Citat:
Ursprungligen postat av
nie
Enligt din gissning så var hon på SQ?
Min gissning var att hon lyckades döda LL. Hon kanske gillar schwungen i ett hammarslag.
Hur som helst så får vi se om hon tänker tala om vad hon tänkte, hon kanske ljuger ihop något att hon hade med sig hammaren för att hon skulle slå sönder JAs porslin. Kanske hon tänkte det också men så ändrade hon sig och kom på att hon kunde slå LL, och sen ta en kniv och sticka i henne, injicera alkohol i henne, hämta en såg och såg henne i bitar och bära ut henne i kassar och efter jobbet lägga ut henne på något naturskönt område. Det kanske bara kom plötsligt för henne.
Det är ju riktigt att utgången blev värre än bara en fight. Det har jag skrivit också.
Men låt oss tänka oss att vi inte har facit på varför detta hände, utan teoritisera om vad var tanken och hur gick de inblandade tillväga.
Det är ju det som ÅK och FÖRSVAR kommer att förhandla om i TR och troligen även i HR.
Så släpp din förankring i facit och spekulera i vad som hände och varför, för att komma fram till det som denna tråd handlar om mest just nu. Mord eller dråp, ev vållande till annans död.
2, 8 eller 16 år....som ex på vad straffet kan bli.
Jag har en gissning på det också.