Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-04, 19:44
Medlem
Mycket snack om att JH var så himla mycket mindre än LL, men på de sista bilderna från hennes blogg ser hon rätt rejäl ut..? Hon är väl kanske en decimeter kortare, men absolut inte liten och nätt?
Citera
2014-07-04, 19:45
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Så dina kvinnliga bekanta besöker varandra med hammare tidigt tidigt på morgnarna och det naturliga valet för den andra är då att hämta en kniv och öppna dörren.

Jag har ingen sån erfarenhet så jag antar att du har rätt om du säger att det är så i din bekantskapskrets.

Du verkar ju mena att hon inte ville mörda klockan 06.00 då hon satt utanför huset. Men någon gång under morgonen så slog det ju slint för henne om hon nu var komplett normal klockan sex när hon satt med en hammare och såg på huset och väntade på att porten skulle öppna. Klockan nio är ett förslag på den tidpunkten bara.

Du är rolig du.

Så här skrev jag
Min erfarenhet av kvinnor, är att de främst vill tala och sist vill gå till handgripligheter. Att slåss är fysiskt och inte första val.

Och det fick du till att min bekanta springer runt och drar kniv.
Precis tvärtemot vad jag skriver.
Läs igen...

Nu talar vi specifikt om detta fall. Min teori om vad JH ville skulle hända och hur LL reagerade.
Tyvärr gick det väldigt snett.

Ok, jag förstår. 09.00 kom bara ur luften. Din teori. Ok.
Citera
2014-07-04, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Kniv hade väl varit effektivare. Knivar hade hon tillgång till hemma också.
Man kan också köpa otäckt vassa knivar i handeln.
då hade hon varit utrustad.
Och hon hade haft klart övertag.
Enl min gissning, så var hon nu enbart på Status Quo.

Enligt din gissning så var hon på SQ?

Min gissning var att hon lyckades döda LL. Hon kanske gillar schwungen i ett hammarslag.

Hur som helst så får vi se om hon tänker tala om vad hon tänkte, hon kanske ljuger ihop något att hon hade med sig hammaren för att hon skulle slå sönder JAs porslin. Kanske hon tänkte det också men så ändrade hon sig och kom på att hon kunde slå LL, och sen ta en kniv och sticka i henne, injicera alkohol i henne, hämta en såg och såg henne i bitar och bära ut henne i kassar och efter jobbet lägga ut henne på något naturskönt område. Det kanske bara kom plötsligt för henne.
Citera
2014-07-04, 19:46
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sashata
Mycket snack om att JH var så himla mycket mindre än LL, men på de sista bilderna från hennes blogg ser hon rätt rejäl ut..? Hon är väl kanske en decimeter kortare, men absolut inte liten och nätt?

Säkerligen råstark dessutom efter alla år i stallen. Jag känner iaf inga klena hästtjejer.
Citera
2014-07-04, 19:48
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Då kanske du ser en överlevande, men hjärnskadad människa i en rullstol också?
Vad är det du inte förstår i ordet HAMMARE? Aldrig haft en i din hand?
Ta och svinga din arm och låt handen träffa bordsskivan. Aj i handen.
Ta en hammare i handen, upprepa svingen med armen. Oj mitt bord.
Fattar du skillnaden? Det gjorde/gör JH.

Helt enkelt att min teori är att det inte handlar om mord utan dråp.
Med mord i sinnet och hammare i hand??
Nä, med kniv eller något ännu värre, hade det varit med mord i sinnet.
Nu skulle hon göra upp, två kvinnor emellan. Dock inte med dödlig utgång, utan "endast" med kraftig smärta för LL. Tack för senast, helt enkelt.
Citera
2014-07-04, 19:50
Medlem
Citat:
Några 100 meter från gården där den mordmisstänkta 24-åriga kvinnan bor arbetade två poliser, varav en tekniker. I diket, intill en åker utmed en större väg och gömt i högt gräs, låg föremålet som lockat deras intresse.
Det var på fredagen som polisen hittade ett nytt föremål i utredningen av mordet på den 22-åriga kvinnan i Askersund.
Teknikern fotograferade fyndet – som var långt och verkade vara tungt – och la det sedan i två bruna påsar.
http://www.aftonbladet.se/incoming/article19173010.ab

Det har talats om 6-8 föremål som undersöks, så nu nio stycken då.

Vad har hon haft för sig egentligen JH?
Citera
2014-07-04, 19:52
Medlem
Citat:
Du är rolig du.

Så här skrev jag
Min erfarenhet av kvinnor, är att de främst vill tala och sist vill gå till handgripligheter. Att slåss är fysiskt och inte första val.

Och det fick du till att min bekanta springer runt och drar kniv.
Precis tvärtemot vad jag skriver.
Läs igen...

