2014-07-07, 14:09
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
När du påstår att dessa vittnen sett betydande mängder blod när de i själva verket säger att de sett några blodsdroppar.

Läs på FUP. Din okunskap är beklämmande.

Ett vittne säger att han såg mycket blod på utanför badrummet, ett annat vittne säger att han såg bloddroppar ända från dörren och hela vägen ut och ett vittne säger att han såg en större blodfläck ute vid postlådorna,

Hur kan du få det till några droppar, det är beklämmande hur ni försöker förringa och förändra vittnesmål för ert eget syfte att klämma dit MB.
Citera
2014-07-07, 14:11
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1

Men är du efter?
Du har inte styrkt det överhuvudtaget du har däremot tolkat upogifter fel.

De "kompisar" som åklagaren refererar till är raggarkids i Boden som KJ har haft en dust med tidigare och det finns i FUP.
Sök på Degerman i fup så hittar du der jag skriver om. Killarna är inte vänner längre och ena var dessutom i Turkiet 4/5, därför har man släppt tanken på dessa två som planterare.

Nej, jag är inte efter, då skulle jag inte få rätt så ofta som jag får i trådarna.

Jag behöver inte söka, jag kom på detta själv.

Åklagaren ställde två frågor om KJ trodde på planteringen, vi har bara fått svar på en av dessa.
Citera
2014-07-07, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Åklagaren ställde två frågor om KJ trodde på planteringen, vi har bara fått svar på en av dessa.
Om blodet kommer fråm VB när hon levde som överensstämmer med hunden Uno när den sökte i bagageutrymmet, är blodet planterat.
Det är bevisat att det var VB:s blod, att hon genom skada orsakat blodet kan bortses i från.
Motivet att plantera blodet är att KJ skulle få skulden för mordet.
Något lik kan aldrig ha funnits i skuffen om så varit fallet hade det varit likblod.
Det som kopplar ihop att det var blod från VB när hon levde och att det aldrig funnits något lik i skuffen, är att kroppsdelarna kom till Gula huset och däromkring.
Att KJ skulle ha flyttat några kroppsdelar kan helt bortses i från, han visste om att han hade spaning på sig och under sådana omständigheter är det ingen som skulle flytta några kroppsdelar om det hade funnits några att flytta.
Sedan var det fysiskt inte möjligt för KJ att flytta dem det avståndet, terrängen och vikten, enbart torson vägde 33 kg. Att KJ skulle ha flyttat kroppsdelarna kan därför helt uteslutas och då är han ingen gärningsman. Det var gärningsmännen som flyttade kroppsdelarna och ingen annan.
Att genomföra kidnappningen och styckmordet hade behövts en skåpbil och två personer, som gör att KJ blir utesluten som gärningsman.
Vittnet som ser det som sannolikt är VB på Lejonbacksvägen 21.30 kvällen hon försvann, gör att det är helt osannolikt att KJ är någon gärningsman.
Det fanns inget motiv för KJ att ta livet av VB, han ansåg också VB som sin vän och någon ovänskap har inte funnits enligt deras kontakter över mobilnätet som har kollats upp. Även det utesluter KJ som gärningsmannen.
Det finns inga bevis eller indicier att KJ är gärningsmannen.
Tingsrätten och Hovrätten fällde KJ därför det påstods att KJ transporterat lik i bilen och det här påståendet blev inte ifrågasatt, blandannat borde krav ställts att blodet i skuffen skulle ha testats om det kom från när VB levde eller var avliden, utan TR och HR trodde på påståenden och dömde KJ därför.
Senast redigerad av Lagro 2014-07-07 kl. 15:44.
Citera
2014-07-07, 17:11
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Om blodet kommer fråm VB när hon levde som överensstämmer med hunden Uno när den sökte i bagageutrymmet, är blodet planterat.
Det är bevisat att det var VB:s blod, att hon genom skada orsakat blodet kan bortses i från.
Motivet att plantera blodet är att KJ skulle få skulden för mordet.
Något lik kan aldrig ha funnits i skuffen om så varit fallet hade det varit likblod.
Det som kopplar ihop att det var blod från VB när hon levde och att det aldrig funnits något lik i skuffen, är att kroppsdelarna kom till Gula huset och däromkring.
Att KJ skulle ha flyttat några kroppsdelar kan helt bortses i från, han visste om att han hade spaning på sig och under sådana omständigheter är det ingen som skulle flytta några kroppsdelar om det hade funnits några att flytta.
Att KJ skulle ha flyttat kroppsdelarna kan därför helt uteslutas och Sedan var det fysiskt inte möjligt för KJ att flytta dem det avståndet, terrängen och vikten, enbart torson vägde 33 kg.då är han ingen gärningsman. Det var gärningsmännen som flyttade kroppsdelarna och ingen annan.
Att genomföra kidnappningen och styckmordet hade behövts en skåpbil och två personer, som gör att KJ blir utesluten som gärningsman.
1. Även om blodet skulle kommit från en fortfarande levande VB så innebär det inte
på något sätt att det därmed med nödvändighet måste ha varit ditplanerat.
2. Hur fan kopplar man ihop det? Det är väl bara en sån som du som gör såna märkliga
kopplingar. Det är nog kopplat fel hos dig dessvärre. Och det har märkts av fasligt länge
förvisso.
3. Du har inga problem med att bortse från allt som inte faller dig i smaken.
Som kända fakta till exempel. Du låter din hiskeliga fantasi bestämma hur saker och ting
ska förhålla sig istället. Du förnekar dig inte.
4. Vad fan vet du om det var fysiskt möjligt eller inte för KJ att hantera en torso på ynka 33 kg?
Han var väl inte helt orkeslös, grabben?
Vissa av oss har klarat av att bära på betydligt tyngre än några 33 kg och det tror jag bestämt
att den här styckdräparen också förmått så får du säga vad fan du vill om den saken.
5. Och så kommer du med den där skåpbilen igen...?
Du förutsätter att en sådan förekommer i samband med Vatchareeyas försvinnande
trots att inte en själ har sett någon sådan som kan knytas till fallet.
Din fantasi styr som vanligt alltså.
Du gör våld på verkligheten och skapar dina egna små "sanningar" och det är bara så
jävla tröttsamt att skåda.

