2014-07-06, 16:47
Medlem
NeutronStars avatar
Kan vi då vänta oss att Sverige blir mer likt Pakistan om Fi går bra i valet?

Sen är ju islamister även mycket tolerantare mot handikappade också. Ta bara Hamza al-Masri som trots att han är enögd och saknar en hand blivit en inflytelserik islamistpredikare:

http://www.nydailynews.com/news/world/islamist-cleric-jailed-manhattan-terrorism-charges-prosthetic-hand-article-1.1290494#
Citera
2014-07-06, 17:03
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
[/b]
Det gäller som sagt enbart familjelagstiftning i Pakistan . I övrig lagstiftning gäller kvinnans ord lika mycket som en mans (till skillnad mot Saudi-Arabien och Iran).

Nja - det där låter väl liiite väl optimistiskt va?

Du kanske kan finna intresse av att veta vad en kvinnlig advokat i Pakistan har att
säga om saken?
Läs vidare här;
"Vänligt sinnade tidningar beskrev henne som försvarare av misshandlade kvinnor, åtalade tonåringar och förföljda minoriteter. Motståndarna kallade henne antipakistansk, proindisk och proamerikansk och sade att hon skulle komma att arbeta mot hädelselagarna om hon blev vald.

I det sista kan nog kritikerna ha rätt. När någon föreslog att Asma Jahangir skulle bli Pakistans första kvinnliga domare svarade hon: ”Det vore hyckleri att försvara lagar jag inte tror på, som dödsstraffet, hädelselagen och lagar som missgynnar kvinnor eller stödjer barnarbete.” 

http://www.omvarlden.se/Reportage/Feature/Kamp-for-kvinnors-skydd-och-rattigheter/
Citera
2014-07-06, 17:08
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Kan vi då vänta oss att Sverige blir mer likt Pakistan om Fi går bra i valet?

Sen är ju islamister även mycket tolerantare mot handikappade också. Ta bara Hamza al-Masri som trots att han är enögd och saknar en hand blivit en inflytelserik islamistpredikare:

http://www.nydailynews.com/news/world/islamist-cleric-jailed-manhattan-terrorism-charges-prosthetic-hand-article-1.1290494#

Haha- jaa, om Fi stapplar sig in i riksdagen kan vi alla förvänta oss ett totalt tvång för samtliga i riksdagen att bära hijab alternativt burka i vissa fall även farmors gamla huckle.

Måste hålla med om att lika mycket som muslimerna månar om feminismen så klappar deras varma hjärtan för de handikappade - jag blir riktigt rörd av att se denna enögda enhänta man o förstår hur muslimernas handikappvänliga politik tagit honom framåt här i livet.

Hur ska vi få TS att inse fakta? att Islam o kvinnans rättigheter inte går att förena?

"He's quite a handful."- hahaha
Senast redigerad av KnackehaxanMia 2014-07-06 kl. 17:11.
Citera
2014-07-06, 21:17
Avslutad
Tack för en fantastisk kanonad, en bredsida utav guds nåde. Det var en ren njutning att läsa.

Citat:
Ursprungligen postat av ZEPMP
-3/10, gör om, gör rätt. Du kan inte vara mer än 16 år max, eller så är du helt dum i huvudet. Du gjorde mig nästan arg, idiot.
Nej, det här är en man i 35-årsåldern, boende i Skåne. Jag tjabbade med honom för åtta-tio år sedan och han var precis lika idiotisk då. Man kunde ju hoppas på att ålder medför vishet men "Den store Mästaren" är en precis lika stor fåntratt idag som han var 2006.

Citat:
Ursprungligen postat av ZEPMP
Anser att det borde vara papperskorgen för den här tråden.
Ja, typ.

Dessutom borde LGM bannas. Inte för regelbrott utan för galopperande idioti.
Citera
2014-07-06, 21:34
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Feminister begriper inget, man har försökt i åratal men de sitter fortfarande i samma hål och kastar skit på förbipasserande, och tråkigt nog lär det inte ändras förrän de växt upp, skaffat sig ett jobb och sluta se sig som offer.

Hahahahahahah - det här kan va det roligaste inlägg jag läst hittills här på flashback - hahahahh jag skrattar ihjäl mig, tack för ett gott skratt!!!

