Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-05, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnOldman
Idioter finns de gott om. Så alla läkemedel, alla preparat som innehåller brom och chlor skulle enligt dig vara extremt giftiga. Vilket är flera tusentals. Blandannat flubromazepam.

Vart exakt samma gåta som med 4-BMC, man va rädd för 4-BMA, som visade sig vara väldigt neurotoxiskt, skulle ge samma resultat.

Vad blev slutsatsen? En kemist jag inte minns namnet på gjorde en studie på just den toxiska effekten av 4-BMC och det visade sig inte vara neurotoxiskt vad han kunde se och det används numera i vissa läkemedelspreparat.

Läs vad jag skriver istället för att dra in ditt abstinenstänkande.

Och nej, den säljer nog mer månadsvis än vad du tjänar om året =)

Något mer du undrar?

Alltså jag vill bara flika in med ett tips i all välmening.

Det jag vill påpeka är att du bör vara öppen för diskussioner kring eventuell neurotoxicitet hos substansen ifråga och inte vara arrogant när folk tar upp det. Jag tycker att detsamma gäller ZEPMP att inte angripa dig som person eller affärsinnehavare utan hålla diskussionen saklig.

Vad du dessutom tjänar per år är inte det minsta intressant för diskussionen precis lika irriterande det är som att andra påpekar att du är en återförsäljare, vilket vi alla redan vet. Dock tycker jag att du som återförsäljare ska vara mer ödmjuk och lyssna på vad dina kunder säger utan att använda dig av påhopp och försöka fördumma andra som påpekar saker om dina produkter.

Det enda vi faktiskt kan göra är att vänta och se om några skador uppstår. Jag vet själv också att bupropion exempelvis, som är en amfetaminliknande substans med kloratomer, används inom sjukvården och fungerar på liknande sätt som dessa antas göra. Diskussionen borde ändå vara öppen och fri att diskutera utan att det ska angripas på massa onödiga saker som bara förstör stämningen genom att det bråkas istället för att publiceras saklig information om ämnet.

Kan vi inte alla släppa irritationen, påhoppen och istället vara konstruktiva och vänliga?
Senast redigerad av Farenhigh 2014-07-05 kl. 21:42.
Citera
2014-07-05, 22:35
Medlem
Citat:
Idioter finns de gott om. Så alla läkemedel, alla preparat som innehåller brom och chlor skulle enligt dig vara extremt giftiga. Vilket är flera tusentals. Blandannat flubromazepam.

Vart exakt samma gåta som med 4-BMC, man va rädd för 4-BMA, som visade sig vara väldigt neurotoxiskt, skulle ge samma resultat.

Vad blev slutsatsen? En kemist jag inte minns namnet på gjorde en studie på just den toxiska effekten av 4-BMC och det visade sig inte vara neurotoxiskt vad han kunde se och det används numera i vissa läkemedelspreparat.

Något mer du undrar?
Tycker det är väldigt oproffsigt att du som shopinnehavare ska hålla på att idiotförklara kunder på detta sätt. Om du håller på såhär så kommer kunder självklart tappa ditt förtroende och säkerligen välja någon annan shop där de blir trevligt bemötta.
Om det skulle vara så att någon vill ha produkter som bara DU har, så kanske folk vill skita i mellanhandeln och handla direkt från DIN källa? Kunden blir då nöjd som får produkterna MYCKET billigare och slipper ha med dig att göra.
Detta kommer leda till att din lön sänks och att du slipper skryta om den. =)

Tänker inte gå ut med någon länk här men det kanske är behövligt...
Citera
2014-07-06, 00:08
Medlem
Kommer testas ikväll o kommer ge en recension om 4-5 timmar
Citera
2014-07-06, 00:52
Medlem
Zot^s avatar
Citat:

Något mer du undrar?

