2014-07-04, 17:00
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Det gar sakert att hitta inlagg av vissa skribenter fran andra tradar om man nu kanner att man vill lagga tid pa det. Dock sa ar det ratt uppenbart for de som laser F&J att det blir hyckleri nar vissa har i traden skriver som de gor.

Det ar iaf en som insett detta med, men jag tror inte han blev ombedd att hitta specifika ex.
(mina fetningar)
Hopplöst. Ni är nu tre personer som jag bett om förtydliganden... Är ni tre kvinnor och jag fattar inte för att jag är man eller? För det är precis som om vi talar olika språk. Du skriver "vissa skribenter" precis som dina föregångare, men är det så svårt att skriva vilka du menar åtminstone?

Edit: Jag vill klargöra att detta enligt mig inte bör anses vara off-topic, eftersom de tre inblandade försöker undergräva trovärdigheten i argumenten från en stor grupp skribenter genom oförklarade anklagelser om hyckleri.
Senast redigerad av JP 2014-07-04 kl. 17:19.
Citera
2014-07-04, 17:23
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Hopplöst. Ni är nu tre personer som jag bett om tydliggörande citat... Är ni tre kvinnor och jag fattar inte för att jag är man eller? För det är precis som om vi talar olika språk. Du skriver "vissa skribenter" precis som dina föregångare, men är det så svårt att skriva vilka du menar åtminstone?

Jag tycker faktiskt inte jag kan skriva sa mycket tydligare an vad jag gjorde. Om jag skall namnge specifika anvandare innebar det att jag maste sitta och leta upp specifika inlagg, vilket jag inte tanker agna tid at.

For att visa att det inte enbart ar "feminister" som sett mangas inlagg i traden som hyckleri sa gav jag dig ett citat som visar att aven en fran "motsatta sidan" upplevde det som hyckleri.

En van till Lucas skrev aven att de inte vill att dodsfallet anvands som ett anti-feministiskt slagtra.

"Ni får hata feminismen hur mycket ni vill men använd inte Lucas död för att propagera mot feminism, det var det sista Lucas ville få ut av det här."

(FB) Feminister näthatade transexuell man till döds
Citera
2014-07-04, 17:46
Medlem
JPs avatar
Citat:
Jag tycker faktiskt inte jag kan skriva sa mycket tydligare an vad jag gjorde. Om jag skall namnge specifika anvandare innebar det att jag maste sitta och leta upp specifika inlagg, vilket jag inte tanker agna tid at.

For att visa att det inte enbart ar "feminister" som sett mangas inlagg i traden som hyckleri sa gav jag dig ett citat som visar att aven en fran "motsatta sidan" upplevde det som hyckleri.
Det enda du har gjort är att:

1) Säga att du inte vill leta upp exempel.
2) Citera en nära vän till offret (om man ska lita på det) som säger att offret inte ville att situationen ska bli ett politiskt slagträ.
3) Citera en skribent som säger att feminister hycklar.

Detta är ingen förklaring på vad du menar alls enligt mig. Men jag tar dig på orden när du säger att du inte kan vara tydligare. Tack för att du försökte förklara för en eventuellt trögfattad person som jag, nu släpper jag det.
Citat:
En van till Lucas skrev aven att de inte vill att dodsfallet anvands som ett anti-feministiskt slagtra.

"Ni får hata feminismen hur mycket ni vill men använd inte Lucas död för att propagera mot feminism, det var det sista Lucas ville få ut av det här."

1) Kan man lita på att "vännen" är den han säger sig vara?
2) Det är inte oväntat att en feminist skriver att Lucas inte ville att situationen ska användas som slagträ, men vi lever i en politisk värld där feminister troligtvis inte hade tvekat på att göra det. Man kan dessutom fråga sig om det är trovärdigt att Lucas verkligen inte ville att hatet han upplevde skulle uppmärksammas med en politisk och ideologisk debatt, eftersom hen skrev som hen gjorde helt offentligt. Det är inte roligt att exponera sådana händelser utan känns snarare väldigt olustigt, men vad händer med samhället om man inte granskar oegentligheter bland makthavare och ideologier på grund av att offer (kanske) inte önskat det? Det man ska tänka på är att inte vara medvetet ovärdig.
Senast redigerad av JP 2014-07-04 kl. 17:50.
Citera
2014-07-04, 17:55
Medlem
Tystnaden från dags-pressen talar sitt tydliga språk. Finns inte en chans att dagspressen skulle vinkla det här och använda det som ett "antifeministiskt slagträ". Trots det kommer noll och nada. Vad betyder det?

