Citat:
Ursprungligen postat av
jollenstollen
1. Får man en korridor i Flamman för ca 900 poäng nu till hösten (med förtur)?
2. Eftersom jag kommer utifrån Linköping lutar jag mer mot ett socialt område, typ Flamman, för att på så sätt bli "meddragen" till fest osv. Dock är jag lite orolig över att inte kunna stänga ute det helt ibland, när man någon kväll t.ex. bara vill sova i lugn och ro. Funderat på öronproppar i värsta fall. Erfarenheter kring detta?
3. Allmän fråga: vad ingår i boendet? Hur är tillgången till tvättmaskiner, diskmaskiner, dammsugare, strykjärn, strykbord osv? Liksom de grejer "som hör ett hus till" men som man inte rimligtvis tar med själv. I köket, finns det redskap och bestick och tallrikar?
Skiljer sig säkert mellan områden men generellt sett eller specifikt för Flamman/Ryd/Irrblosset?
1: Ja
2: Kan va svårt att stänga ute ljudet om du bor i korridor, speciellt i flamman och om du bor nära discot. Beror såklart på hur lättstörd du är, dörrarna är ganska tjocka och ljudisolerande så det är mest om grannarna håller på det hörs. Det centrala brandlarmet går lite då och då, alltid efter 23 på vardagar såklart, och det tjuter som fan i 20min tills någon stänger av det ^^ Har väl nått att göra med studenter som flyttar hemifrån och lagar mat eller något
3: Beror på vilken korridor du hamnar i. Egentligen så ingår ingenting utom tvättmaskiner och lätta städredskap. I flamman tror jag de flesta korridorerna har diskmaskin, i Ryd fick korridorerna välja mellan städhjälp i allmänna utrymmen och diskmaskin, så det är nog 50/50 där. I alla korridorer finns dock utrustning och redskap som folk lämnat efter sig när de flyttat, så du kan vara ganska säker på att det finns bestick, glas, tallrikar och egentligen allt du behöver för att laga och äta mat. Allting är dock ofta gammalt och slitet så man kan ju köpa eget och ha på sitt rum om man känner för det.
Tillgången till tvättmaskin är väldigt bra i flamman, man kan boka enskilda maskiner och det finns gott om "torkburar" så du kan låsa in dina kläder upphängda i ett torkrum. Finns även någon eller några torktumlare som man kan boka, vilket dock kan va svårt. I Ryd tycker jag att det är sämre med tvättstugorna (kan va bara mitt område), det går inte att boka tvättmaskiner och de kan ofta vara fulla på eftermiddagar och kvällar. Samma sak med torkmöjligheter, jag torkar nästan alltid mina kläder i mitt rum med tvättställ, men det funkar ju ok det med.