2014-07-06, 11:51
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Varför ställer du dig extremt tveksam till det? Du gillar ju bevis, har du sett några när det gäller överklassfeminister som tycker synd om sig själva? Väldigt konstig inställning att vara skeptisk i detta fallet och vilja se bevis samtidigt som du intar den totalt motsatta inställningen när det gäller överklassfeminister.

Jag staller mig tveksam till det av den anledning att jag faktiskt inte tror att media skulle vara intresserade av enbart "dum i huvudet" pahopp samt att jag sjalv sett vilka grova hot vissa bloggare fatt te.x, tro mig, de har varit langtifran "dum i huvudet" karaktar.

Sedan, vad fan ar en "overklassfeminist" ? Har sett det ordet nu ett flertal ganger. Ar det feminister fran Ostermalm & Djurgarden ? Feminister med en viss taxerad inkomst eller feminister som syns i media ?
Citera
2014-07-06, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Jag staller mig tveksam till det av den anledning att jag faktiskt inte tror att media skulle vara intresserade av enbart "dum i huvudet" pahopp samt att jag sjalv sett vilka grova hot vissa bloggare fatt te.x, tro mig, de har varit langtifran "dum i huvudet" karaktar.

Sedan, vad fan ar en "overklassfeminist" ? Har sett det ordet nu ett flertal ganger. Ar det feminister fran Ostermalm & Djurgarden ? Feminister med en viss taxerad inkomst eller feminister som syns i media ?

Så du tror att Aftonbladet går igenom Veronica Palms inkorg innan det skriver om näthatet som drabbar henne? Det är jag säker på att de inte gör. De skriver det hon påstår, utan några bevis.

Du har alltså sett att bloggare mottar grova hot, detta gör att du automatiskt tror på överklassfeminister utan bevis men inte Lucas. Väldigt inkonsekvent.

Antagligen är 99% av allt "näthat" dessa överklassfeminister får efter sitt provocerande negativ kritik med hårda ord, sen får de kanske 2-3 mejl som kan anses vara grövre eller t.om. hot. Dessa ytterst få mejl som går över gränsen blir då deras alibi till att själva fortsätta provocera samtidigt som de utger sig för att vara offer. När man når ut med sitt provocerade budskap till hela befolkningen får man nog räkna med att det finns några psyksjuka i landet som kan skriva något som faktiskt går över gränsen. Manliga makthavare har säkerligen, utan att själva provocera på samma sätt som feminister, mottagit samma typ av hot genom åren utan att gråta ut i UG.

Veronica Palm är en överklassfeminist. Någon med stor makt som tror att hon är i underläge och därför får bete sig precis hur hon vill utan konsekvenser.
Citera
2014-07-06, 12:16
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Så du tror att Aftonbladet går igenom Veronica Palms inkorg innan det skriver om näthatet som drabbar henne? Det är jag säker på att de inte gör. De skriver det hon påstår, utan några bevis.

Du har alltså sett att bloggare mottar grova hot, detta gör att du automatiskt tror på överklassfeminister utan bevis men inte Lucas. Väldigt inkonsekvent.

Inkonsekvent hur ? Du noterar att jag patalar att jag sett sjalv i ett fall, i det andra inte. Varfor tror jag efterfragat exempel pa dessa "hat" ? Vand pa steken, hur vet du att de inte sett nagra bevis ?

Citat:

Antagligen är 99% av allt "näthat" dessa överklassfeminister får efter sitt provocerande negativ kritik med hårda ord, sen får de kanske 2-3 mejl som kan anses vara grövre eller t.om. hot. Dessa ytterst få mejl som går över gränsen blir då deras alibi till att själva fortsätta provocera samtidigt som de utger sig för att vara offer. När man når ut med sitt provocerade budskap till hela befolkningen får man nog räkna med att det finns några psyksjuka i landet som kan skriva något som faktiskt går över gränsen. Manliga makthavare har säkerligen, utan att själva provocera på samma sätt som feminister, mottagit samma typ av hot genom åren utan att gråta ut i UG.

Veronica Palm är en överklassfeminist. Någon med stor makt som tror att hon är i underläge och därför får bete sig precis hur hon vill utan konsekvenser.

