2014-07-20, 20:22
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Du har ju verkligen ingen forankring i verkligheten oht.
Vadå? Har du verkligen inte läst alla nattliga tweeds av svettiga SDare som vaknat skräckslagna efter mardrömmar där deras Store Ledare Åkesson blivit bombad av hijab-klädd kvinnlig jaktpilot?
Citera
2014-07-21, 02:00
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Varför är de rädda? Alla muslimer har ju samma ideologi och tycker och tänker precis samma saker? Enligt dig så älskar alla ISIS och ISIS älskar alltså alla. Så vadå terror? Alla muslimer älskar ju terror eftersom terror är ju så islamsk nåt kan vara - enligt dig då alltså.
Du väljer att förenkla det jag hittills skrivit i tråden – jag upprepar muslimer har samma ideologi, de lever enligt Koranen o deras förebild är Muhammed. Islam är starkt elitistisk o diktatorisk ideologi, ju tidigare du inser dessa fakta desto bättre. Om du ser förödelsen i ISIS fotspår så förstår du också att de människor som är rädda för att förlora ex sina barn, hem, fruar osv. Det finns redan nu tillräckligt många islamister som sköter kampen för Islam även för andra muslimers räkning – o de blir allt flera eftersom. Jag håller med dig i det sistnämnda när du säger att alla muslimer älskar terror – de har lärt sig älska den terror som förespråkas i Koranen.
Citat:
Jag har en närstående som arbetat ideelt på många olika kvinnojourer etc. Hon har berättat mycket om den utsathet som är verklighet för så många kvinnor i Sverige. Jag har själv vistats i Sverige och sett och hört hur kvinnor varit utsatta och förföljda och misshandlade och trakasserade. jag har sett med egna ögon o upplevt, främst, kvinnors utsatthet o hur de drabbats av förtryck inom alla nivåer i samhället.
Haha – du är rolig också! Har du inga egna idéer att komma med alltså? Att jämföra en kvinnojour i Sverige o de misshandlade kvinnor som bor där, är på intet sätt en rimlig jämförelse med vad muslimska kvinnor tvingas leva med i en muslimsk värld.
Citat:
Ofrivilliga slavar? Vad är en ofrivillig slav? Finns det frivilliga slavar menar du?
Hur kan en religion förtrycka människor föresten?
Javisst – muslimer är ofrivilliga slavar under en fruktansvärd ideologi som de indoktrinerats med ändå från barnsben. Jag vill bara påpeka att Islam inte är ngn religion, jag ser det som en ideologi som förtrycker o tvingar människor till att leva enligt de mest vansinniga villfarelser o vanföreställningar.
Citat:
Förså så förstår jag inte dina underliga tolkningar, men strunti det.
Du menar att västvärlden stödjer "det muslimska förtrycket" blint och "tar deras sida". Det är jättevanligt bland såna som du att tycka det, men det är helt sant. För verkligheten ser annorlunda ut.
Västvärlden inser inte att Islam o muslimer inte behöver skapa nya muslimska samhällen här i ex Sverige. Västvärlden är alltför tolerant till Islam o inser inte att vi inte borde anpassa oss så till den grad som vi gör till Islam. Vi ska inte behöva vända in o ut på oss själva för att tillfredsställa muslimer här i västvärlden – vi är inga muslimska länder o ska aldrig bli det heller.
Citat:
Och nu blir du rasistisk , men såkalrt utan att ens inse det själv. Du har läst Avpixlat så länge att du tror att de faktiskt för fram objektiva sanningar.
"Lågkulturella folk" till skillnad från det "högkulturella" västerlandet. Ser du inte ens att det är en ordboksdefinition på just rasism?
Varför kan du inte vara ärlig med att du faktiskt är rasist? SvP är ärliga med det. Varför kan inte du också vara ärlig emd det? Eller tycker du inte om rasism kanske? Tycker du att det är fel med rasism?
Om du nu skulle råka tycka att det är fel med rasism, kan du inte då försöka dig på att lägga lite band på dig själv?
Kalla mig va du vill, vi lever i ett fritt land- än så länge.
Citat:
Vadan denna förnöjsamma uppsyn - ruskat lite tupp nu måhända?
Citat:
Ja, du har alldeles rätt, jag tycker verkligen att Sean Hannity är en bokstavstroende fanatiker med jättetydliga borderline-drag.
Härligt! Vi är nära på överens – då finns det ännu hopp för dig också.
Citera
2014-07-21, 14:24
Medlem
Spakarns avatar
Citat:
Sverige har här endast en kvinnlig Gripenpilot, medan Pakistan har hela 5 st jaktpiloter.
https://www.youtube.com/watch?v=u1mtE0GAAT8