Jävla rappakalja. Det är inte klor/brom i sig som är giftigt, utan själva placeringen av bromid/klorid jonen på amfetaminskelettet som har potentialen till att göra själva substansen ifråga neurotoxisk. Tror dem flesta har försökt förklara det för dig men du verkar ändå inte förstå vad det handlar om utan kommer istället med arroganta kommenterar.
Citera
2014-07-06, 19:26
Medlem
Testade denna igår. Ruset var bättre än vad jag haft någonsin på 3mmc och då körde jag mindre än "normal" dos. Rushen kom väldigt snabbt och de första 30min var det en stark eufori något svagare än mdma. Dock så tog jag den inte under samma förhållande som 3mmc. Ska testas även nästa helg med polare så kommer ge en till recension då

mvh
Citera
2014-07-06, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezzer
Testade denna igår. Ruset var bättre än vad jag haft någonsin på 3mmc och då körde jag mindre än "normal" dos. Rushen kom väldigt snabbt och de första 30min var det en stark eufori något svagare än mdma. Dock så tog jag den inte under samma förhållande som 3mmc. Ska testas även nästa helg med polare så kommer ge en till recension då

mvh
Dos och ROA?
Citera
2014-07-06, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snisse
Dos och ROA?

Körde nasalt och uppskattad dos runt 100mg men kan varit mindre.
Citera
2014-07-06, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezzer
Körde nasalt och uppskattad dos runt 100mg men kan varit mindre.

Fan va gött å höra att det fortfarande e bra tryck i grejerna! Antar att det var första vändan för din del? Skulle va intressant å veta hur nya batchen står sig mot förra.
Citera
2014-07-06, 22:06
Medlem
forfoxsakes avatar
Man blir lite sugen på denna trots prat om giftighet osv. En personlig önskan är att ar*** ska börja köra samplepacks. Naturligtvis är det riskabelt iom att någon alltid ska ta allt på en gång och gärna lite till. Men det känns drygt att bränna en tusing för att testa lite, även om mitt intryck av ar**** är väldigt gott, dvs hög kvalitet.
Tänk att kunna köpa 2 g blandad kompott, så att man vet vad som intresserar. Så jävla många trista påsar som åkt ner pga tristess under åren fast man vet att preparatet ger lite stim och 20 timmars oro och insomnia.
Citera
2014-07-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Jävla rappakalja. Det är inte klor/brom i sig som är giftigt, utan själva placeringen av bromid/klorid jonen på amfetaminskelettet som har potentialen till att göra själva substansen ifråga neurotoxisk. Tror dem flesta har försökt förklara det för dig men du verkar ändå inte förstå vad det handlar om utan kommer istället med arroganta kommenterar.
Grejjen är ju den att det är en katinon och inte en amfetamin, vilket har stor betydelse för vad den där klor/brom-atomen gör rent farmakologiskt.

edit: Menar inte att den är helt ofarlig för det, men inte heller att den är farlig. Jag menar bara att så länge vi inte vet kan vi bara spekulera vilket jag finner mindre intressant, speciellt då det ibland dyker upp nya rön som är raka motsatsen till tidigare om till och med droger som varit med väldigt länge; tänker då främst på MDMA. Så det enda som till är 100% är säkert är att vid utforskande utav alla molekyler (samt batcher utav dessa) skall man vara ytterst försiktig tills man känner sin kemikalie, sina egna gränser och dylikt bör man redan känna till.
Senast redigerad av xiz 2014-07-06 kl. 22:59.
Citera
2014-07-07, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forfoxsake
Man blir lite sugen på denna trots prat om giftighet osv. En personlig önskan är att ar*** ska börja köra samplepacks. Naturligtvis är det riskabelt iom att någon alltid ska ta allt på en gång och gärna lite till. Men det känns drygt att bränna en tusing för att testa lite, även om mitt intryck av ar**** är väldigt gott, dvs hög kvalitet.
Tänk att kunna köpa 2 g blandad kompott, så att man vet vad som intresserar. Så jävla många trista påsar som åkt ner pga tristess under åren fast man vet att preparatet ger lite stim och 20 timmars oro och insomnia.

