Citat:
Citat:
Nja, när jag tänker efter så hade jag nog inte öppnat idag. Har familj och barn och är för gammal för att hålla på och tjafsa och bråka. Hade det varit för några år sedan så hade jag nog tänkt annorlunda. Man ska vara tuff, visa att man inte är rädd osv, lite macho-beteende ni vet. Jag vet inte hur de där tjejerna har växt upp i för miljöer men där jag kom ifrån så var det att antingen så får man stryk eller så ger man stryk. Iaf så har de här tjejerna bråkat förr, jag skulle bli förvånad om de var konflikträdda. Om nu det skulle vara så att LL såg att JH hade hammare och att hon hämtade en kniv innan hon öppnade så har det nog bara med att "skrämmas" tillbaka att göra. Jag tror att de flesta inte skulle ta mig på allvar om jag gick runt med en hammare och såg arg ut. Man måste liksom hävda sig och verka extra kaxig när man är så liten som JH (och jag) är till växten och oftast blir ju ingen rädd för en ändå. Sen kan skenet givetvis bedra om man är tillräckligt arg och målmedveten. Näe, det finns många tänkbara scenarier om vad som hände de allra första sekunderna men det känns konstigt om det första som hände när dörren öppnades var att LL fick en hammare i bakhuvudet iaf. Lite tjafs innan tror jag är på sin plats.
Citat:
Nja, om hon har lagt på sig den senaste tiden så är det nog bara fett isf och det gör inte henne till en farligare motståndare. Hade det varit 10 kg + i rena muskler så hade det varit en annan sak. Sen kan hon kanske bara vara svullen på den bilden, typ från en stor middag eller PMS. Vissa tjejer går upp typ 5kg i vätska när de har PMS. Jag vet tjejer som har speciella PMS-kläder som de har när det är den tiden på månaden för att de blir så svullna att de inte kan ha sina vanliga kläder på sig då.
Om hon har gått upp den senaste tiden så kan det tyda på tröstätande och att hon varit deprimerad btw.
Citat:
Ja, för en tjej som gillar CSI och Dexter så känns det orimligt att inte planera mordet bättre än så om det var hennes avsikter att döda LL.