Pakistan: 450 jaktplan / 5 kvinnliga piloter = 0.0111 kvinnliga piloter per plan
Sverige: 80 jaktplan / 1 kvinnlig pilot = 0.0125 kvinnliga piloter per plan
Ganska likvärdigt, med marginell "vinst" till Sverige....

Slår man det dessutom på befolkningsmängd så ser det ännu sämre ut för Pakistans del.

Vänder man på steken, så har ju Pakistan till antal enormt många fler manliga jaktpiloter än Sverige, gör det Sverige till mer feministiskt? Såklart inte, eller hur?
Du kan inte jämföra antal piloter utan att väga det mot befolkningsmängd och storlek på flygvapnet.

Kanske inte så genomtänkta argument, men jag håller med om att det pekas en jävla massa fingrar mot muslimer inom vissa områden, när Svensson borde se sig själv i spegeln först.
En kvinnlig bekant till min mor bodde under hela 80 & 90 talet i Iran, och hennes svar på frågan om det var svårt att anpassa sig som kvinna i Iran lydde: "Det var svårare att anpassa sig till Sverige när jag kom hem"

Det är nog väldigt många som omedvetet "går på" diverse skrämselpropaganda om muslimska nationer. Mitt tips, besök ett muslimskt land och se det med egna ögon, ni kommer nog bli förvånade.
Citera
2014-07-21, 14:29
Medlem
Spakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Du kan helt enkelt inte vara Svensk - det finns inte en chans att du är det - du är muslim!
Med andra ord, man kan inte vara Svensk och muslim samtidigt...? :P
Citera
2014-07-21, 17:26
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakarn
Kanske inte så genomtänkta argument, men jag håller med om att det pekas en jävla massa fingrar mot muslimer inom vissa områden, när Svensson borde se sig själv i spegeln först.
En kvinnlig bekant till min mor bodde under hela 80 & 90 talet i Iran, och hennes svar på frågan om det var svårt att anpassa sig som kvinna i Iran lydde: "Det var svårare att anpassa sig till Sverige när jag kom hem"
Självklart tycker din mammas väninna så - det är alltid svårare att hantera ett liv o leverne med stor frihet än ett mycket begränsat liv i ex Iran. Frihet ställer högre krav på den enskilda personen, så är det bara.
Citat:
Det är nog väldigt många som omedvetet "går på" diverse skrämselpropaganda om muslimska nationer. Mitt tips, besök ett muslimskt land och se det med egna ögon, ni kommer nog bli förvånade.
Vad menar du med skrämselpropaganda? Är det inte så att du själv är trångsynt o inte vill se helheten va gäller Islam? – öppna ögonen o se Islam för va det är, en ideologi på frammarsch i världen även här i Europa o Sverige.

Det finns ingen troende muslim som på allvar tror på frihet, demokrati, jämlikhet o jämställdhet. Islam anser att muslimer är mera värda än vi andra otrogna – hela ideologin går ut på denna föreställning.

Islam utövar kvinnoförtrycket bla genom av att tvinga kvinnor att bära burka, hijab etc - det är maktutövning riktat mot kvinnor o används som kontroll av kvinnor men även för att sprida Islam o tvinga på västvärlden sin tro. Har du själv vistats i muslimska länder o hört dem prata om Islam, sin tro? - det är skrämmande att höra bitvis.

