2014-07-05, 20:46
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag förstår hur tänker - men alla som hoppas på här på Flashback är inte alls anonyma på något sätt - tvärtom - man hänger ut småflickor som protesterar mot en toaskylt, ger sig på bloggare, andra namngivna utanför Flashback osv...

Lucas valde synlig debatt - och på så sätt kan hen givetvis inte ha ansetts mer skyddsvärd än de människor som väcker ilska på Flashback.

Näe, jag håller inte med dig Micro - tyvärr.

Det är så enorm stor skillnad på dessa två företeelser, att bli kritiserad som anonym person lr som namngiven o alla vet vem du är. Jag anser inte att det går att jämföra alls. Här handlar det dessutom inte om att några anonyma flashbackare kritiserade en bloggare, protest mot toaskylt lr liknande - här handlar det om att organiserade, aktiva feminister medvetet gav sig på en icke anonym person som redan befann sig i ett utsatt läge.

Det som feministerna här har gjort sig skyldiga till när de valde att näthata Lucas, är oförsvarbart o kommer i slutänden att kosta den feministiska rörelser mycket. De bekände färg o visade sitt rätta ansikte iom nätmobbningen mot Lucas. Deras beteende är oacceptabelt, deras dåliga omdöme är skrämmande o nu orsakade just detta, faktiskt en ung killes död.
Citera
2014-07-05, 20:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilt
Fan vad bra om han bajsade lite på nätverket. Aldrig hört talas om dom förut men tycker att det är märkligt när folk hakar upp sig på något på det där viset.

Dagens pedofilhysteri blir nog inte bättre av att några IQ-befriade rättshaverister hänger ut folk på bloggar och facebook.

Har hört att det råder sådan hysteri i Danmark att manliga lärare inte ens får trösta gråtande barn. Vet inte om det stämmer men skulle egentligen inte förvåna mig.

Kanske ni feminister uppnår er framtida hen vision med peddohysterins hjälp någon vacker dag? Inga män i barns liv! Rädda barnen!
Fast annars är det ju vanligt bland just feminister att man vill se fler män och mer närvarande män i barns liv och inte tvärtom.

De som främst står för pedofiljakt är väl snarare konservativa och nationalister - inte feminister.
Citera
2014-07-05, 20:48
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Jag förstår hur tänker - men alla som hoppas på här på Flashback är inte alls anonyma på något sätt - tvärtom - man hänger ut småflickor som protesterar mot en toaskylt, ger sig på bloggare, andra namngivna utanför Flashback osv...

Lucas valde synlig debatt - och på så sätt kan hen givetvis inte ha ansetts mer skyddsvärd än de människor som väcker ilska på Flashback.
Att en anonym skribent är arg på random feminist är en sak.

Att Lucas blir utsatt för påhopp av de som han anser vara meningsfränder är en helt annan sak. Speciellt eftersom feminister normalt är de första som ropar "näthat" och klagar på att de är extremt utsatta.
Citera
2014-07-05, 20:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Näe, jag håller inte med dig Micro - tyvärr.

Det är så enorm stor skillnad på dessa två företeelser, att bli kritiserad som anonym person lr som namngiven o alla vet vem du är. Jag anser inte att det går att jämföra alls. Här handlar det dessutom inte om att några anonyma flashbackare kritiserade en bloggare, protest mot toaskylt lr liknande - här handlar det om att organiserade, aktiva feminister medvetet gav sig på en icke anonym person som redan befann sig i ett utsatt läge.

Det som feministerna här har gjort sig skyldiga till när de valde att näthata Lucas, är oförsvarbart o kommer i slutänden att kosta den feministiska rörelser mycket. De bekände färg o visade sitt rätta ansikte iom nätmobbningen mot Lucas. Deras beteende är oacceptabelt, deras dåliga omdöme är skrämmande o nu orsakade just detta, faktiskt en ung killes liv.
Fast du håller fast vid "anonyma" - jag talar inte om drev mot anonyma flashbackare - utan om de drev som sker mot människor som är icke-anonyma.
Citera
2014-07-05, 20:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Att en anonym skribent är arg på random feminist är en sak.

Att Lucas blir utsatt för påhopp av de som han anser vara meningsfränder är en helt annan sak. Speciellt eftersom feminister normalt är de första som ropar "näthat" och klagar på att de är extremt utsatta.
Vem bestämmer vad en utpekad människa skall uppfatta som "värst"?

Själv skiter jag fullständigt i om människor angriper mig här eller om människor jag vet vilka de är och därmed kan hantera kontakten med ger sig på mig - att däremot råka ut för det som andra gjort på Flashback, få sitt liv uthängt och sin familj hånad av anonyma skulle jag inte gilla alls.

