2014-07-06, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mladic97
Jag vill hålla mig till ämnet men du tvingar mig ändå att börja snacka om annat. Det var inte så länge sen som folkpartiets egna Jasenko Selimovic tog med sin vän Jovan Divjak till riksdagen för att tala. Detta skedde alltså i Sverige, att en etnisk bosnie tar med en bosniakisk general till vår riksdag. Han är dessutom misstänkt krigsförbrytare. Om det är så att en etnisk bosnie, som ska representera det svenska folket, tar en krigsförbrytare till svensk riksdag så ser jag det som inget annat än hyllning. Detta, inte endast på bosniernas bekostnad utan även svenskarnas eftersom det sker i svensk riksdag.

Ja, jag hyllar general Ratko Mladic, det gör jag för att han skyddade mitt folk men jag skulle aldrig ta in honom till den svenska riksdagen och inte någon annan serbisk krigsförbrytare heller.
Jasenko Selimovic är en opportunistisk råtta, som alla andra politiker och representerar inte en genomsnittlig bosnier.
Citera
2014-07-06, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfAlbania
Det var inte det du frågade. Du frågade om en lösning av den albanska frågan i Makedonien. Jag gav dig ett svar så sluta gå off-topic.

Din lösning är misär och ofattbart dum. Därför vill jag veta hur du tänker.

Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
När flyttade de in? Fanns de inte där innan Makedonien blev ett land?

De har blivit fler sen ca 1950 och har mer skadat landet än gjort nytta och därför inte heller förtjänar att ha lika stort veto som makedonierna.

Citat:
Ursprungligen postat av Zapporius
Jasenko Selimovic är en opportunistisk råtta, som alla andra politiker och representerar inte en genomsnittlig bosnier.

En politiker ska representera folkets röster och ta ansvar för det. Det som Jasenko gjort är beklagligt och oförlåtligt. Om man ska ta krigsförbrytare in till riksdagen kan man lika väl för in grisar i moskéer.
Citera
2014-07-06, 09:58
Medlem
Citat:
Din lösning är misär och ofattbart dum. Därför vill jag veta hur du tänker.
Du är IQ-befriad ser jag. Du kan knappast ge ett relevant svar. Vad tjänar du på att hetsa upp folk? Din nörd.
Citera
2014-07-06, 12:48
Medlem
Citat:

De har blivit fler sen ca 1950 och har mer skadat landet än gjort nytta och därför inte heller förtjänar att ha lika stort veto som makedonierna.

Självklart har de blivit fler, eftersom det föds fler än vad det dör.

1912 hade Makedonien 350,000 albaner. Det blir lite märkligt att prata om att "flytta därifrån" när de redan fanns där innan Makedonien blev ett land.

Jämför serbernas ställning i Kosovo med albanernas ställning i Makedonien så förstår du nog att det är något som är väldigt konstigt. Kom ihåg att serberna bara utgör några fjuttiga procent av befolkningen jämfört med albanerna i Makedonien som utgör minst 25% av befolkningen.
Citera
2014-07-06, 13:00
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Jag vill hålla mig till ämnet men du tvingar mig ändå att börja snacka om annat. Det var inte så länge sen som folkpartiets egna Jasenko Selimovic tog med sin vän Jovan Divjak till riksdagen för att tala. Detta skedde alltså i Sverige, att en etnisk bosnie tar med en bosniakisk general till vår riksdag. Han är dessutom misstänkt krigsförbrytare. Om det är så att en etnisk bosnie, som ska representera det svenska folket, tar en krigsförbrytare till svensk riksdag så ser jag det som inget annat än hyllning. Detta, inte endast på bosniernas bekostnad utan även svenskarnas eftersom det sker i svensk riksdag.

Ja, jag hyllar general Ratko Mladic, det gör jag för att han skyddade mitt folk men jag skulle aldrig ta in honom till den svenska riksdagen och inte någon annan serbisk krigsförbrytare heller.
När har Divjak blivit dömd för krigsbrott? Såvitt jag vet är Jovan Divjak en fri man - att du jämför en högt stående general med den grisuppfödaren Mladic som fick för mycket luft under vingarna med hjälp av JNAs vapenarsenal är bara patetiskt. Må Mladic ruttna i Haag och alla hans sympatisörer få cancersvulster i hjärnan, äckliga undermänniskor.

OnT: Kan dessa oroligheter i Makedonien jämföras med de 2001? Hur utsatta är albanerna i det "landet"?
Citera
2014-07-06, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZmajOdBosne
När har Divjak blivit dömd för krigsbrott? Såvitt jag vet är Jovan Divjak en fri man - att du jämför en högt stående general med den grisuppfödaren Mladic som fick för mycket luft under vingarna med hjälp av JNAs vapenarsenal är bara patetiskt. Må Mladic ruttna i Haag och alla hans sympatisörer få cancersvulster i hjärnan, äckliga undermänniskor.