Se gärna denna dokumentär gjord av en exilIrakier numera bosatt i Norge sedan lång tid tillbaka;
http://www.youtube.com/watch?v=Uyje6mXPjQQ

http://www.youtube.com/watch?v=IpaGNRppPQQ

http://www.youtube.com/watch?v=EAwqsXz_4_M
Citera
2014-07-21, 17:32
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Med andra ord, man kan inte vara Svensk och muslim samtidigt...? :P

Nej - enligt mitt sätt att se på saken så finns inga Svenska muslimer - däremot ex muslimer med svenskt medborgarskap. Visst - det finns svenskar som konverterar till Islam, flertalet Svenska kvinnor, de talar då nästan uteslutande om att de "kände tomhet inombords", önskade " sinnesfrid" o funnit det i den muslimska världen - väldigt sällan sker konverteringen på andra grunder än just detta naiva förhållningssätt. Finns flertalet studier där du kan läsa om västerländska kvinnor o män som konverterar o på vilka grunder de gör så.
För mig är den största synden här i livet att ställa sig okunnig o blåögd till sin omvärld.
Citera
2014-07-21, 23:24
Medlem
Citat:
Det är väl ett hur bra exempel som helst? jämför gärna med era exempel där ni tex drar fram ISIS som exempel på hur ond islam är. Alltså att ISIS representerar islam menar nu då ju. Så varför kan inte jag då ha mitt exempel med muslimsk feminism som mer framgångsrik än svensk feminism genom antalet pakistanska stridspiloter, premiärministrar och luftmarskalker och antiterrorsoldater?
Eller rä det så att det bara är era exempel som fungerar?

Vill du exemplifiera med muslimsk feminism får du börja med att hitta ett exempel som är verkligt. Pakistan är inte mer jämställt än Sverige, eftersom vanliga kvinnors livssituation väger tyngre än förekomsten av kvinnliga piloter med hijab.

Vet du, till och med artiklarna på SD:s nyhetssajt Samtiden.nu gör mer för att nyansera bilden av Islam än dina trådstarter. Du behöver helt enkelt jobba på kvalitén.

/SD-trollet
Citera
2014-07-22, 13:09
Medlem
Spakarns avatar
Citat:
Självklart tycker din mammas väninna så - det är alltid svårare att hantera ett liv o leverne med stor frihet än ett mycket begränsat liv i ex Iran. Frihet ställer högre krav på den enskilda personen, så är det bara.
Hur kan du säga att det är självklart att min mors väninna tyckte så, utan att ha en susning om vad som fick henne att känna så?

Ser du vad du gjorde här...? Du placerade din egna och i det här fallet förutfattade världsbild över min mors väninnas historia, utan att ens bry dig om att ta reda på VARFÖR hon upplevde omställningen till svenskt liv som svårare.

Nej, hon bodde tydligen delar av Iran(bodde på ett flertal ställen pga sitt jobb) som faktiskt var väldigt mkt mer öppen mot kvinnors rättigheter och jämställdhet än vad hon tyckte man hade i den lilla by i södra lappland hon flyttade hem till, där kvinnoförtryck inte hörde till ovanligheten.

Och innan du börjar kalla mig trångsynt fler gånger så kan du ju kolla vart jag står i frågan innan du ger dina uppenbart tydliga förutfattade meningar ytterligare spelrum. Är det så läskigt att fråga vad folk tycker, att du måste bestämma dig i förväg för att inte bli överaskad?

