[quote=KnackehaxanMia|49652311]Du väljer att förenkla det jag hittills skrivit i tråden – jag upprepar muslimer har samma ideologi, de lever enligt Koranen o deras förebild är Muhammed. Islam är starkt elitistisk o diktatorisk ideologi, ju tidigare du inser dessa fakta desto bättre. Om du ser förödelsen i ISIS fotspår så förstår du också att de människor som är rädda för att förlora ex sina barn, hem, fruar osv. Det finns redan nu tillräckligt många islamister som sköter kampen för Islam även för andra muslimers räkning – o de blir allt flera eftersom. Jag håller med dig i det sistnämnda när du säger att alla muslimer älskar terror – de har lärt sig älska den terror som förespråkas i Koranen.[QUOTE/]
Nu har vi samma sak igen. Där du skriver att alla muslimer har samma ideologi. Och sen blandar du in ISIS:
Innan skrev du att muslimer var rädda för ISIS etc. Men varför undar jag??? Varför? Alla muslimer har ju samma ideologi säger du ju.
Om alla muslimer har samma ideologi så kan ju per definition ingen opposition finnas.
Vem exakt slåss ISIS mot, och em slåss mot ISIS? Alla muslimer har ju exakt samma ideologi enligt dig.
Varför ska man slåss mot något man vill?
Hur får du ihop det?
Varför är muslimer rädda för att förlora sina barn o fruar, som du skriver? Det är ju deras ideologi enligt dig. Varför är de rädda då?
Citat:
Ursprungligen postat av
KnackehaxanMia
Haha – du är rolig också! Har du inga egna idéer att komma med alltså?

Att jämföra en kvinnojour i Sverige o de misshandlade kvinnor som bor där, är på intet sätt en rimlig jämförelse med vad muslimska kvinnor tvingas leva med i en muslimsk värld.
Det är bättre att bli misshandlad av en svensk än att bli misshandlad av en svartmuskig arab mena du?
Citat:
Ursprungligen postat av
KnackehaxanMia
Javisst – muslimer är ofrivilliga slavar under en fruktansvärd ideologi som de indoktrinerats med ändå från barnsben. Jag vill bara påpeka att Islam inte är ngn religion, jag ser det som en ideologi som förtrycker o tvingar människor till att leva enligt de mest vansinniga villfarelser o vanföreställningar.
Orsaken till varför nynazister vill omdefiniera islam, dvs att omnämna islam som en ideologi, beror på att nynazisterna då tror att deras arabhat blir mer legitimt. Det är en väl genomtänkt taktik.
Och återigen, exakt hur kan en ideologi förtrycka någon? Visst, du kanske tror på spöken och sånt också så du kanske faktiskt tror att en ideologi kan ha ett medvetande.
Citat:
Ursprungligen postat av
KnackehaxanMia
Västvärlden inser inte att Islam o muslimer inte behöver skapa nya muslimska samhällen här i ex Sverige. Västvärlden är alltför tolerant till Islam o inser inte att vi inte borde anpassa oss så till den grad som vi gör till Islam. Vi ska inte behöva vända in o ut på oss själva för att tillfredsställa muslimer här i västvärlden – vi är inga muslimska länder o ska aldrig bli det heller.
Västvärlden anpassar sig inte till någon islam. Det är en konspirationsteori som nynazisterna använder sig av för att försöka få anhängare.
Och vadå "tolerant mot islam"?? Läste du inte alla de exempel jag räknade upp på just motsatsen?
Istälet för att luta dig till konspirationsteorier om att västvärlden "tillfredsställer muslimer" så borde du kanske titta på verkligheten istället. Dvs en verklighet där det finns långt fler muslimska arbetslösa tex. På vilket sätt tillfredsställer vi västländer därmed muslimer?
Citat:
Ursprungligen postat av
KnackehaxanMia
Kalla mig va du vill, vi lever i ett fritt land- än så länge.
Nej, vi lever inte i ett fritt land. Men denna ofrihet har inget med något islam att göra, och störe ofrihet kommer inte några muslimer att stå för, utan det är SD som kommer att stå för sån. De är ju öppna med att vi måste lämna över vår frihet för att få ett "säkrare" samhälle.
Ser du? Muslimskt hot - noll. SD hot - Jättestort.
Citat:
Ursprungligen postat av
KnackehaxanMia
Vadan denna förnöjsamma uppsyn - ruskat lite tupp nu måhända?
Tycker du inte det är lite ovärdigt?
Citat:
Ursprungligen postat av
KnackehaxanMia
Härligt! Vi är nära på överens – då finns det ännu hopp för dig också.

Jag visade för dig att vi människor är precis likadana.
Jag har ett till Pakistanskt exempel på det.
Minns du i skolan tex, där vi klädde våra skolböcker?
Du vet de där hemska koranskolorna i Pakistan. Vet du hur barnen där gör? Jo, de klär sina koranen. Med samma omslagspapper vi gör i Sverige.
Ytterligare ett exempel för dig på att vi människor är precis likadana.
Och alla de internationella religiösa frågor denna madrassa fick, jo, av dem var 60% om sex.
Ungefär likadant som i västvärlden alltså. Dvs relationer är viktiga, och det speglas i detta.
En annan sak med det hemska och kvinnofientliga Pakistan som dukomentären tar upp, handlar tex om en fabrik där de producerade BDSM-kläder. Kvinnor, utan (ibland emd) hijab satt och sydde sexleksaker alltså, och dessutom pratade med håret fritt hängande om saken utan problem.
Programmet visar även Pakistanska diskotek. där kvinnor och män dansar tillsammans, utan hijab. Och edssutom dricker sig fulla på alkohol.
Och ett av Pakistans populäraste politiska TV-program leds av en transsexuell man, som utklädd till kvinna. Inget humorprogram alltså, programledaren råkar bara vara transa.
https://www.youtube.com/watch?v=aOwA4_C5s6o
Ja, titta själv.
Men du kommer inte våga. Precis som den förra filmen jag länkade till dig. Du vågade inte titta å den heller. Eftersom du vet att de visar en verklighet som inte stämmer överens med din ideologi. Pakistan är långt mer heterogent än vad du vill få det till.