Att det ror sig psyksjuka ar nog enkelt att bortforklara det med faktiskt. Men ok, nu vet jag vad du menar med overklassfeminist.

EDIT: Dessa ytterst fa ? sa nu vet du hur manga mejl det ar ocksa ?
Senast redigerad av LadyMystica 2014-07-06 kl. 12:22.
Citera
2014-07-06, 12:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Oj vad konstigt det blev. Jag besvarade ju bara det där med att du upplevde det som att det bara var högerextrema som utmärkte sig när det kom till att fördömma och hänga ut pedofiler och personer som de upplever som pedofiler. Känner mig väldigt förvirrad nu, varför är det sidospåret som du själv startade nu helt plötsligt abstrakt och off topic?
Jag har ingenstans sagt att "bara" högerextrema utmärkte sig:

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast annars är det ju vanligt bland just feminister att man vill se fler män och mer närvarande män i barns liv och inte tvärtom.

De som främst står för pedofiljakt är väl snarare konservativa och nationalister - inte feminister.
(FB) Feminister näthatade transexuell man till döds

Givet vad jag besvarar är det dessutom knappast ett sidospår, inte förrän andra tar det ur sitt sammanhang.

Citat:
Okej, nu vet vi att du tycker så. Många andra människor skulle dock tycka att det var jobbigare att utesluta sig själv från nära och kära, vänner och familjer än från någon anonym hatare.
Och många skulle inte gilla offentlig späkning osv...

Min poäng var att du eller någon annan inte kan avgöra vad som upplevs som värst för alla eftersom alla individer inte är stöpta i samma form.

Citat:
Och återigen, jag pratar om mobbning generellt inte specifikt det med att få sitt namn uthängt, även om jag själv nog skulle tycka att det var jobbigare om till exempel mina egna barn hängde ut mig som pedofil eller något annat påhittat än om du skullle göra det.
Och det är din uppfattning/upplevelse som du givetvis äger rätt till men som du inte kan säga är giltig för alla helt enkelt.
Citera
2014-07-06, 12:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du gör en poäng av att Lucas var provocerande, att han då kunde förvänta sig hårt mothugg. Frågan var om en feminist med makt som provocerar ska gråta ut i Aftonbladet när hon får hård och negativ respons på sitt provocerande.
Varför skulle hon inte få påtala när meningsmotstånd övergår till näthat?

Vem hindrade Lucas från att uttala sig kritiskt om sina meningsmotståndare -- något han faktiskt gjorde just i media gällande Femen t ex.
Citera
2014-07-06, 12:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Var har Lucas talat om vad som sägs?
Vad skulle finnas att inte tro på?

Kan du länka?
Citera
2014-07-06, 12:27
Medlem
Citat:
Inkonsekvent hur ? Du noterar att jag patalar att jag sett sjalv i ett fall, i det andra inte. Varfor tror jag efterfragat exempel pa dessa "hat" ? Vand pa steken, hur vet du att de inte sett nagra bevis ?

Att det ror sig psyksjuka ar nog enkelt att bortforklara det med faktiskt. Men ok, nu vet jag vad du menar med overklassfeminist.

Har dessa grova hot du sett varit för allmän beskådning på twitter? Du vill ju nämligen ha synliga bevis i Lucas fallet. När det gäller feminister som tycker synd om sig själva anser du det vara tillräckligt att du vet att andra har fått hot och därför har överklassfeministerna antagligen det också.

Vart finns det synliga bevisen för allt hemskt Veronica Palm säger sig vara utsatt för? Det är ingen hemlighet att svenska journalister låter ideologiskt likasinnade komma till tals i tidningen utan några som helt krav på bevis. Det är bara kolla på filmen jag sa du skulle titta på förut, hur en journalist kan välja att vinkla någonting så det passar de egna åsikterna trots filmbevis som visar att sanningen är en helt annan.

Nu ska jag iväg....
Citera
2014-07-06, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle hon inte få påtala när meningsmotstånd övergår till näthat?

Vem hindrade Lucas från att uttala sig kritiskt om sina meningsmotståndare -- något han faktiskt gjorde just i media gällande Femen t ex.