edit. Beträffande tyngder: Då kan det upplysningsvis nämnas att alla som bär på något
tungt och skrymmande har möjlighet att vila mellan varven. Man lägger ner föremålet
man bär på. Tar igen sig en stund och så fortsätter man tills man når målet för ens utfärd.
I KJ:s fall kanske han drog en stor ryggsäck efter sig innehållandes det vi talar om.
Då blir det inte lika påfrestande, föreställer jag mig.

En som pallar att bära tungt...http://blog.svd.se/maratonbloggen/files/2012/08/stoneage655.jpg
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-07 kl. 18:01.
Citera
2014-07-07, 20:33
Medlem
Jag sa ...
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Om man inte får plats med torson i ryggsäcken kan man surra den utanpå.
zero73 svarade ...
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Vad praktiskt, särskilt om möter någon i skogen.

Någon har föreslagit ett alternativ till ryggsäcken. Någon tycker att det vore lämpligt att transportera torson liggandes på en bår. Tycker du att det är mera praktiskt med en bår och två bärare?
Särskilt om man möter någon i skogen.
Senast redigerad av PekkariP1 2014-07-07 kl. 20:35.
Citera
2014-07-07, 21:02
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Samma knep? Jag nämnde tre vittnen som sett betydande med blod, men du försökte få det till ett vittne som sett en bloddroppe.

Vi behöver inte ponera någonting, jag har rätt. Vilken väg han åkte vet jag inte, mer än att han varit hemma hos sina föräldrar drygt en timme efter att han mördat VB.

Var började transporten och var slutade den?
I vilket tillsånd var liket vid ilastningen och var skedde urlastningen?
Du kan väl åtminstone beskriva vad du tror.
Citera
2014-07-07, 21:06
Medlem
Citat:
Samma knep? Jag nämnde tre vittnen som sett betydande med blod, men du försökte få det till ett vittne som sett en bloddroppe.

Vi behöver inte ponera någonting, jag har rätt. Vilken väg han åkte vet jag inte, mer än att han varit hemma hos sina föräldrar drygt en timme efter att han mördat VB.
Är du så säker på att han verkligen var hemma hos sina föräldrar (de var utomlands)? även om du menar föräldrahem för att besöka DJ och WT, är du säker på att de verkligen var där och inte i sommarstugan?
Citera
2014-07-07, 21:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
, helt otroligt.