Jag kan varmt rekommendera substansen. Inte den där feta smällen i nyllet utan ett stadigt, intensivt stegrande i sisådär trekvart innan det planar ut och börjar dala efter en och en halv till två timmar.. För mig tog ungefär två och en halv timme innan jag kände ett riktigt återdoseringsbehov.
Vet inte vad du testat förut men om du provat koks, mephedrone eller 3-mmc så har du en hyfsad bild av effekterna. Det är en vansinnigt intensiv känsla, det är mkt eufori, empati och energi.

Upplevde heller ingen svår avtändning, mycket mild faktiskt. Lättare ångest och lite sådär ocharmig efterstimulans i ett par timmar. Efter ungefär 4 timmars nedgång så kände jag mig mest bara jävligt tröttkörd och kunde somna ungefär lika enkelt som vanligt. Det är också en stark rekommendation att få i sig lite att äta å dricka mellan återdoseringarna. Själv hade jag en chipspåse som jag tog några nävar ur varje gång ruset börjat dala.

Ska jag försöka ranka den här på något sätt så sätter vi mephedrone som någon slags riktmärke vid 100 av 100 och 3-mmc någonstans runt 75 och då skulle jag placera denna runt 90-strecket, kanske 95 rent av. En sjukt trevlig substans helt enkelt.

Den är dessutom skapligt potent. Ca 100 mg. (Lite mindre t.o.m.) gav mig en jävligt bra resa första vändan och gränsen för hög dos skulle jag vilja säga ligger i trakterna runt 150 mg.
Citera
2014-07-07, 00:56
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fogelholk
Jag kan varmt rekommendera substansen. Inte den där feta smällen i nyllet utan ett stadigt, intensivt stegrande i sisådär trekvart innan det planar ut och börjar dala efter en och en halv till två timmar.. För mig tog ungefär två och en halv timme innan jag kände ett riktigt återdoseringsbehov.
Vet inte vad du testat förut men om du provat koks, mephedrone eller 3-mmc så har du en hyfsad bild av effekterna. Det är en vansinnigt intensiv känsla, det är mkt eufori, empati och energi.

Upplevde heller ingen svår avtändning, mycket mild faktiskt. Lättare ångest och lite sådär ocharmig efterstimulans i ett par timmar. Efter ungefär 4 timmars nedgång så kände jag mig mest bara jävligt tröttkörd och kunde somna ungefär lika enkelt som vanligt. Det är också en stark rekommendation att få i sig lite att äta å dricka mellan återdoseringarna. Själv hade jag en chipspåse som jag tog några nävar ur varje gång ruset börjat dala.

Ska jag försöka ranka den här på något sätt så sätter vi mephedrone som någon slags riktmärke vid 100 av 100 och 3-mmc någonstans runt 75 och då skulle jag placera denna runt 90-strecket, kanske 95 rent av. En sjukt trevlig substans helt enkelt.

Den är dessutom skapligt potent. Ca 100 mg. (Lite mindre t.o.m.) gav mig en jävligt bra resa första vändan och gränsen för hög dos skulle jag vilja säga ligger i trakterna runt 150 mg.

Intressant! Jag älskar verkligen mefedron, dock utvecklade jag aldrig något missbruk utan tog då och då. För mig stod den ut genom den enorma empati och samhörighet man kände. Har både e:at och dragit x antal gram hyfsat kola, men mefedronet gjorde mig sådär fin och kramig utan att det kändes stissigt och jobbigt. Så oerhört långt från fylla, förvirring och bråk. Minns hur man började förfesta, vilket slutade i utebliven utgång, många kramar och ett geniunt intresse för ens vänners känslor.
Nu blev det rätt känslosamt och osakligt, men kan fler bekräfta att detta kan jämföras med mefedron?
Som sagt, ingen torsk på räka men skulle älska någonting snarlikt. Funkar den verkligen så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in