2014-07-04, 18:25
Medlem
Lignetos avatar
Har inte läst hela tråden så ber om ursäkt på förhand om detta redan kommit upp men här är en länk till lite tweets som Lucas skrev innan han dog: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/59193_1471676786410794_8927329891801416538_n.jpg?o h=6cae450814e21676dae1b30959cc5801&oe=5411DB03&__g da__=1410703087_293652f7285f6c4c9b86bceeaacac336
Citera
2014-07-04, 18:29
Medlem
Det finns väl en del anhängare till radikalfeminismen som identifierar sig som motståndare till transexuella av ett antal olika ogrundade anledningar:

1: Man anser att transexuella män är könsförrädare som gjort det "lätt för sig" som kvinnor genom att helt enkelt "bli" män.

2: Man anser att transexuella kvinnor är patriarkatets försök till infiltration av den radikalfeministiska ideologin.

3: Man anser att transexuella bekräftar de traditionella könsrollerna. Det sista är ju ett rent parodiskt argument då samtidigt konservativa anser att transexuella bryter mot de traditionella könsrollerna. I det här fallet ger jag konservativa rätt i argument: Transexuella bryter mot könsnormerna. Därmed inte sagt att de gör någonting fel.
Citera
2014-07-04, 18:45
Medlem
Mooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrkelOnAcid
Ett gäng PK-äckel mobbar ihjäl ett annat PK-äckel. Vad är problemet? Ett beteende som bör uppmuntras enligt mig.

Du hycklar i alla fall inte!
Citera
2014-07-04, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Det gar sakert att hitta inlagg av vissa skribenter fran andra tradar om man nu kanner att man vill lagga tid pa det. Dock sa ar det ratt uppenbart for de som laser F&J att det blir hyckleri nar vissa har i traden skriver som de gor.

Det ar iaf en som insett detta med, men jag tror inte han blev ombedd att hitta specifika ex.
(mina fetningar)

Jag anser dock inte att det är hyckleri. Jag dock personligen rätt avigt inställd till att använda tragiska grejer man inte är säker på som slagträn. Dock ser jag inte hyckleriet i skriva om detta. Jag tror inte alla här i tråden sitte ochh frossar i detta av ren jävlighet, det är en vidrig händelse helt enkelt.
Citera
2014-07-04, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Du hycklar i alla fall inte!

Är det hyckleri att inte bry sig ett piss om människan men uppröras av händelsen? Vilka har vi mobbat ihjäl och slätat över menar du?
Citera
2014-07-04, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Det viktiga är att rensa upp lite bland de könsrasistiska feltänken, va liksom? Det tror jag skulle kännas väldans kränkande för de anhöriga nära och kära att hans självmord skulle användas så på det sättet.

Om han blivit trackad av feminister under en period och kände sig sviken och förnedrad av dom och skrev om det, är det väl viktig för folk att veta vad dessa typer går för. Om jag var hans anhöriga skulle jag vilja att svinen hängdes ut och frystes ut ur rörelsen och alla gemenskap, fatta känslan av behöva se dessa hånflinande hyenor sitta och leka goda, dåligt eftersmak.
Citera
2014-07-04, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ligneto
Har inte läst hela tråden så ber om ursäkt på förhand om detta redan kommit upp men här är en länk till lite tweets som Lucas skrev innan han dog: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/59193_1471676786410794_8927329891801416538_n.jpg?o h=6cae450814e21676dae1b30959cc5801&oe=5411DB03&__g da__=1410703087_293652f7285f6c4c9b86bceeaacac336

Wow skall verkligen både mitt inlägg och detta bli ignorerat.
Citera
2014-07-04, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Om han blivit trackad av feminister under en period och kände sig sviken och förnedrad av dom och skrev om det, är det väl viktig för folk att veta vad dessa typer går för. Om jag var hans anhöriga skulle jag vilja att svinen hängdes ut och frystes ut ur rörelsen och alla gemenskap, fatta känslan av behöva se dessa hånflinande hyenor sitta och leka goda, dåligt eftersmak.

Det är sant men sen kan de anhöriga klaga över att media utnyttjade deras upprivna känslotillstånd också. Det är nog inte helt lätt.

Jag har då inte fått klart för mig vad de skrivit än. Har du?
Citera
2014-07-04, 19:12
Medlem
Mooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal

Kyrkan och föreningar i allmänhet har ungefär fem gånger så ofta mobbingproblem på sina arbetsplatser (kan inte länka, glömt var jag läst det). Vi lägger ner dessa verksamheter, eller hur?!
Citera
2014-07-04, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
jag är inte här för att gulla med er jävla tramstjejer.

Jag tror du Burros sammanfattade trådinnehållet genialt: Tramspersoner vs. transpersoner.
Citera
2014-07-04, 19:17
Bannlyst
Citat:
Kyrkan och föreningar i allmänhet har ungefär fem gånger så ofta mobbingproblem på sina arbetsplatser (kan inte länka, glömt var jag läst det). Vi lägger ner dessa verksamheter, eller hur?!

Ehh va? Det handlar kanske om att könet som nu lipat över näthat i några år och som det varit såååååååå synd om! Stackars Maria Sveland liksom. Nu har tagit saker så långt med sitt näthat att en hen tog livet sig? Är det fortfarande män som näthatar kvinnor eller skall vi börja prata? Tramstjejer överallt tydligen.

KVINNOR SKALL ERKÄNNA SIN SKULD!
Citera
2014-07-04, 19:18
Medlem
Citat:

Nej det har dom inte, har inte ens nämnt något om att lägga ner verksamheten. Men skulle andra föreningar ha samma problem så vore det ju bra om dom uteslöt dom människorna. Tex skulle kyrkan kunna säga "ni gick över gränsen här, tack och hej"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in