Citat:
Ursprungligen postat av
mypenisatrap
Visst har alla kniv hemma, men att räkna med att komma åt den i alla tänkbara scenarion när det skiter sig med hammaren, nej det är inte sannolikt att JH räknade med detta
En hammare är oerhört lätt att tappa vid felslag, speciellt för en liten tjej som inte har samma handstyrka som en man på långa vägar. Mycket vanskligt.
Och om hon nu planerade detta så kyligt, varför tog hon inte med sig sågen?
Har dessutom varit på plats vid FP och kan intyga att det är den sista platsen man lägger en styckad kropp på om den skall var oupptäckt, det var nämligen en trevägs korsning för mountainbikebanan...
Finns gott om djupa vattendrag runt om, eller skogspartier utan insyn från stigar, så den platsen var med stor säkerhet ett rent panikdrag.
Risken att tappa hammaren vid ett överraskningsangrepp får du ändå se som väldigt liten.
Säg så här: Du ställer dig med ryggen intill väggen ca 4-5 trappsteg upp och har då hammaren i höger hand, då når du lätt att slå din antagonist i bakhuvudet, på axeln, på örat eller var du vill träffa. Lovisa öppnar dörren och "smack" så sitter hammarslaget där det ska, går hon inte i golvet direkt så backar hon förmodligen bakåt och är inte så svår att knuffa/sparka omkull. Liggandes på golvet påminner hon nog mer om en klubbad säl än en 22 årig tjej som kan försvara sig mot ett eventuellt angrepp. I de flesta lägenheter kommer man in i köket direkt från hallen så förmodligen har det inte varit för många steg från hallen till kökslådan, ta upp en kniv och lika många steg tillbaka och sen hugga, hugga, hugga.
Ett problem för Jonna tror jag är att hon har nog tänkt sig slå Lovisa med hammaren och sen knivhugga henne (tror inte det var någonting hon kom på just då) men hon har nog inte planerat så noggrant var hon sen ska göra.
Kanske hon hade räknat med att JN skulle hjälpa henne bära ut kroppen? Kanske hon hade övertro på sin egna styrka och räknade med att kunna förflytta en livlös kropp men att det sen inte var så lätt som hon trott?
"Jaha vad ska jag nu göra"? "Äh, jag knivhugger henne när hon ändå ligger ner".
Själv är jag tämligen övertygad om att hade det varit nattetid så hade det inte varit speciellt svårt för en normalstark person att ta Lovisa i handlederna och släpa ut henne i trappan och nerför trappan beroende på våningsplan. Är det våning 1 så är det inte speciellt svårt att släpa en person som väger mer än en själv nerför en trappa. Den största risken är väl att huvudet ska slå i trappstegen så att det dunkar/ekar och någon undrar vad som pågår.