2014-07-02, 16:34
Medlem
Falafelns avatar
Behövs egen router för Studentbostäders boenden?
Citera
2014-07-02, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falafeln
Behövs egen router för Studentbostäders boenden?

Om du vill koppla in mer än en enhet, du har ett vanligt nätverksuttag i väggen.
Citera
2014-07-02, 16:53
Medlem
Falafelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheShrew
Om du vill koppla in mer än en enhet, du har ett vanligt nätverksuttag i väggen.
Tack! Kommer definitivt ha fler än 1 enhet, men också Wi-Fi
Citera
2014-07-02, 17:34
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Kom just på att jag nog bara kommer ha runt 140 köpoäng. Känns som det är omöjligt för mig att få ett korridorsrum men kommer ju försöka väldigt mycket iaf

Långt ifrån omöjligt. Det kan gå!

Sök smart och aktivt så ska du se att du hittar något.
Citera
2014-07-02, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
Långt ifrån omöjligt. Det kan gå!

Sök smart och aktivt så ska du se att du hittar något.

Ska göra allt jag kan den 11de!
Citera
2014-07-02, 18:57
Avslutad
När alla bostäder läggs upp den 11e, hur länge ligger de uppe? Jag kanske är borta den helgen och kanske inte har möjlighet att kolla bostäder, missar jag något då?
Citera
2014-07-02, 20:22
Medlem
Verkar som Studentbostäder nu gått ut med alla exakta datum för i år, så kan vara smart att läsa på lite här
Citera
2014-07-02, 21:19
Medlem
Falafelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinol
När alla bostäder läggs upp den 11e, hur länge ligger de uppe? Jag kanske är borta den helgen och kanske inte har möjlighet att kolla bostäder, missar jag något då?
Ladda ner deras app till telefonen. Den andra vågen bostäder kommer den 18e, tror det är måndagar som intresseanmälningarna stängs vanligtvis men det är kanske annorlunda under sommaren pga nya studenter.
Citera
2014-07-03, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Falafeln
Ladda ner deras app till telefonen. Den andra vågen bostäder kommer den 18e, tror det är måndagar som intresseanmälningarna stängs vanligtvis men det är kanske annorlunda under sommaren pga nya studenter.
Enligt länken som wqart lade ut kommer man i lugn och ro kunna kolla in olika bostäder fram tills den 18e, alltså exakt en vecka efter bostäderna läggs ut.
Citera
2014-07-07, 08:07
Medlem
Hur mycket poäng behöver man ungefär för att lyckas få en lägenhet på Irrblosset eller T1? Och korridorrum på samma ställe?
Citera
2014-07-07, 18:30
Medlem
1. Får man en korridor i Flamman för ca 900 poäng nu till hösten (med förtur)?

2. Eftersom jag kommer utifrån Linköping lutar jag mer mot ett socialt område, typ Flamman, för att på så sätt bli "meddragen" till fest osv. Dock är jag lite orolig över att inte kunna stänga ute det helt ibland, när man någon kväll t.ex. bara vill sova i lugn och ro. Funderat på öronproppar i värsta fall. Erfarenheter kring detta?

3. Allmän fråga: vad ingår i boendet? Hur är tillgången till tvättmaskiner, diskmaskiner, dammsugare, strykjärn, strykbord osv? Liksom de grejer "som hör ett hus till" men som man inte rimligtvis tar med själv. I köket, finns det redskap och bestick och tallrikar?

Skiljer sig säkert mellan områden men generellt sett eller specifikt för Flamman/Ryd/Irrblosset?
Citera
2014-07-07, 18:44
Medlem
anonymsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oboydrickaren
Hur mycket poäng behöver man ungefär för att lyckas få en lägenhet på Irrblosset eller T1? Och korridorrum på samma ställe?
Jag fick min lägenhet i T1 med strax över 1000 poäng. Detta var dock under vintern med inflytt i februari.

Citat:
Ursprungligen postat av jollenstollen
1. Får man en korridor i Flamman för ca 900 poäng nu till hösten (med förtur)?
Mycket möjligt, låter inte alls orimligt. Frågorna om att bo i korridor överlåter jag till de med erfarenhet av att bo där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in