Ja, Veronica och feminister generellt får själva definiera om kritik är näthat, det får dock inte Lucas, då ska Micro och Lady se alla bevis och själva göra en objektiv bedömning om det är näthat eller bara hårt mothugg.

Dig orkar jag helt enkelt inte med att diskutera med...
Citera
2014-07-06, 12:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja, Veronica och feminister generellt får själva definiera om kritik är näthat, det får dock inte Lucas, då ska Micro och Lady se alla bevis och själva göra en objektiv bedömning om det är näthat eller bara hårt mothugg.

Vad gaggar du om?
Jag har ingenstans sagt att hen inte skulle ha upplevt näthat, känt sig trakasserad osv..

Jag konstaterar att det är ett stort hyckleri i den här tråden.

Att dessutom folk tillskriver Lucas och hens meningsmotståndare både relationer och formuleringar som de inte har en aning om är ju bara bisarrt.
Bevis på viljan att attackera feminister så fort tillfälle ges är det enda som den här tråden ger.
Citera
2014-07-06, 12:37
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Har dessa grova hot du sett varit för allmän beskådning på twitter? Du vill ju nämligen ha synliga bevis i Lucas fallet. När det gäller feminister som tycker synd om sig själva anser du det vara tillräckligt att du vet att andra har fått hot och därför har överklassfeministerna antagligen det också.

Vart finns det synliga bevisen för allt hemskt Veronica Palm säger sig vara utsatt för? Det är ingen hemlighet att svenska journalister låter ideologiskt likasinnade komma till tals i tidningen utan några som helt krav på bevis. Det är bara kolla på filmen jag sa du skulle titta på förut, hur en journalist kan välja att vinkla någonting så det passar de egna åsikterna trots filmbevis som visar att sanningen är en helt annan.

Nu ska jag iväg....

Men skit nu i Palm. Detta ar liksom inte problem som ror henne enbart.
Jag har inte sett nagon blogg skriven av henne, jag har inte sett konkret och direkt vad for typ hon mottagit. Jag jag har inte sett den omtalade tv-debatt som hela tiden dras upp.

Jag sager att baserat pa vad jag sett pa annat hall sa forefaller det mig otroligt att det skulle vara enbart "dum i huvudet" pahopp. Det ar du som av nagon anledning hakat upp dig pa dessa overklassfeminister.

Jag har daremot lankat till vad te.x LadyDahmer fatt mottaga, men hon kanske ocksa ar en av dessa overklassfeminister och darmed sa ar det ok ?

Poangen i just detta ar hitills sa har vi inte sett nagra konkreta bevis, mer an dum i huvudet-karaktar. Och om det anses godtagbart mot feminister som debatterar sa maste det ju galla i motsatt riktning ocksa, eller hur ?

Och enligt ditt synsatt sa maste det ju ocksa vara sa att om nu Lucas fatt grova hot sa maste avsandarna vara psyksjuka.
Citera
2014-07-06, 12:39
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:

Detta var ju en snygg tradsanning. Vad i mitt tidigare ex. om dumheter vs hot var oklart ?
Battre kan du.

Ingen har heller sagt att Lucas inte kan ha tagit det hart. Men om du tycker det ar ok i ett avseende sa maste det ju galla i andra riktningen ocksa.
Senast redigerad av LadyMystica 2014-07-06 kl. 12:44.
Citera
2014-07-06, 12:50
Medlem
Citat:
Poangen i just detta ar hitills sa har vi inte sett nagra konkreta bevis, mer an dum i huvudet-karaktar. Och om det anses godtagbart mot feminister som debatterar sa maste det ju galla i motsatt riktning ocksa, eller hur ?
Varför tas det för givet att alla män som skriver i den här tråden tycker att det Lady Dahmer och andra varit utsatt för är ok? Är det enkom för att vi har fel kön och skriver på flashback?

Visst har jag till exempel tyckt att det har varit lite konstigt och ironiskt att såna näthatare som har mer eller mindre gjort sig ett namn på en mer eller mindre mobbingsite (Kawa och vita kränkta män) fått sitta och gråta i Trolljägarna, men jag tycker inte för den sakens skull att det är ok att skriva hot eller över huvud taget vara otrevlig varken på nätet eller här pga att man inte delar åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in