Enkelt. Det finns helt enkelt inget sätt att vinkla det som äns kommer i närheten av att INTE misgynna feminist-äcklen.
Att då skriva en massa skit om att FB-användare skulle vara opportunistiska, är väldigt magstarkt.
Ända sättet att inte trampa feminister på fötterna är som alltid att tysta ner verkligheten, för verkligheten är inget som feminism överlever.
Citera
2014-07-04, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Tystnaden från dags-pressen talar sitt tydliga språk. Finns inte en chans att dagspressen skulle vinkla det här och använda det som ett "antifeministiskt slagträ". Trots det kommer noll och nada. Vad betyder det?

Enkelt. Det finns helt enkelt inget sätt att vinkla det som äns kommer i närheten av att INTE misgynna feminist-äcklen.
Att då skriva en massa skit om att FB-användare skulle vara opportunistiska, är väldigt magstarkt.
Ända sättet att inte trampa feminister på fötterna är som alltid att tysta ner verkligheten, för verkligheten är inget som feminism överlever.

Media skriver inte så ofta om någon som har tagit livet av sig av hänsyn till de anhöriga.
Citera
2014-07-04, 18:00
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Det enda du har gjort är att:

1) Säga att du inte vill leta upp exempel.
2) Citera en nära vän till offret (om man ska lita på det) som säger att offret inte ville att situationen ska bli ett politiskt slagträ.
3) Citera en skribent som säger att feminister hycklar.

Detta är ingen förklaring på vad du menar alls enligt mig. Men jag tar dig på orden när du säger att du inte kan vara tydligare. Tack för att du försökte förklara för en eventuellt trögfattad person som jag, nu släpper jag det.

1) Kan man lita på att "vännen" är den han säger sig vara?

2) Det är inte oväntat att en feminist skriver att Lucas inte ville att situationen ska användas som slagträ, men vi lever i en politisk värld där feminister troligtvis inte hade tvekat på att göra det. Man kan dessutom fråga sig om det är trovärdigt att Lucas verkligen inte ville att hatet han upplevde skulle uppmärksammas med en politisk och ideologisk debatt, eftersom hen skrev som hen gjorde helt offentligt. Det är inte roligt att exponera sådana händelser utan känns snarare väldigt olustigt, men vad händer med samhället om man inte granskar oegentligheter bland makthavare och ideologier på grund av att offer (kanske) inte önskat det? Det man ska tänka på är att inte vara medvetet ovärdig.

Klart vi inte kan, men det finns val inget skal att misstanka att det inte skulle vara en van till Lucas ?
Med tanke pa Lucas overtygelse finner inte jag det ett dugg markligt.

Jag vagar nog gissa mig till att Lucas garna ser en vettig debatt om den problematik Lucas befann sig i. Det som sker har tror jag inte Lucas hade velat. Men det ar en gissning baserat pa vad jag last Lucas texter.
Citera
2014-07-04, 18:01
Bannlyst
Citat:

Bra försök men ack så ohederligt och ack så dåligt.

Det här var mitt svar till Alikabadidi som sas sig vara Lukas vän som du citerar:

Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Det handlar inte om någon antifeminism överhuvudtaget, det är bara div feminister i tråden som har försökt flytta fokus.
Det sjuka här är ju att dom som skapade begreppet näthat och har lipat floder om det i år själva gör sig skyldig till värre saker och sen inte tar något ansvar alls. Lucas var kanske feminist men hur hade hen mått tror du om hen sett feministerna i denna tråden som konstant kallade hen lögnare och helt plötsligt började kräva bevis? Om det hade varit antifeminister som mobbat Lucas tills han inte orkade längre hur det låtit då tror du? Förstasidan på AB? Tal överallt om att straff skall utdelas?
Min poäng är att visst är det fult som fan att göra politik över någons självmord men tyvärr lever vi i det samhället nu och det har verkligen ingenting med antifeminism att göra och bara för att man är feminist så kan man väl inte få komma undan med vad fan som helst? Vi är ju trots allt på FB, den enda zonen i Sverige där kritik mot feminismen är ok.

Beklagar verkligen sorgen med.

Hans svar till mig:

Citat:
Ursprungligen postat av Alikabadidi
Jag förstår exakt vad du menar, och du har rätt. Men glöm inte att dubbelmoral finns överallt. Ja, dessa personer är feminister. Men de är också hemska människor. All feminism ska inte smutskastas för det här. Det hade i alla fall inte Lucas velat. Och jag pratade nyss med en av de här stora tidningarna, det kommer att nå första sidan, tro mig, tar bara lite tid att få till all information.

Notera gärna "jag förstår exakt vad du menar och du har rätt".

Ligger hyckleriet i näthat? Är det vad ni försöker säga? Att vi näthatar? Ja men det vet ju alla så vad fan yrar ni om? 16000 inlägg på fb, vit, man, antifeminist, truther, duktigt snuskig. Att jag är ett stort kvinnohatande svin som näthatar tuuuuuuuuuuungt är hela media Sverige eniga om så jag förstår inte poängen? Jag nekar till nada, jag är inte här för att gulla med er jävla tramstjejer.

