Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-07-06, 17:45
Medlem
MartinBajens avatar
Hejsan alla livsnjutare
Det är nu snart dags för det årliga stortravet i Årjäng den 12e Juli vilket innebär fylla!
Det har blivit lite av en tradition att gå upp på stortravet, ta med sig öl och ett skönt gäng, spela på hästar och supa sig lite halvt full bland den stora(!) folkmassa som brukar bildas vid denna tillställning.

I fjol så hade jag ölen i min ryggsäck som vanligt men i tanke på att det nästan alltid är väldigt soligt och varmt väder så blir oftast ölen varm på kort tid.
Då undrar jag ...finns det nån metod att hålla ölen kall i ryggsäcken för jag pallar bara inte att dra på en stor klumpig kylbox ända upp till travet, vore lättvindigare att ha allt i ryggsäcken en kompis sa att jag skulle pröva med att ta en vanlig ica-påse och några kylklampar och lägga ölen där men han tycket själv att det låter lite unsafe. Skulle det kunna funka?

eller är det nån som har en bra lösning på mitt lilla ''i-landsproblem''? Tacksam för svar!
PS. om det är fel tråd att posta i så får admin flytta tråden, men känns som rätt ställe DS.
Citera
2014-07-06, 17:48
Medlem
Termosins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinBajen
Hejsan alla livsnjutare
Det är nu snart dags för det årliga stortravet i Årjäng den 12e Juli vilket innebär fylla!
Det har blivit lite av en tradition att gå upp på stortravet, ta med sig öl och ett skönt gäng, spela på hästar och supa sig lite halvt full bland den stora(!) folkmassa som brukar bildas vid denna tillställning.

I fjol så hade jag ölen i min ryggsäck som vanligt men i tanke på att det nästan alltid är väldigt soligt och varmt väder så blir oftast ölen varm på kort tid.
Då undrar jag ...finns det nån metod att hålla ölen kall i ryggsäcken för jag pallar bara inte att dra på en stor klumpig kylbox ända upp till travet, vore lättvindigare att ha allt i ryggsäcken en kompis sa att jag skulle pröva med att ta en vanlig ica-påse och några kylklampar och lägga ölen där men han tycket själv att det låter lite unsafe. Skulle det kunna funka?

eller är det nån som har en bra lösning på mitt lilla ''i-landsproblem''? Tacksam för svar!
PS. om det är fel tråd att posta i så får admin flytta tråden, men känns som rätt ställe DS.

Kylklampar med något isolerande material på insidan av ryggsäcken? Borde ju vara enklaste lösningen om du inte vill ha vanlig kylbox.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinBajen
Hejsan alla livsnjutare

En blöt frotté-handduk runt och i en ICA-påse. Håller sig kallt länge.
Citera
Medlem
Lägg is i en plastkasse och sedan ölen runt den, och allt i en plastkasse till.
Det håller rätt bra om du inte har en kylbag.
Citera
2014-07-06, 17:49
Medlem
Bluebeast72s avatar
Kylklampar,varvat med öl o staniol runt, mkt. Då håller det sig iskallt o staniolen formar sig bra med ölen, klamparna o ryggsäcken.
Citera
2014-07-06, 17:51
Medlem
Fyll 3-4 50cl petflaskor med vatten och frys in, sen i med dom tillsammans med ölen i en plastkasse, håller sig ganska länge och bonusen är att du kan dricka lite vatten mellan ölen.
Citera
2014-07-06, 17:55
Medlem
Casings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland

Och så lite aluminium folie runt också!
Citera
2014-07-06, 18:11
Medlem
Fernets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termosin
Kylklampar med något isolerande material på insidan av ryggsäcken? Borde ju vara enklaste lösningen om du inte vill ha vanlig kylbox.
+1

Och om du dessutom ser till att kyla ölen till nära noll innan du går hemifrån är du garanterad kalla bers hela dagen.
In i frysen ett par timmar. Men det beror på hur många du stoppar in på en gång förstås.
Citera
2014-07-06, 18:14
Medlem
det är ju inte svårt alls att hålla ölen kall i en rygg säck,,

alufolie
väska
kylklampar
öl

osså läggger du kanske 3 lager alufolie som ( + ) du tar en lång remsa osså dubbel viker du den till önskad tjock lek osså lägger du ner den så -> ( - ) <- sen tar du en till remsa av önskad längd och dubbel viker den och lägger den -> ( | ) <- så och när du är klar så ser det ut som ett + och sen lägger du 2 kylklampar i botten och sen öl uppe på och sen kylklampar igen så blir det som en hamburgare mellan bröd :P och då har du som en egen gjort kylbox blev lite rörigt men hoppas du hänger med
Citera
2014-07-06, 18:16
Medlem
tror mitt sätt är bäst faktist blir ju mer som en frys box då ju
Citera
2014-07-06, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Är en frotté handduk en vanlig handduk
Citera
2014-07-06, 18:24
Medlem
Fodra ryggan invändigt med ett par lager material från ett liggunderlag, fäst ihop delarna med silvertejp och glöm inte kylklamparna.
Trevlig fylla på sig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in