Citat:
Ursprungligen postat av
Clashius
Tack så mycket för infon!
Har funderat en del på flamman. Korridorerna där verkar vara lite mer tajta och aktiva än en generell korridor i ryd och jag tänkte om man ändå ska bo i korridor så skulle man ju kunna satsa på en av de mer aktiva områdena! Har hört från en kompis som bor i ryd att tvättstugorna i ryd kan vara lite sådär och att det är knepigt med tvättider då där han bor kan man inte boka tid utan måste bege sig till tvättstugan och se ifall det finns något ledigt. Så då i det sammanhanget låter flamman betydligt bättre också! Diskmaskin skadar inte heller!
Hur är det med att handla i gottfridsberg? Finns det någon bra butik i närheten utav bostäderna?
Jag ska plugga till Högskoleingenjör i Maskinteknik. Vad pluggar du?
Ja, i Ryd gäller först till kvarn. Har också vänner i Ryd som inte är nöjda med tvättsystemet.
På Flamman finns ett ICA Nära 50m bort. Det lämpar sig mest till att köpa förbrukningsvaror och har inte så stort utbud. Det är som att gå in i ett förvuxet skafferi där man har tryckt in två kassor. Jag brukade dock handla där ganska mycket (kanske mest av lathet), men tycker det är mysigt med små lokala hörn där man så småningom får en mer personlig kontakt med personalen eftersom man träffar samma personer så ofta (saknade väl den känslan när jag flyttade från landet, konstig som man är).
Mina grannar brukade cykla till ICA Maxi i Tornby (ett slags shoppingområde med alla stora butikskedjor som IKEA, Elgiganten osv), Hemköp i centrum eller Priso och handla. Så småningom började vi bilpoola via Sunfleet som har bilar överallt, bland annat på Flammans parkering. Då fyllde vi bilen med 5 personer, storhandlade på Tornby, och sedan splittade hyrkostnaden som inte blev många kronor på 5 personer. Känner du inte till Sunfleet så kan jag rekommendera dig att kolla upp det. Man lånar bil i minst en timme, hämtar bilen på utsatt parkering och lämnar tillbaka den där man hämtade den. Soppan ingår och finns tankkort i bilen om den skulle behöva tankas.
Då ses vi på nolle-p!

Jag gick precis klart mitt första år högskoleingenjör i datateknik, så vi hamnar i samma sektion (Lingsektionen)