Du LadyMystica började tråden med att kalla Lukas en lögnare! Det var första taktiken i tråden på att flytta fokus till så det kan ju alla också gå tillbaka och läsa eftersom nu "ta upp delar av konversationen för att göra en poäng" så brutalt small upp i din röv.

100% av feministerna i tråden har på precis alla plan försökt flytta fokus från just feminismen. Det säger verkligen precis allt.
Ni är lite light-psykopater allihop om jag skall vara ärlig och det är inte särskilt kul att se för nån. Varför denna helt extrema försvarsposition? Vill ni prata om näthat på ett konstruktivt sett eller är det försvara ideologin som är viktigast i alla lägen? NI borde fan skämmas.

Ingen aning om vad Lukas skulle ha sagt om allt det här, hade hen kommit hit hade jag antagligen skällt på hen och kanske hade hen sett ljuset och levt idag som en stolt antifeministiskt transa?
Sorry om det upprör nån men så läste jag Lukas humor. Så vi hade säkert kommit överens alla tiders men tramstjejerna får seriöst antingen se till att skärpa till sig eller så får dom ses som dom extermister som dom är för detta är ju allt annat än ett sunt beteende ni visar prov på och det hoppas jag ni förstår. Skärp dig LadyMystica för du är patetisk och nu skall jag fan inte behöva säga det igen.
Citera
2014-07-04, 18:03
Medlem
Citat:
Jag vagar nog gissa mig till att Lucas garna ser en vettig debatt om den problematik Lucas befann sig i. Det som sker har tror jag inte Lucas hade velat. Men det ar en gissning baserat pa vad jag last Lucas texter.

..men skapa en vettig debatt då. Vi andra försöker precis det.
Citera
2014-07-04, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Media skriver inte så ofta om någon som har tagit livet av sig av hänsyn till de anhöriga.

Ja inte sjutton behöver de dra fram alla möjliga personliga detaljer. Det viktiga är ju bara att rensa upp lite bland de könsrasistiska fel-tänken i de egna leden.
Citera
2014-07-04, 18:06
Medlem
Citat:
Ja inte sjutton behöver de dra fram alla möjliga personliga detaljer. Det viktiga är ju bara att rensa upp lite bland de könsrasistiska fel-tänken i de egna leden.

Det viktiga är att rensa upp lite bland de könsrasistiska feltänken, va liksom? Det tror jag skulle kännas väldans kränkande för de anhöriga nära och kära att hans självmord skulle användas så på det sättet.
Citera
2014-07-04, 18:08
Medlem
Citat:

Såhär fungerar det när alla journalister är feminister. Efter detta (FB) Veronica Palm hatar vita män så skrevs det inte ett skit om hur en möjlig statsminister uttrycker sig. Nu får istället Palm fritt, utan några bevis, breda ut sig i Aftonbladet om hur synd det är om henne när hon får näthat riktat mot sig. Hon får även förklara att hennes politik med fler genusdagis är lösningen på näthatet. Hur genusdagis skulle stoppa näthatande feminister får vi aldrig veta.

Hon översköljs av näthat - varje dag

Citat:
Mest frekventa blir kränkningarna i samband med uttalanden för ökad jämställdhet och mot rasism.

Efter sina uttalanden om vita män verkar Veronica fortfarande tro att hon kämpar mot rasism och sexism. Man kan bara skratta åt idioten och det svenska etablissemanget som stödjer hyckleriet.

Det samma kommer hända här. Inte en jävel bland journalisterna bryr sig när feministerna är förövare. Antagligen kommer F!s ungdomsförbund få några arga mejl efter detta som kommer resultera i att de får breda ut sig i våra största tidningar och berätta vilket hat det utsätts för. Underförstått att det är arga unga vita män som står för hatet. Det är helt otroligt vilken gräddfil feminister har i detta landet. Svensk media är en parodi och hyckleriet finner inga gränser.
Citera
2014-07-04, 18:12
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
..men skapa en vettig debatt då. Vi andra försöker precis det.

Gor ni ?
Jag har faktiskt inget storre intresse av "skapa debatt" eftersom detta ar ett amne jag inte ar speciellt insatt i.

Citat:
Ursprungligen postat av nie
Det viktiga är att rensa upp lite bland de könsrasistiska feltänken, va liksom? Det tror jag skulle kännas väldans kränkande för de anhöriga nära och kära att hans självmord skulle användas så på det sättet.

Typ. Daremot sa skulle jag garna se att QX, Femen mm diskuterar denna fraga. For uppenbarligen finns det ett problem har och Lucas lar inte vara den forsta och enda manliga transperson som gar igenom vad Lucas gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in