Citat:
Ursprungligen postat av
karmen
De där har kört ganska hårda kampanjer mot enskilda killar, speciellt noboytoy. Jag ville bara peka på att det finns ett väldigt hårt motstånd och hat mot pedofiler i feministiska kretsar och att det inte bara är något som konservativa och nationalister sysslar med. Valde att visa två ganska välkända och tongivande personer. Skulle kunna hitta mer.
NoBoyToy har kört kampanjer mot män - ja. Vilken organisation skulle hon företräda menar du?
Genusfotografen är som Lucas och kör samma linje som Lucas i retoriken .. Det de vänder sig mot är förtryckande normer - inte sexualitet hos människor.
Citat:
Det du nämner om nationella och konservativa handlar väl också mest om en rasistisk vinkel, kulturberikning och sånt skitsnack. Det jag ville peka på var ju mer att rent generellt så har jag ofta upplevt att det finns ett enormt hat mot pedofili och "gubbslem" inom feminismen. Har du helt missat hela American Apparelbråket, Terry richardson osv?
Nej, det handlar inte om rasism utan pedofilhat och den som öppnade det första nätverket mot pedofiler var Mikael Skills (Flashback medlem och då medlem i SMR).
Jag är med Mikael Skills i många av hans resonemang - däremot anser jag inte att man kan förbjuda tankar eller känslor - se dem som förkastliga, ja - förbjuda, nej..
Citat:
Ursprungligen postat av
karmen
På vilket sätt tror du att det inte är jobbigare att bli huggen i ryggen av en vän än någon du inte på något vis sympatiserar med? Tycker du att det här är någon konstig personlig teori jag har hittat på?
Jag anser att det är långt jobbigare att bli uthängd än om jag hamnar i en kontrovers med en identifierad vän - Det ena kan jag hantera, det andra är inte i mina händer (och jag har upplevt båda).
När det gäller Lucas så är det hens meningsmotståndare (även om de klassar sig feminister allihop) som hen har utsatts från ..
Och Lucas själv har inte varit ett passivt offer - hen har ju själv valt en provokativ metod som väckt motstånd.
Hen fick inte ta pisk för sin person utan för de åsikter hen la fram/hur de lades fram osv..
Du däremot är en hycklare som lyfter fram Genusfotografen (som för samma kamp som Lucas) som hatare/fel samtidigt som du försöker hävda någon form av empati för Lucas..
Du har ju fattat noll av vad Lucas var och ville.