TS, näe, muslimer är fortfarande inte mera feministiska än Svenskar - dom har aldrig varit det o kommer heller aldrig att bli det. Det ligger liksom inte i muslimernas natur att va jämlika könen emellan.
Citera
2014-07-06, 23:27
Medlem
glimmandes avatar
Tror inte många av världens muslimer är så insatta i svensk feminism. Knappast våra svenska muslimer heller.

Gissar att muslimska män generellt beter sig ungefär som svenska män och ignorerar talet om kvinnoförtryck. Kanske nickar lite förstående för att slippa problem. I den mån mellanösternfolk gör dumheter så handlar det egentligen inte om kvinnoförtryck i sig utan om oförståeliga klan-knasigheter och vansinniga hedersbegrepp. Deras kvinnor är ungefär likadana runt den typen av frågor.
Citera
2014-07-07, 09:15
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Det du håller på med är "cherry-picking" dvs du plockar russinen ur kakan. De exempel du drar upp säger inget om helheten. World gender gap index och många andra undersökningar visar att Sverige är i toppen när det gäller jämställdhet och länderna i Mellanöstern ligger under medel, oftast en bra bit ned.
Nej, de exempel jag tar upp säger kanske inte något om en helhet. Lika lite säger ett fokus på pakistansk pederasteri något om hur livet i Pakistan är för alla gossar.

Men det förhindrar inte att Pakistan har öppnat upp för kvinnor på fler områden än vi i Sverige gjort det. Pakistan är dessutom välrdens största muslimska land så det säger något om islam och jämställdhet, eller hur.
Citera
2014-07-07, 09:26
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Håller med dig o du har naturligtvis rätt!! TS har verkligen inte hängt med alls - att Islam skulle vara förenligt med kvinnliga rättigheter o jämlikhet är riktigt dravel - på högsta nivå o jag kan bara hoppas på att TS verkligen bara är ute efter att provocera med sin trådstart!

Att göra som TS o dessutom dra upp Somaliland i en jämförelse med övriga Somalia är helt irrelevant i sammanhanget. Somaliland som är en så liten stat, kanske ca 3 miljoner inv. varav de flesta är sunnimuslimer som vältrar sig i sufism - är nomader o kvinnans roll väl mest sträcker sig till att plocka växter i skogen.
Om man ska uttala sig bör man väl ha något på fötterna först?
Du tar upp Somaliland som exempel på något du uppenbarligen inte förstått.
Jag skiljde på Somaliland och Somalia eftersom det finns en väldig skillnad mellan de två.
Somalia är ett ociviliserat land (dvs avsaknad av civilisation, avsaknad av lag och ordning - avsaknad av allt). Medan Somaliland är ett civiliserat land. Med både lag och ordning och demokratisk politik.
I Somaliland har kvinnor möjlighet att nå de främsta positionerna, och har också gjort så. de har kvinnor i parlamentet. I Somaliland går inte folk omkring i fruktan för byrådets fisar-på-tvären, utan där litar man på rättsväsendet. Och om du tex tittar på Simon Reeves resedokumentär "Indiska Oceanen" så ser du att man tillomed kan gå omkring med en hel rullebör full av pengar utan att vara rädd för att bli rånad. Den visar också hur fritt kvinnor kan gå omkring i Somaliland och hur valfritt de kan välja att se ut på huvudet.
Jämför med andra sidan gränsen - Somalia tex. Somaliland engagerar sig tom mot somaliskk sjöröveri o kriminalitet.

Att Somaliland skulle "vältra sig i sufism" vet jag inte. Men sufism har länge varit starkt i hela det området (dvs Afrikas horn) och jag ser inte det som något negativt uta tvärtom. Dessvärre blev de Somaliska domstolarnas revolutionsförsök snöpt av Etiopisk militär. Om de hade lyckats få behålla makten så hade hela Somalia sett hela annorlunda - och bättre - ut. Deras allra första mål, efter makttillträdet, var att åtala några våldtäktsmän tex. det visar vilka intentioner de hade. Ganska feministiska intentioner eller hur?
Citera
2014-07-07, 09:37
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Tack för en fantastisk kanonad, en bredsida utav guds nåde. Det var en ren njutning att läsa.

Nej, det här är en man i 35-årsåldern, boende i Skåne. Jag tjabbade med honom för åtta-tio år sedan och han var precis lika idiotisk då. Man kunde ju hoppas på att ålder medför vishet men "Den store Mästaren" är en precis lika stor fåntratt idag som han var 2006.

Ja, typ.

