Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-04, 19:07
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
O fan, du kände LL alltså?
Nej, det gjorde jag inte.
Men det sunda förnuftet talar om för mig att hur tuff man än må känna sig så blir
det ingen självklarhet att man öppnar upp för en person som man kan konstatera
medför något så uppseendeväckande som en hammare.
En person som man har en viss inflammerad konflikt med och där det urartat tydligen
vid åtminstone ett tidigare tillfälle i någon form av handgripligheter.
En person som man har vetskap om hatar en för att man lagt beslag på den man
som denne vill ha alldeles för sig själv.

Och upptäcker man då följaktligen att just den här människan som dykt upp så anmärkningsvärt
tidigt för ett besök av någon anledning står beväpnad med en HAMMARE så får man
nog rejält med onda aningar och låter dörren förbli oöppnad hur ihärdigt det än rings på.

Väljer andra att se det på ett annat sätt så må de väl göra det.
Jag förblir vid uppfattningen i vart fall att det är mindre troligt att man släpper in någon
som håller i ett hammarskaft.

Nu öppnades det hur som helst men jag tror aldrig att LL såg någon hammare hos JH
genom titthålet i dörren. Den dolde hon nog bakom ryggen eller hade instoppad nånstans.
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-04 kl. 19:11.
Citera
2014-07-04, 19:19
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
JH skulle alltså ha blivit knäpp ungefär klockan nio då? Ja det är ju möjligt.

Varför jag inte tror att LL tog en kniv och öppnade klockan sex på morgon är för att hon nog om hon såg någon stå där med hammare hellre gick och la sig och sov. Vad talar för att hon ville ha ett slagsmål på morgonen?

Men visst de kan ju ha varit helt galna båda två och velat slåss med tillhyggen klockan sex på morgonen.

Intressant.
06.30 har förekommit i ryktena.
09.00, varför denna tid? I vilket sammanhang är 09.00 viktigt? Vad har jag missat?

Men för att återgå till din kommentar på mitt inlägg, som bygger på min teori eller historia.
Min historia beskriver ett tänkbart scenario, där jag tycker det är troligt att LL vill få slut
på triokampen. Min erfarenhet av kvinnor, är att de främst vill tala och sist vill gå till handgripligheter. Att slåss är fysiskt och inte första val.
Men att man då man känner sig underlägsen, förstärker sin situation med hammare vs +15 cm& +15kg och sedan i nästa eskalering, kniv vs hammare.
Citera
2014-07-04, 19:24
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Men varför enbart då en hammare, om hon ska ut och döda?
Om man ska möta en motståndare som är 15 cm längre och +15 kg tyngre.
På mordstråt med en hammare?
Har du aldrig hört talas om tidigare fall där man gett sig ut just för att döda och då
"bara" haft en hammare med sig?

Låt mig då påminna om tyskan Christine Schurrer som begav sig till
ett hem i Arboga och slog ihjäl två barn och dessutom var ytterst nära att också
beröva mamman Emma J. livet.

Det var bara en hammare som kom till användning där.
En hammare duger bevisligen att döda med således ifall du betvivlade den saken.
Man behöver inte ha en stor puffra eller machetekniv med sig för att lyckas i ett
uppsåt att ta livet av folk.
Citera
2014-07-04, 19:29
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isocksnow
har med sig sprit och mordredskap.

Mordredskap i form av kniv och spruta?
Det hade JH inte med sig i första svängen, om man nu ska tro på det som sagt i denna tråden.

Planerar således om scenariot (plan B). Gäller att anpassa sig till omständigheterna och rensa bort sig själv från brottsplatsen. Offret ska nu "försvinna" eller kanske dyka upp i delar. 1 Hör av sig till sin sambo om hjälp, får nej. Behöver grejer för att få undan kropp och bevis. 2 GM låtsas nu vara offret LL eftersom hon tar hennes bil, vittnen ska tro att det är LL som åkt. 3 Åker hem, tar med sig styckverktyg, städgrejer och plastpåsar. 4 Återvänder, styckar och bär ut kroppen till egen bil som först står kvar på brottsplats strax flyttas till Coop. GM går till grannen och hoppas att denne inte ska se skillnad på henne och offret. "Blev lite bråk" "NN är inte inblandad" . 5 Lämnar brottsplats med offrets bil, räknar nu kallt med att bli iakttagen av grannen, men som LL med bil.

Kan tänka mig detta scenario. Lite likt mitt.

Jag kan köpa det du beskriver. Enl min uppfattning är det inte ett uppsåt och mord, i ovan beskrivning heller.
Utan att det är JH som har handlat dumt och utan eftertanke, när JH tar sig till lägenheten och muckar.
Varför JH? killen var inte värd detta`
Även om han var din riddare i tanken, med boende och hästar och drömtillvaro.
Sedan blev allt utanför din kontroll.
Minst två liv åt h-e och de närståendes liv också.
Citera
2014-07-04, 19:30
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Om hon skulle mörda, planerat och uppsåt, varför en hammare?

