Citat:
Ursprungligen postat av
Le Grand Maître
SD klagar ju hela tiden på att Sverige inte kan släppa in fler muslimer eftersom muslimer inte är för jämställdhet i lika stor utsträckning som svenskarna.
Jag sökte på de tre orden, gissa vad som
dök upp.
Citat:
Men som med allt annat så vet inte Sd vad de pratar om.
Hittade inte någonting om vad du påstpr de säger
hela tiden. Snrare en hel del helt vettiga blogginlägg där man bemötte vad vad SD anser.
Citat:
Muslimer är i själva verket mycket mer jämställda än svenskar.
Du kan inte göra jämförelser sådär, för det säger inget. Det minsta man kan begära är att du berättar hur du tänkte med det där, för vad du säger berättar verkligen ingenting!
Citat:
Vi kan tex jämföra med något är otroligt känsligt och ställer extrema krav, dvs jaktpiloter.
Hur kan vi jämföra det? Jag provade att söka igen, gissa vad som
dök upp. Kraven är att du klarar av ditt jobb, det är inte mer än så.
Citat:
Sverige har här endast en kvinnlig Gripenpilot, medan Pakistan har hela 5 st jaktpiloter.
Anna Dellham var den första kvinnan som klarade av kraven, och det var 2011, pakistan fick sin första kvinliga pilot 2013 efter de sänkt kraven rejält, en bra bit under sveriges. Jag provade att söka igen, gissa vad som
dök upp.
Citat:
I Pakistan finns det tom kvinnliga elitsoldater i anti-terrorenheter, och även kvinnlig Luftmarskalk.
Kinas kvinnoarmé är större än hela USA armé. Din poäng är? Sen tror jag du ljuger igen.
Citat:
Pakistan har dessutom haft en kvinnlig premiärminister.
Pakistan har inte haft en kvinnlig premiärmisnister, slutal ljug.
Citat:
Medan Sverige bara - i jämförelse - haft 1 st jaktpilot, ingen kvinnlig elitsoldat och ingen kvinnlig ÖB el motsv och ingen kvinnlig statsminister
Vi har flera kvinnliga eltisoldater, men deras antal och identitet är dold. Nu ljuger du ju igen.
Du jämför Sverige med Pakistan, där 9 av 10 gatubarnen i Pakistan har utnyttjats sexuellt och pratar om jämnställdhet? Det är pojkar som utnyttjas också! Går du runt med en kvinna med niqab så reagerar folk, så det är lättare att ta en pojke och sätta på, det finns i princip inte ens några kvinnor på gatorna i pakistan! Kallar du det jämnställdet? Din världsbild är rent av psykotisk. Du verkar också blanda ihop feminism och jämnställdhet, och verkar inte kuna något om begreppen heller.
Jag respekterar om folk vill bära niqab, det är ändå en del av deras kultur, men inte svensk! Jag kan till och med förstå resonemanget att vissa kvinnor rent ut sagt anser det vara befriande att de måste ha Niqab, men samma kvinnor är också ofta okej med att deras man har 5 fruar, för om nån blir sjuk eller dör så kan en annan fru ta över. Men i vissa fall hatar kvinnorna sina män, men väljer att bo kvar då de är bortgifta och det är den enda tryggheten de har i livet.
-3/10, gör om, gör rätt. Du kan inte vara mer än 16 år max, eller så är du helt dum i huvudet. Du gjorde mig nästan arg, idiot. Se några dokumentärar om pakistan så kommer din världsbild att rasera. Finns ett gäng på SVTplay.
Anser att det borde vara papperskorgen för den här tråden.