Dessutom borde LGM bannas. Inte för regelbrott utan för galopperande idioti.
Nu borde du ju veta att FB-högern sedan länge gjort allt för att få mig bannad. Jag har ju blivit orättvist varnad, tillsagd och tempbannad otaliga gånger under dessa år - men eftersom alt det grundade sig i kränkta högermänniskors föreställningsvärld så har ni aldrig lyckats banna ur mig. Jg undrar egentligen hur många RP jag fått, det borde väl vara något av ett rekord. Jag kan slå vad om at jag blivit RP:ad massvis av gånger bara i denna tråden.
Men det konstiga är egentligen hur dessa högermänniskor kan yla om att islam tex inte tillåter opposition etc - för att sen göra på exakt samma sätt som ni säger är fel.
Jag menar, föregå för fan med gott exempel om ni ska å nån trovärdighet.

Jag är faktiskt skitstolt över varje varning, varje tillsägelse och varje tempbanning etc jag fått - det visar att jag gör något rätt ju
Citera
2014-07-07, 09:38
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Nja - det där låter väl liiite väl optimistiskt va?

Du kanske kan finna intresse av att veta vad en kvinnlig advokat i Pakistan har att
säga om saken?
Läs vidare här;
"Vänligt sinnade tidningar beskrev henne som försvarare av misshandlade kvinnor, åtalade tonåringar och förföljda minoriteter. Motståndarna kallade henne antipakistansk, proindisk och proamerikansk och sade att hon skulle komma att arbeta mot hädelselagarna om hon blev vald.

I det sista kan nog kritikerna ha rätt. När någon föreslog att Asma Jahangir skulle bli Pakistans första kvinnliga domare svarade hon: ”Det vore hyckleri att försvara lagar jag inte tror på, som dödsstraffet, hädelselagen och lagar som missgynnar kvinnor eller stödjer barnarbete.” 

http://www.omvarlden.se/Reportage/Feature/Kamp-for-kvinnors-skydd-och-rattigheter/
Vad vill du egentligen mena med det?
Om du me det menade att kvinnor kan göra karriär i Pakistan så gjorde du rätt, men om du med det försökte fokusera på hur oppositionen såg det så misslyckades du.
Eller menar du att vi ska definiera tex Sverige i enlighet med hur SD säger det? Isf hade Sverige kunnat definieras som ett antifeministiskt och antimuslimskt och antiblatteland. Men Sverige borde väl snarare definieras med hur Sverige faktiskt ser ut? Tycker du inte? Dvs Sverige som ett antirasistiskt och tolerant land, med positiv syn på mångfald och jämställdhet etc.

Så varför vill du att vi ska definiera Pakistan som pakistansk opposition definierar det?
Citera
2014-07-07, 14:04
Medlem
Det här tar nog priset på brist i logik av allt jag någonsin sett. Klockrent

TS är nog nya Reinfeldt från 2014 och i 4 år framöver! Hail logik!

Citera
2014-07-08, 01:00
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Om man ska uttala sig bör man väl ha något på fötterna först?
Du tar upp Somaliland som exempel på något du uppenbarligen inte förstått.

Men snälla - säg att du skämtar o att din trådstart är rena påhittet för att du inte hade annat att göra just den dagen! Du kan inte på allvar mena att muslimer är mera feministiska än Svenskar!

Nu var det snarare du själv som gjorde en jämförelse mellan Somalia o Somaliland o jag förstår din tanke även om jag tycker att jämförelsen är helt befängd o tom korkad. Du menar alltså att Somaliland skulle likna vissa delar av Pakistan vad gäller kvinnans ställning o feminismen i sig?

Jag anser att man inte kan jämföra Somaliland med Pakistan på det sätt som du gör gällande o Somaliland är på intet sätt representativt för att visa hur Islam o muslimer agerar i andra Islamska länder som ex Pakistan. Det va också därför jag påpekade detta med den utbredda sufismen i Somaliland, jag menar att de är ett enkelt folk, lever av boskapsskötsel till största delen, kvinnorna samlar växter o sköter barnen. Somaliland består inte av ngt krigiskt folk som vill öka besittning av landytor o strävar inte heller efter mera makt o position här i världen.

Okej - det kanske är som du säger " hur fritt kvinnor kan gå omkring i Somaliland och hur valfritt de kan välja att se ut på huvudet" men det betyder verkligen inte att de skulle vara mera feministiska än Svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in