Det var det mest effektiva "vapnet" i verktygslådan, att snabbt få ett fysiskt övertag. Det stod och föll med det. Hade hon haft tillgång till eldvapen hade LL säkerligen varit skjuten till döds.
Citera
2014-07-04, 19:30
Medlem
Citat:
Intressant.
06.30 har förekommit i ryktena.
09.00, varför denna tid? I vilket sammanhang är 09.00 viktigt? Vad har jag missat?

Men för att återgå till din kommentar på mitt inlägg, som bygger på min teori eller historia.
Min historia beskriver ett tänkbart scenario, där jag tycker det är troligt att LL vill få slut
på triokampen. Min erfarenhet av kvinnor, är att de främst vill tala och sist vill gå till handgripligheter. Att slåss är fysiskt och inte första val.
Men att man då man känner sig underlägsen, förstärker sin situation med hammare vs +15 cm& +15kg och sedan i nästa eskalering, kniv vs hammare.

Så dina kvinnliga bekanta besöker varandra med hammare tidigt tidigt på morgnarna och det naturliga valet för den andra är då att hämta en kniv och öppna dörren.

Jag har ingen sån erfarenhet så jag antar att du har rätt om du säger att det är så i din bekantskapskrets.

Du verkar ju mena att hon inte ville mörda klockan 06.00 då hon satt utanför huset. Men någon gång under morgonen så slog det ju slint för henne om hon nu var komplett normal klockan sex när hon satt med en hammare och såg på huset och väntade på att porten skulle öppna. Klockan nio är ett förslag på den tidpunkten bara.
Citera
2014-07-04, 19:32
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Har du aldrig hört talas om tidigare fall där man gett sig ut just för att döda och då
"bara" haft en hammare med sig?

Låt mig då påminna om tyskan Christine Schurrer som begav sig till
ett hem i Arboga och slog ihjäl två barn och dessutom var ytterst nära att också
beröva mamman Emma J. livet.

Det var bara en hammare som kom till användning där.
En hammare duger bevisligen att döda med således ifall du betvivlade den saken.
Man behöver inte ha en stor puffra eller machetekniv med sig för att lyckas i ett
uppsåt att ta livet av folk.

Visst känner jag till "tyskan". Hon slog ihjäl småbarn och misshandlade en vuxen.
JH skulle enl min uppfattning, misshandla LL.
Men det spårade ur, enl min historiebeskrivning.
Och min fundering är om det var uppsåt och mord?
Med mord i sinnet och hammaren i högsta hugg???
Citera
2014-07-04, 19:32
Medlem
WhichWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Om tjejen var mindre än mig och hade en hammare så skulle jag ha kunnat öppna med en kniv. Man är väl ingen fegis heller.

VARFÖR skulle du överhuvudtaget öppna dörren om du kände att du var tvungen att beväpna dej med kniv för att våga öppna?
Citera
2014-07-04, 19:35
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Om tjejen var mindre än mig och hade en hammare så skulle jag ha kunnat öppna med en kniv. Man är väl ingen fegis heller.

Varför ens överväga öppna? Har du lust att käfta och föra liv med ett "plåster" vid den tiden på morgonen?
JH var ju inte där för att låna en kopp socker precis eller lämna tillbaka samma.
Citera
2014-07-04, 19:36
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det var det mest effektiva "vapnet" i verktygslådan, att snabbt få ett fysiskt övertag. Det stod och föll med det. Hade hon haft tillgång till eldvapen hade LL säkerligen varit skjuten till döds.

Kniv hade väl varit effektivare. Knivar hade hon tillgång till hemma också.
Man kan också köpa otäckt vassa knivar i handeln.
då hade hon varit utrustad.
Och hon hade haft klart övertag.
Enl min gissning, så var hon nu enbart på Status Quo.
Citera
2014-07-04, 19:42
Medlem
Nytt fynd har hittats enligt Aftonbladet. Långt och tungt föremål.
http://www.aftonbladet.se/incoming/article19173010.ab
Citera
2014-07-04, 19:43
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Nja. Jag skulle vilja säga att beväpnad är man med ett vapen.
I besittning av ett verktyg, som en hammare är.
Jag läser inte in mord i hammaren, som du gör.
Jag ser hammaren som en utjämningsfaktor vs +15 cm & +15 kg.
Ska man mörda, d v s döda med uppsåt, d v s planerat och genomtänkt, har man bättre utrustning.
Hammaren ger bara i bästa fall Status Quo, styrkemässigt.
Enl min gissning om vad som hände.

Då kanske du ser en överlevande, men hjärnskadad människa i en rullstol också?
Vad är det du inte förstår i ordet HAMMARE? Aldrig haft en i din hand?
Ta och svinga din arm och låt handen träffa bordsskivan. Aj i handen.
Ta en hammare i handen, upprepa svingen med armen. Oj mitt bord.
Fattar du skillnaden? Det gjorde/gör JH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in