Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Jag förstår hur tänker - men alla som hoppas på här på Flashback är inte alls anonyma på något sätt - tvärtom - man hänger ut småflickor som protesterar mot en toaskylt, ger sig på bloggare, andra namngivna utanför Flashback osv...
Lucas valde synlig debatt - och på så sätt kan hen givetvis inte ha ansetts mer skyddsvärd än de människor som väcker ilska på Flashback.
Näe, jag håller inte med dig Micro - tyvärr.
Det är så enorm stor skillnad på dessa två företeelser, att bli kritiserad som anonym person lr som namngiven o alla vet vem du är. Jag anser inte att det går att jämföra alls. Här handlar det dessutom inte om att några anonyma flashbackare kritiserade en bloggare, protest mot toaskylt lr liknande - här handlar det om att organiserade, aktiva feminister medvetet gav sig på en icke anonym person som redan befann sig i ett utsatt läge.
Det som feministerna här har gjort sig skyldiga till när de valde att näthata Lucas, är oförsvarbart o kommer i slutänden att kosta den feministiska rörelser mycket. De bekände färg o visade sitt rätta ansikte iom nätmobbningen mot Lucas. Deras beteende är oacceptabelt, deras dåliga omdöme är skrämmande o nu orsakade just detta, faktiskt en ung killes död.