2014-07-02, 19:47
Bannlyst
Amerika-tema glassen med krossade nötter är god, innehåller karamellsås av någotslag också. Rekommenderas varmt för glassälskarna. 3pinnar i paket för 15:-

Nästa vecka är det Grek-tema samt köksredskap som olika kastruller, pannor, våffeljärn och annat.
XXl-teman fortsätter nästa vecka med ett par varor.

Köpte nektariner i lösvikt, dom var fasta hårda och väldigt goda. Gillar fasta färska nektariner.
Senast redigerad av Penkaz 2014-07-02 kl. 19:50.
Citera
2014-07-02, 21:48
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virrigavera
Juicen av tranbär, äpple och granatäpple. Kanongod nästan lika god som deras blodapelsinjuice som är den godaste jag någonsin smakat.

Är det verkligen juice och inte "fruktdryck"? D.v.s. är det 100% fruktjuice?

Att kalla div fruktdrycker som mest innehåller vatten och socker för juice är nämligen en grej som jag blir tokig på!

/#LOUDmouth#
Citera
2014-07-02, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#

Att kalla div fruktdrycker som mest innehåller vatten och socker för juice är nämligen en grej som jag blir tokig på!

/#LOUDmouth#

Jag med!!!!! Blir nästintill skogstokig och vill döda dom som ligger bakom det.

Att sedan skriva att det innehåller fruktkött så associerar man att det är frukten i fråga men oftast mest annat skit som tex kokosflingor i apelsinjuice. Bögjäklar.
Citera
2014-07-03, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Den här juicen (från Amerika-kampanjen) består faktiskt av 100% frukt. Dessutom inte från koncentrat. Däremot tyckte jag inte att den var särskilt god. Jag håller dock med virrigavera om att Lidls blodapelsinjuice är bra.

Det gäller att kolla innehållsförteckningen när man handlar drycker på Lidl. De har dels äppeljuice 100% och dels äppelnektar med 50% äpple. Det lustiga är att dessa varor kostar i stort sett lika mycket.
Citera
2014-07-04, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tricast
Vet inte vilket samarbete Mcennedy och Gelatelli har i glassindustrin. Hur som helst har en ny smak i "Master of Taste" kategorin lanserats. Pretty Peanut Butter är dess namn, tillverkad av Gelatelli men med ett omslag identisk med Mcennedy. Förväntningen var naturligtvis hög med tanke på de befintliga sorternas prisvärdhet och smakfullhet. Vet inte om något är fel på smaklökarna idag men den kom inte upp på samma nivå som Ben & Jerrys kraftiga jordnötsglass. Trevlig konsistens och blandning men alldeles för tunn och len smak.

Tycker absolut inte det var något fel på smaken, smakade väldigt mycket jordnöt nästan sådär lite brända jordnötter till och med. Hoppas den stannar som kvar som smak!
Citera
2014-07-05, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Tycker absolut inte det var något fel på smaken, smakade väldigt mycket jordnöt nästan sådär lite brända jordnötter till och med. Hoppas den stannar som kvar som smak!

>Ok, ska nog prova den igen när jag är mer utsvulten . Veckans erbjudande innehåller för övrigt vaniljglass med isglassöverdrag i olika smaker. 7-pack. Båda varianterna är prisvärda och fantastiskt goda. Rekommenderas varmt.
Citera
2014-07-06, 18:08
Medlem
Tjippmunks avatar
vill varna för iste med colasmak. fruktansvärd. två klunkar och sen direkt i vasken
Citera
2014-07-06, 18:51
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjippmunk
vill varna för iste med colasmak. fruktansvärd. två klunkar och sen direkt i vasken

Smakade mest ingenting, däremot så var Freeway Ceylon citron helt okej, lite för söt för min smak men annars helt okej.
.
Citera
2014-07-08, 20:18
Medlem
Tjippmunks avatar
tzatziki!
den färdigblandade tzatzikin för 15:- är riktigt god. lite snål på gurka bara, men jag rev ner en gurka i två burkar (500g st) och fick en bättre konsistens på den.
Citera
2014-07-09, 11:54
Medlem
Elfrides avatar
Nu vet inte jag om det här tillhörde UK-kampanjen för några veckor sedan men jag hoppas inte det, nämligen simply sumptuous müsli, en blå förpackning för 15 spänn.
Jag har aldrig sett en så välfylld påse nyttigheter och för det priset!
http://www.lidl.co.uk/en/3887.htm?action=showDetail&id=5254

Något som jag vet ingår i deras fasta sortiment är röd spetspaprika, vilken är otroligt prisvärd jämfört med alla andra affärer.
Citera
2014-07-09, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elfride
Nu vet inte jag om det här tillhörde UK-kampanjen för några veckor sedan men jag hoppas inte det, nämligen simply sumptuous müsli, en blå förpackning för 15 spänn.
Jag har aldrig sett en så välfylld påse nyttigheter och för det priset!
http://www.lidl.co.uk/en/3887.htm?action=showDetail&id=5254

Ingår i standardsortimentet, dock tror jag att 15 kr var kampanjpris om man köpte 2. Finns även en med grön förpackning. Blå är frukt & nötter och grön är frukt. Brukar inte vara ett stort fan nötter i müsli, men jag tycker att den blå är godare.

Citat:
Något som jag vet ingår i deras fasta sortiment är röd spetspaprika, vilken är otroligt prisvärd jämfört med alla andra affärer.

Brukar köpa bl.a. rotselleri, kostar hälften mot ICA och är svenskodlad.
Citera
2014-07-10, 08:11
Medlem
kostymnisses avatar
Såhär i värmeböljstider så köpte jag på mig Sunbay jordgubbssaft vilken var fin, 1+7 i blandning rekommenderades och fungerade enligt mina smaklökar mycket fint.
Jag såg att det fanns massa olika, speciellt lightvarianter men jag köpte "den riktiga" så lightvarianterna vete sjutton hur de är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in