Att låtsas att Flashback drev skulle vara mindre skadliga eller mer hederliga är ju minst sagt att endera vara totalt blind eller en ren hycklare.
Senast redigerad av micro113 2014-07-05 kl. 21:36.
Citera
2014-07-05, 21:11
Medlem
Playams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
haha, Lucas hade ju humor: "jag tänkte svara något elakt till dig, sen såg jag att du jobbar som florist och det är straff nog så jag avstår"

Ja, det var ju faktiskt inget att upprora sig over, i sak har han ju ratt aven om slutklammen kunde uttryckts snyggare.

Sedan maste ju kvinnan som tyckte "skulle vilja påstå att det är det sjukaste jag läst på länge.." ga omkring med skygglappar om detta var det varsta hon last pa lange.

Skall lasa igenom kommenterna senare.

Hah @ florist dissen.

Var rätt ostrategiskt av Lucas att posta sina åsikter på den där FB sidan, men verkar som att han var smart och driven så hans problem var hans enorma balls.

Folket som hatade på han, vad ska man säga.. hittar på saker och är allmänt ointelligenta. Folk blir blinda när dom hör nått som går emot det dom tycker väldigt starkt för..
Citera
2014-07-05, 21:46
Medlem
wilts avatar
Citat:
Fast annars är det ju vanligt bland just feminister att man vill se fler män och mer närvarande män i barns liv och inte tvärtom.

De som främst står för pedofiljakt är väl snarare konservativa och nationalister - inte feminister.

Fullt möjligt att det är nationalister som håller på med sånt. Är inte så insatt. Märkligt beteende. Dom flesta väljer väl att inte tänka på det alls medans andra tydligen blir helt besatta.

”Då dagens samhälle präglas av enformighet och helt utan relevans för kvinnor återstår för civiliserade, ansvarstagande och spänningssökande kvinnor endast att störta regeringen, eliminera det ekonomiska systemet, införa fullständig automatisering [av fortplantningen] och utplåna det manliga könet.” - Valerie Solanas

Jaha... Jag trodde att feminister inte alls vill att män finns överhuvudtaget. Därför antog jag att vi inte var önskvärda när det gäller barnuppfostran.
Citera
2014-07-05, 23:08
Medlem
Citat:
Vem bestämmer vad en utpekad människa skall uppfatta som "värst"?

Själv skiter jag fullständigt i om människor angriper mig här eller om människor jag vet vilka de är och därmed kan hantera kontakten med ger sig på mig - att däremot råka ut för det som andra gjort på Flashback, få sitt liv uthängt och sin familj hånad av anonyma skulle jag inte gilla alls.

Att låtsas att Flashback drev skulle vara mindre skadliga eller mer hederliga är ju minst sagt att endera vara totalt blind eller en ren hycklare.

Som jag skrev några sidor tillbaks. Självklart är det värre och upplevs mer som ett svek att bli missförstådd och mobbad av personer som man trodde var ens vänner och bundsförvanter än att det bli det av personer som man ser som meningsmotståndare och "fiender". hur kan du inte förstå det?
Citera
2014-07-05, 23:11
Medlem
Citat:

Nej, absolut inte.

http://noboytoy.wordpress.com/
http://www.genusfotografen.se/

för att nämna ett fåtal
Citera
2014-07-05, 23:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Som jag skrev några sidor tillbaks. Självklart är det värre och upplevs mer som ett svek att bli missförstådd och mobbad av personer som man trodde var ens vänner och bundsförvanter än att det bli det av personer som man ser som meningsmotståndare och "fiender". hur kan du inte förstå det?
Det är självklart för dig - ja du sa det, det innebär dock inte att alla känner likadant..
Citera
2014-07-05, 23:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Nej, absolut inte.

http://noboytoy.wordpress.com/
http://www.genusfotografen.se/

för att nämna ett fåtal
Två .. okej, det är alltså feminism för dig - två personer, som dessutom inte öppnat uthängningssidor vilket t ex nationella gjort...
Citera
2014-07-05, 23:49
Medlem
Citat:
Två .. okej, det är alltså feminism för dig - två personer, som dessutom inte öppnat uthängningssidor vilket t ex nationella gjort...

De där har kört ganska hårda kampanjer mot enskilda killar, speciellt noboytoy. Jag ville bara peka på att det finns ett väldigt hårt motstånd och hat mot pedofiler i feministiska kretsar och att det inte bara är något som konservativa och nationalister sysslar med. Valde att visa två ganska välkända och tongivande personer. Skulle kunna hitta mer.

Det du nämner om nationella och konservativa handlar väl också mest om en rasistisk vinkel, kulturberikning och sånt skitsnack. Det jag ville peka på var ju mer att rent generellt så har jag ofta upplevt att det finns ett enormt hat mot pedofili och "gubbslem" inom feminismen. Har du helt missat hela American Apparelbråket, Terry richardson osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in