En fd pilot-kollega till mig har berättat om det dagliga livet i Afghanistan och hur Talibaner mördar och lemlestar flickor som gjort det oförlåtliga att gå i skolan. Och vad de gör med tillfångatagna västerlänningar. Hur unga ur dessa organisationer i andra länder rekryterar västerlänningar till sin hat-propaganda. Är problemet Islam, eller ligger problemet hos de som begår brott i Islams namn?
För jag har då träffat ett ganska stort antal troende islamister som är fan så mkt mer toleranta än trångsynsta svennebananer som är rädda för nya människor i byn.
Citera
2014-07-22, 17:57
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
[quote=KnackehaxanMia|49652311]Du väljer att förenkla det jag hittills skrivit i tråden – jag upprepar muslimer har samma ideologi, de lever enligt Koranen o deras förebild är Muhammed. Islam är starkt elitistisk o diktatorisk ideologi, ju tidigare du inser dessa fakta desto bättre. Om du ser förödelsen i ISIS fotspår så förstår du också att de människor som är rädda för att förlora ex sina barn, hem, fruar osv. Det finns redan nu tillräckligt många islamister som sköter kampen för Islam även för andra muslimers räkning – o de blir allt flera eftersom. Jag håller med dig i det sistnämnda när du säger att alla muslimer älskar terror – de har lärt sig älska den terror som förespråkas i Koranen.[QUOTE/]
Nu har vi samma sak igen. Där du skriver att alla muslimer har samma ideologi. Och sen blandar du in ISIS:
Innan skrev du att muslimer var rädda för ISIS etc. Men varför undar jag??? Varför? Alla muslimer har ju samma ideologi säger du ju.
Om alla muslimer har samma ideologi så kan ju per definition ingen opposition finnas.
Vem exakt slåss ISIS mot, och em slåss mot ISIS? Alla muslimer har ju exakt samma ideologi enligt dig.
Varför ska man slåss mot något man vill?
Hur får du ihop det?
Varför är muslimer rädda för att förlora sina barn o fruar, som du skriver? Det är ju deras ideologi enligt dig. Varför är de rädda då?

Citat:
Haha – du är rolig också! Har du inga egna idéer att komma med alltså? Att jämföra en kvinnojour i Sverige o de misshandlade kvinnor som bor där, är på intet sätt en rimlig jämförelse med vad muslimska kvinnor tvingas leva med i en muslimsk värld.
Det är bättre att bli misshandlad av en svensk än att bli misshandlad av en svartmuskig arab mena du?

Citat:
Javisst – muslimer är ofrivilliga slavar under en fruktansvärd ideologi som de indoktrinerats med ändå från barnsben. Jag vill bara påpeka att Islam inte är ngn religion, jag ser det som en ideologi som förtrycker o tvingar människor till att leva enligt de mest vansinniga villfarelser o vanföreställningar.
Orsaken till varför nynazister vill omdefiniera islam, dvs att omnämna islam som en ideologi, beror på att nynazisterna då tror att deras arabhat blir mer legitimt. Det är en väl genomtänkt taktik.

Och återigen, exakt hur kan en ideologi förtrycka någon? Visst, du kanske tror på spöken och sånt också så du kanske faktiskt tror att en ideologi kan ha ett medvetande.

Citat:
Västvärlden inser inte att Islam o muslimer inte behöver skapa nya muslimska samhällen här i ex Sverige. Västvärlden är alltför tolerant till Islam o inser inte att vi inte borde anpassa oss så till den grad som vi gör till Islam. Vi ska inte behöva vända in o ut på oss själva för att tillfredsställa muslimer här i västvärlden – vi är inga muslimska länder o ska aldrig bli det heller.
Västvärlden anpassar sig inte till någon islam. Det är en konspirationsteori som nynazisterna använder sig av för att försöka få anhängare.
Och vadå "tolerant mot islam"?? Läste du inte alla de exempel jag räknade upp på just motsatsen?
Istälet för att luta dig till konspirationsteorier om att västvärlden "tillfredsställer muslimer" så borde du kanske titta på verkligheten istället. Dvs en verklighet där det finns långt fler muslimska arbetslösa tex. På vilket sätt tillfredsställer vi västländer därmed muslimer?

Citat:
Kalla mig va du vill, vi lever i ett fritt land- än så länge.
Nej, vi lever inte i ett fritt land. Men denna ofrihet har inget med något islam att göra, och störe ofrihet kommer inte några muslimer att stå för, utan det är SD som kommer att stå för sån. De är ju öppna med att vi måste lämna över vår frihet för att få ett "säkrare" samhälle.
Ser du? Muslimskt hot - noll. SD hot - Jättestort.

Citat:
Vadan denna förnöjsamma uppsyn - ruskat lite tupp nu måhända?
Tycker du inte det är lite ovärdigt?