Har han i något förhör påstått att någon kompis skulle ha planterat blodet?

Du hade ju lyssnat på inspelningen, vad jag förstod så frågade åklagaren två gånger, för att vara säker på att hon hörde rätt. Det borde ju finnas inspelat också.
Jag håller med, det borde finnas inspelat. Nu har jag slösat bort över sex timmar av min ungdom med att lyssna på förhören med KJ. Han backar inte en tum från planteringsteorin.

Nu hoppas jag att vi kan skrota trådsanningen att KJ inte längre tror på planteringsteorin en gång för alla.
Citera
2014-07-07, 21:13
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det som var viktigt med badrumstejpen var om blodfläcken kom från VB när hon levde eller var avliden. Polisen gjorde en omfattande test med likspårshundar som visade att blodfläcken på tejpen kom från VB när hon levde. Därför blev tejpen ointressant.
Man måste fråga sig varför gjordes inte en liknande test av blodet, som fanns i bagageutrymmet, om det blodspåret kom från VB när hon levde eller var avliden ?
Om blodfläcken i bagageutrymmet kommit från VB när hon levde, hade det inte varit möjligt att väcka åtal mot KJ.

Lika viktigt är ju att konstatera om det är från exakt samma rulle. På microskopbilderna i tilläggsprotokollet jämförs tejpbitarna från VBs hår med tejprullen. Det gick inte att se om materialet hade samma struktur p.g.a att tejpbitarna kontaminerats av fingeravtryckskemikalier. Det enda som var kvar som bevis var att båda tejperna var delade på samma sätt. Delarna passade dock inte ihop.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-07-07 kl. 21:25.
Citera
2014-07-07, 21:20
Medlem
Huruvida KJ skulle fixa att bära en torso på 33 kg ensam till fyndplats.

Vi ska vara lite försiktiga här.

Hade han lyckats få ned den i en ryggsäck eller något annat "bärverktyg" han har fått upp på ryggen så hade han fixat det busenkelt. Men det känns som detta sätt kan uteslutas p.g.a. en torsos utformning.

Om han var ensam gärningsman kvarstår i så fall att bära torson själv utan hjälpmedel. (Terrängen tillåter svårligen någon vagn eller liknande?) KJ är militärt intresserad. Om han har bra koll har han kunskap om brandmansgreppet med vilket man lätt bär en man av sin egen vikt en hygglig distans utan hjälpmedel. Nu säger jag inte att det är så värst sannolikt, men det är definitivt klart tänkbart. Detta är bara för att belysa att vi inte ska underskatta KJ, hans fysiska status eller möjligheter att utföra allt detta ensam.

Dock finns det annat jag stör mig på, och det har jag skrivit tidigare. Val av fyndplats för torson.

Om målet var att den inte skulle hittas så är den ett bedrövligt val av taktiska skäl. Om målet var att den skulle finnas så är platsen också ett taktiskt misstag. Den är också av logistiska skäl ett mystiskt val. Nä, det stämmer inte även om man tar med i ekvationen att gärningsmannen/männen kanske inte har alla kort i sin kortlek alternativt har börjat tänka ologiskt p.g.a. press o.s.v. Något stämmer inte....
Citera
2014-07-07, 21:28
Medlem
Spindelfridas avatar
Ur fup, sidan 1704. Några tankar kring detta???

F2: Mmm. Var hon (VB, min kommentar) med på din födelsedagsfest?
H: Nä. Det var faktiskt ett bra tag sedan. Sist så…då hon var med då, det var…ja, varje
vint…det var i vinter någon gång. Det var efter………………psykakuten eller……………….
F: ……………………….
H: …årsskiftet.
Citera
2014-07-07, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag håller med, det borde finnas inspelat. Nu har jag slösat bort över sex timmar av min ungdom med att lyssna på förhören med KJ. Han backar inte en tum från planteringsteorin.

Nu hoppas jag att vi kan skrota trådsanningen att KJ inte längre tror på planteringsteorin en gång för alla.
Märkligt om Kurirens reporter missuppfattat det. Om det är till hjälp borde KJ ha sagt det 131111 inom några minuter efter klockan 11.10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in