Nu talar vi specifikt om detta fall. Min teori om vad JH ville skulle hända och hur LL reagerade.
Tyvärr gick det väldigt snett.

Ok, jag förstår. 09.00 kom bara ur luften. Din teori. Ok.

Min teori är att hon var galen långt före klockan 6 på morgonen. Men du menar ju att hon ville diskutera och hon bara hade med sig hammaren i fall att liksom och då måste hon ju har blivit lite knäpp senare, kanske klockan nio. Eller halv åtta. Svårt att säga egentligen.
Citera
2014-07-04, 19:53
Medlem
attogs avatar
Citat:
Enligt din gissning så var hon på SQ?

Min gissning var att hon lyckades döda LL. Hon kanske gillar schwungen i ett hammarslag.

Hur som helst så får vi se om hon tänker tala om vad hon tänkte, hon kanske ljuger ihop något att hon hade med sig hammaren för att hon skulle slå sönder JAs porslin. Kanske hon tänkte det också men så ändrade hon sig och kom på att hon kunde slå LL, och sen ta en kniv och sticka i henne, injicera alkohol i henne, hämta en såg och såg henne i bitar och bära ut henne i kassar och efter jobbet lägga ut henne på något naturskönt område. Det kanske bara kom plötsligt för henne.

Det är ju riktigt att utgången blev värre än bara en fight. Det har jag skrivit också.
Men låt oss tänka oss att vi inte har facit på varför detta hände, utan teoritisera om vad var tanken och hur gick de inblandade tillväga.
Det är ju det som ÅK och FÖRSVAR kommer att förhandla om i TR och troligen även i HR.
Så släpp din förankring i facit och spekulera i vad som hände och varför, för att komma fram till det som denna tråd handlar om mest just nu. Mord eller dråp, ev vållande till annans död.

2, 8 eller 16 år....som ex på vad straffet kan bli.
Jag har en gissning på det också.
Citera
2014-07-04, 19:54
Medlem
Citat:
Nu skulle hon göra upp, två kvinnor emellan. Dock inte med dödlig utgång, utan "endast" med kraftig smärta för LL. Tack för senast, helt enkelt.

Hade hon slagit LL någon annanstans i huvudet hade jag kunnat köpa det du säger, om hon dragit hammaren i knäskålen till exempel men nu gjorde hon ju inte det utan satt den rakt i bakskallen på LL vilket gör för handen att hon nog ville mer än bara åstadkomma smärta för LL. Detta eftersom jag tror att JH var så pass intelligent att hon förstår att ett hårt slag i huvudet kan åstadkomma mer än lite smärta. Annars så får man ju utgå från att hon är begåvningshandikappad. Var hon det?
Citera
2014-07-04, 19:57
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Tror JH har tänkt till där och insett att kniven var för riskabel. Inte säkert man faller ihop för att man är stucken och därmed ökar risken för ett motanfall. Hammaren skulle slå ut offret på sekunden och därmed tid att fortsätta planen via sitt övertag. Ett rejält slag med hammaren och även du faller i backen direkt t ex.. Hjärnan sitter innanför skallbenet om du är osäker på varför man tuppar av.
Citera
2014-07-04, 19:58
Medlem
attogs avatar
Citat:
Min teori är att hon var galen långt före klockan 6 på morgonen. Men du menar ju att hon ville diskutera och hon bara hade med sig hammaren i fall att liksom och då måste hon ju har blivit lite knäpp senare, kanske klockan nio. Eller halv åtta. Svårt att säga egentligen.

Med galen gissar jag att du menar JHs handlande. Jag tror hon var "galen" av svartsjuka" och förblindad. Att hon därför ville ge LL smärta.
Jag tror inte att en beräknande person av mindre storlek än sin motståndare, ger sig in i fighten enbart med en hammare. För dåliga odds för det.
Jo, kanske om hon skulle ha väntat i bakhåll.
Men nu skulle hon in i en lägenhet. Bli insläppt. Överraskningen är borta och därmed ytterligare ett övertag.
Min teori.
Citera
2014-07-04, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Tror JH har tänkt till där och insett att kniven var för riskabel. Inte säkert man faller ihop för att man är stucken och därmed ökar risken för ett motanfall. Hammaren skulle slå ut offret på sekunden och därmed tid att fortsätta planen via sitt övertag. Ett rejält slag med hammaren och även du faller i backen direkt t ex.. Hjärnan sitter innanför skallbenet om du är osäker på varför man tuppar av.

Slaget måste väl ändå ha dröjt? Det var ju ett jåkla liv därinne en stund sa grannarna. Och var det så så måste LL fördvaray sig en stund innan JH fick in slaget i skallen
Senast redigerad av radbean 2014-07-04 kl. 20:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in