2014-07-06, 19:02
Medlem
flashbacktrollets avatar
hur r det med trazodone egentligen? har hrt att det ska ha ganska trevliga lugnande egenskaper ven vid lgre doser. har blivit rekommenderad att brja ta det p internet mnga gnger som medecin mot smnbesvr. jag har dock fr mig att det inte finns i sverige? kan en doktor vid frfrgan bestlla frn utomlands? ngon som ftt trazodone utskrivet?
Citera
2016-04-07, 09:54
Medlem
trazodone?

har ngot anvnt denna medicin? Hur funka det fr dig?? vad hjlpte det dig med? tack fr svar. och btw what heter trazodone i sverige eller finns det ens hr att f av doktorn??
Citera
2016-04-07, 14:17
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
har ngot anvnt denna medicin? Hur funka det fr dig?? vad hjlpte det dig med? tack fr svar. och btw what heter trazodone i sverige eller finns det ens hr att f av doktorn??

Finns inte i Sverige. Varfr vet jag inte. Den lter ju toppen. ngestlindringen skulle tydligen kunna jmfras med den av diazepam.
Lkare kan bestlla det p licens. Tvivlar p att t.ex. min lkare skulle vga det.
Citera
2016-04-07, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjoll
Finns inte i Sverige. Varfr vet jag inte. Den lter ju toppen. ngestlindringen skulle tydligen kunna jmfras med den av diazepam.
Lkare kan bestlla det p licens. Tvivlar p att t.ex. min lkare skulle vga det.
awhhh det var ju synd. r diazapam en benzo eller? r de bra??
Citera
2016-04-07, 20:24
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
awhhh det var ju synd. r diazapam en benzo eller? r de bra??

Helt riktig! Ja bensodiazepiner r det som funkar bst p ngest. Diazepam r mer knt som Stesolid.
Citera
2016-04-07, 21:03
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjoll
Helt riktig! Ja bensodiazepiner r det som funkar bst p ngest. Diazepam r mer knt som Stesolid.

Njaae, njaa... ok, nstan d. Det beror lite p. Man kan dock sga att Gaba-erga preparat verlag fungerar vldigt bra p ngest (det r den centrala effekten som benzo har) - GABA-receptorerna r nmligen det ntverk som sysslar mest med hmning av andra impulser i hjrnan.

Det finns ju dock uppstickare mot Benzo - klassikern r s klart alkohol, men det r ju ett vldigt fult medel i jmfrelse, som har exciterande effekter ocks. Dock s finns det flera nya och/eller i vst oknda preparat i Ryssland, som r GABA-erga:

Phenibut - r ett preparat som man pratar en hel del om i USA ocks nu fr tiden och dom som har provat det dr tycks vara av sikten att det faktiskt r verlgset till och med Bensodiazepiner vad gller ngestlindring - och till skillnad frn Benzo s verkar det knappt orsaka smnighet alls, vilket gr det mycket lmpligare som behandling under dagtid.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phenibut

Dock... baksidan av myntet r att Phenibut verkar vara NNU MER beroendeframkallande n Benzo, och tillvnjningseffekten r nnu starkare - tolerans uppns av dom flesta efter bara ngra dagars bruk, varfr det ocks r en substans som r vldigt, vldigt vanlig bland tunga missbrukare i Ryssland.

Smakar det, s kostar det...
Citera
2016-04-08, 22:24
Medlem
lithionits avatar
finns tyvrr inte p marknaden i Sverige, kan skerligen frskrivas p licens.

Var sjlv sugen p den medicinen ett tag men som sagt svrt att f det frskrivet iom. att den inte finns p marknaden i Sverige.
Citera
2021-09-12, 18:17
Medlem
Die.young.4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
finns tyvrr inte p marknaden i Sverige, kan skerligen frskrivas p licens.

Var sjlv sugen p den medicinen ett tag men som sagt svrt att f det frskrivet iom. att den inte finns p marknaden i Sverige.
Kpte i Thailand fr 2 r sen. Funkar perfekt att sova p.
Citera
2021-09-26, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktrollet
hur r det med trazodone egentligen? har hrt att det ska ha ganska trevliga lugnande egenskaper ven vid lgre doser. har blivit rekommenderad att brja ta det p internet mnga gnger som medecin mot smnbesvr. jag har dock fr mig att det inte finns i sverige? kan en doktor vid frfrgan bestlla frn utomlands? ngon som ftt trazodone utskrivet?

Gammal trd men Trazodone r ett Licenspreparat, dvs svrt att f utskrivet. Vldigt f lkare i Sverige knner till preparatet. Mirtazapin r alternativet annars.
Citera
2023-11-06, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Groldir
Gammal trd men Trazodone r ett Licenspreparat, dvs svrt att f utskrivet. Vldigt f lkare i Sverige knner till preparatet. Mirtazapin r alternativet annars.
Nn som frskt f ut det i Sverige? Hur har det gtt isf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in