Citat:
Härligt! Vi är nära på överens – då finns det ännu hopp för dig också.
Jag visade för dig att vi människor är precis likadana.
Jag har ett till Pakistanskt exempel på det.
Minns du i skolan tex, där vi klädde våra skolböcker?
Du vet de där hemska koranskolorna i Pakistan. Vet du hur barnen där gör? Jo, de klär sina koranen. Med samma omslagspapper vi gör i Sverige.
Ytterligare ett exempel för dig på att vi människor är precis likadana.
Och alla de internationella religiösa frågor denna madrassa fick, jo, av dem var 60% om sex.
Ungefär likadant som i västvärlden alltså. Dvs relationer är viktiga, och det speglas i detta.

En annan sak med det hemska och kvinnofientliga Pakistan som dukomentären tar upp, handlar tex om en fabrik där de producerade BDSM-kläder. Kvinnor, utan (ibland emd) hijab satt och sydde sexleksaker alltså, och dessutom pratade med håret fritt hängande om saken utan problem.

Programmet visar även Pakistanska diskotek. där kvinnor och män dansar tillsammans, utan hijab. Och edssutom dricker sig fulla på alkohol.

Och ett av Pakistans populäraste politiska TV-program leds av en transsexuell man, som utklädd till kvinna. Inget humorprogram alltså, programledaren råkar bara vara transa.

https://www.youtube.com/watch?v=aOwA4_C5s6o

Ja, titta själv.
Men du kommer inte våga. Precis som den förra filmen jag länkade till dig. Du vågade inte titta å den heller. Eftersom du vet att de visar en verklighet som inte stämmer överens med din ideologi. Pakistan är långt mer heterogent än vad du vill få det till.
Citera
2014-07-22, 18:00
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Vill du exemplifiera med muslimsk feminism får du börja med att hitta ett exempel som är verkligt. Pakistan är inte mer jämställt än Sverige, eftersom vanliga kvinnors livssituation väger tyngre än förekomsten av kvinnliga piloter med hijab.

Vet du, till och med artiklarna på SD:s nyhetssajt Samtiden.nu gör mer för att nyansera bilden av Islam än dina trådstarter. Du behöver helt enkelt jobba på kvalitén.

/SD-trollet
Varför?
Dessa "Sverigevänner" säger ju sig bli jättekränkta så fort nån ankalgar dem för att vara rasister och islamofober.
Men, som jag visat, så behöver man ju bara provocera litet så dyker just rasistiska och islamofobiska saker upp. Dvs det handlar inte om någon motståndares överdrivna tolkningar och invektiv etc. Utan det är själva ordboksdefinitionen av just rasism som dyker upp.
Citera
2014-07-22, 18:08
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Pakistan: 450 jaktplan / 5 kvinnliga piloter = 0.0111 kvinnliga piloter per plan
Sverige: 80 jaktplan / 1 kvinnlig pilot = 0.0125 kvinnliga piloter per plan
Ganska likvärdigt, med marginell "vinst" till Sverige....

Slår man det dessutom på befolkningsmängd så ser det ännu sämre ut för Pakistans del.

Vänder man på steken, så har ju Pakistan till antal enormt många fler manliga jaktpiloter än Sverige, gör det Sverige till mer feministiskt? Såklart inte, eller hur?
Du kan inte jämföra antal piloter utan att väga det mot befolkningsmängd och storlek på flygvapnet.

Men i den beräkningen så glömmer du ju bort att Pakistan ju, hemska tanke, faktiskt är världens största muslimska land. Men de har alltså trots det ändå hela 5 st jaktpiloter i sitt flygvapen. Kvinnliga premiärministrar och luftmarskalker och antiterrorelitsoldater etc.
De har tillomed en transa som programledare i det populäraste politiska tv-programmet.

När får Sverige en transa som programledare i Debatt?
Citera
2014-07-22, 18:15
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Men i den beräkningen så glömmer du ju bort att Pakistan ju, hemska tanke, faktiskt är världens största muslimska land. Men de har alltså trots det ändå hela 5 st jaktpiloter i sitt flygvapen. Kvinnliga premiärministrar och luftmarskalker och antiterrorelitsoldater etc.
De har tillomed en transa som programledare i det populäraste politiska tv-programmet.

När får Sverige en transa som programledare i Debatt?
Nej det är inte det största muslimska landet.
Där behöver du uppdatera dina kunskaper.
Testa Indonesien 240'' och 88% muslimer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in