OnT: Kan dessa oroligheter i Makedonien jämföras med de 2001? Hur utsatta är albanerna i det "landet"?

Jag skrev att han var misstänkt, men man måste upprepa flera gånger för er bosniaker.
Citera
2014-07-06, 14:27
Medlem
Citat:
Självklart har de blivit fler, eftersom det föds fler än vad det dör.

1912 hade Makedonien 350,000 albaner. Det blir lite märkligt att prata om att "flytta därifrån" när de redan fanns där innan Makedonien blev ett land.

Jämför serbernas ställning i Kosovo med albanernas ställning i Makedonien så förstår du nog att det är något som är väldigt konstigt. Kom ihåg att serberna bara utgör några fjuttiga procent av befolkningen jämfört med albanerna i Makedonien som utgör minst 25% av befolkningen.

Påstår du att det fanns ännu fler albaner i Makedonien förut än nu? Det vill jag gärna ha källa på.
Citera
2014-07-06, 14:28
Medlem
Citat:
Påstår du att det fanns ännu fler albaner i Makedonien förut än nu? Det vill jag gärna ha källa på.

varför inte bara gå skilda vägar?

och vilka väljer albanerna i makedonien att slås ihop med, albanien, kosovo eller vill de stå på egna ben?
Senast redigerad av plingirutan 2014-07-06 kl. 14:31.
Citera
2014-07-06, 14:33
Medlem
Citat:

Nej, du har missuppfattat. 1912 bodde det 350,000 albaner. Idag bor en halv miljon albaner i Makedonien. Att de har ökat beror på att det föds fler än vad det dör. Grundläggande matematik.
Citera
2014-07-06, 14:34
Medlem
BIHFanaticoss avatar
Citat:
Jag vill ta upp det här med er eftersom vår kända pk-media inte hunnit ta upp det här trots att det hände för flera timmar sedan men samtidigt kan de publicera en artikel, efter bara några minuter, om hur kändisar blir dömda för narkotika. Jag övervägde att lägga det här under kategorin terrorism eftersom wikipedias definition av terrorism är: "det systematiska användandet av våld eller förstörelse, särskilt mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram politiska eller andra typer av förändringar." (http://sv.wikipedia.org/wiki/Terrorism) och som vi vet så riktas våldet mot staten.

Det som albanerna nu gör är att de vandaliserar i Skoplje efter en dom där albaner fick livstids fängelse efter att mördat fem ungdomar. Efter att se allt det här undrar jag vad som skiljer Albanerna från djur?

Youtube länkar:
https://www.youtube.com/watch?v=3EO1lkd6Sqk
https://www.youtube.com/watch?v=0mnCzM_rdsc
https://www.youtube.com/watch?v=kItpmt4KO6o
https://www.youtube.com/watch?v=Ybp6AnGC-Tc

Det här är resultatet av mångfald av en icke-europisk folkras i landet Makedonien där albanerna utgör en stor del av befolkningen.

Eftersom jag inte lyckats hitta en artikel om oroligheterna än hoppas jag att någon kan bifoga den som källa.

Till sist, tror ni att det här skulle kunna hända i Rosengård? Vad skulle kunna hindra albanerna i Sverige från att göra samma sak?

Du skriver vad som skiljer Albanerna från djur? Min fråga är då vad skiljer Serber från Nasisterna? Min farbror satt i ett serbiskt koncentrationsläger. Läs på lite historia innan du skriver om olika folk grupper
Citera
2014-07-06, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zapporius
Det finns redan en albanisk stat, ni kan dra dit liksom. Hur tror du det funkar, ny flyttar in i ett land, förökar er som kaniner och sedan kräver ni självständighet för att ni har X antal idiotarslen som gör inget nytta för mänskligheten? Varför håller inte ni albaner käften och kommer på hur man gör ännu snabbare internet eller botar cancer istället för att ägna er åt mercedes, guldkedjor, knarksmuggling, prostitution, etc?

Albanernas ättlingar bodde redan i dagens territorium som kallas Makedonien innan slaverna flyttade in, så albanerna är inte några invandrare i Makedonien om du tror det. Så enligt din snedrivna logik bör Makedonierna flytta ut nu?
Citera
2014-07-06, 16:38
Medlem
Citat:
Nej, du har missuppfattat. 1912 bodde det 350,000 albaner. Idag bor en halv miljon albaner i Makedonien. Att de har ökat beror på att det föds fler än vad det dör. Grundläggande matematik.

Det såg ut som att du försökte säga att det bodde fler albaner i Makedonien innan 1912.

Citat:
Ursprungligen postat av UltrasSarajevo
Albanernas ättlingar bodde redan i dagens territorium som kallas Makedonien innan slaverna flyttade in, så albanerna är inte några invandrare i Makedonien om du tror det. Så enligt din snedrivna logik bör Makedonierna flytta ut nu?

Vilka ättlingar syftar du på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in