Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-07, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Näe missfoster som JH och alla andra sorters mördare bör dingla från ett rep i trädkronan med eller utan diagnos såna här människor blir aldrig friska i huvudet bättre att lägga pengar på annat än på dessa människor.

Jämför du en bankrånare med en styckmördare?

Ja det gör jag, du verkar förstå text korrekt.
Citera
2014-07-07, 19:03
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askarsson
Ja det gör jag, du verkar förstå text korrekt.

Mm... men hur många tror du hatar/äcklas av Svartenbrandt? kontra Jonna Henningsson? Hur många tror du anser att de är värre att styckmörda en människa eller att gå o råna en bank? Riktigt dum jämförelse... så vitt jag vet har jag aldrig hört talas om en familj som fått skyddad identitet/flyttat från staden de bott i pga en bror,far,syster,mamma osv varit o rånat de lokala bankkontoret, men de är fan mer regel en undantag när någon mördat en annan person.
Citera
2014-07-07, 19:06
Medlem
Quarrels avatar
NA: Här är polisens nya fynd
Citat:
Den 24-åriga kvinnans hästgård utanför Kumla hålls fortfarande avspärrad av polisen.
I ett dike – några hundra meter från gården – gjorde polisen i fredags ett nytt fynd. Det rör sig om ett trädgårdsredskap.
Det låter som en spade, paketet vi såg häromdagen?
Citera
2014-07-07, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Mm... men hur många tror du hatar/äcklas av Svartenbrandt? kontra Jonna Henningsson? Hur många tror du anser att de är värre att styckmörda en människa eller att gå o råna en bank? Riktigt dum jämförelse... så vitt jag vet har jag aldrig hört talas om en familj som fått skyddad identitet/flyttat från staden de bott i pga en bror,far,syster,mamma osv varit o rånat de lokala bankkontoret, men de är fan mer regel en undantag när någon mördat en annan person.

Om herr Svartenbrandt enbart rånat en bank hade han inte suttit där han satt särskilt länge.

Om du önskar ett antal personer som värderar hur många som finner ett visst brott värre än ett annat så får du vänta på min statistiska undersökning (kan ta en stund).

Svårt att se varför man inte kan jämföra saker som inte är direkt identiska, men du kanske föreslår att vi ska vänta på att en svensk kvinna i 20-årsåldern begår ett styckmord igen för en bra jämförelse.
Citera
2014-07-07, 19:14
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Om herr Svartenbrandt enbart rånat en bank hade han inte suttit där han satt särskilt länge.

Om du önskar ett antal personer som värderar hur många som finner ett visst brott värre än ett annat så får du vänta på min statistiska undersökning (kan ta en stund).

Svårt att se varför man inte kan jämföra saker som inte är direkt identiska, men du kanske föreslår att vi ska vänta på att en svensk kvinna i 20-årsåldern begår ett styckmord igen för en bra jämförelse.

Svartenbrandt har inte mördat någon heller iof

Varför ska du jämföra ett brott som i folks ögon inte är lika avskyvärt som att slakta en annan människa?
Citera
2014-07-07, 19:23
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Jag jämför inte brottet utan hur barn och framtida barn till grova brottslingar. Sluta tolka text enligt uppfattningen i ditt eget huvud, du måste läsa utan att själv bestämma vad det står.

Jaa... men det är skillnad på grovbrottsling och grovbrottsling... Inte många skulle höja på ögonbrynen om Svartenbrandt skulle flytta in till ett bostadsområdet men om Jonna Henningsson skulle göra det eller Mattias Flink som de stått så mycket om nu i tidningen... självklart skulle deras barn få de jävligt tufft.
Citera
2014-07-07, 19:26
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
NA: Här är polisens nya fynd

Det låter som en spade, paketet vi såg häromdagen?
Ja det gör det.
Och den spaden har säkert inget med mordet att göra.
Citera
2014-07-07, 19:50
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Ja det gör det.
Och den spaden har säkert inget med mordet att göra.

Eller också har den det.

Har svårt att tänka mig att polisen plockar in en random spade bara så där, skulle de plocka in vartenda verktyg från en gård skulle det bli en hel del.

Kan ju tänkas att spaden har synligt blod. Det kan också vara så att Jonna själv i förhör berättat om spaden och att Polisen av den anledningen hämtat den.
Citera
2014-07-07, 19:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Eller också har den det.

Har svårt att tänka mig att polisen plockar in en random spade bara så där, skulle de plocka in vartenda verktyg från en gård skulle det bli en hel del.

Kan ju tänkas att spaden har synligt blod. Det kan också vara så att Jonna själv i förhör berättat om spaden och att Polisen av den anledningen hämtat den.
Det är inte JH som berättat, ur artikeln: " Det var ett föremål som allmänheten iakttagit".
Citera
2014-07-07, 20:01
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Eller också har den det.

Det kan också vara så att Polisen finkammar gården där en misstänkt mördare bor. Och att de då hittade en spade som det inte var blod på men som mördaren hade tänkt gräva ner kroppsdelarna med men hon gav upp när hon inte fick hjälp med att gräva och då skulle spaden kunna fungera som bevismaterial (på att hon hade tänkt gräva ner kroppsdelarna).
Citera
2014-07-07, 20:01
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är inte JH som berättat, ur artikeln: " Det var ett föremål som allmänheten iakttagit".

Aha men skulle de verkligen plocka in vilken spade som helst? Känns som att det borde vara något mer bakom, kanske anmälaren noterat att den hamnade där kring rätt datum.
Citera
2014-07-07, 20:04
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Det kan också vara så att Polisen finkammar gården där en misstänkt mördare bor. Och att de då hittade en spade som det inte var blod på men som mördaren hade tänkt gräva ner kroppsdelarna med men hon gav upp när hon inte fick hjälp med att gräva och då skulle spaden kunna fungera som bevismaterial (på att hon hade tänkt gräva ner kroppsdelarna).

Det var lite min tanke också, att den var tänkt att användas till att gräva ned kroppsdelarna eller åtminstone dölja dem lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in