanligast är nog 11-13.
2014-07-14, 16:53
Medlem
KorvRagnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Beror på var man bor, hur många brevbärare på hur många hushåll och avstånden mellan dessa, var under deras rutt man bor etc, men en 6 timmars intervall mellan 09-15 faller nog alla inom. Vanligast är nog 11-13.

Fick mitt ovanligt sent, typ en timme sen...

En annan fråga:

Om man skickar ett brev från Falköping till Sollentuna, hur lång tid bör det ta för det att komma fram? Det var en tröja som kostade 70 kr att skicka. Skickade det innan 18:00 i Fredags och har tydligen inte kommit fram...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in