Citat:
Ursprungligen postat av
LadyMystica
Jag tycker faktiskt inte jag kan skriva sa mycket tydligare an vad jag gjorde. Om jag skall namnge specifika anvandare innebar det att jag maste sitta och leta upp specifika inlagg, vilket jag inte tanker agna tid at.
For att visa att det inte enbart ar "feminister" som sett mangas inlagg i traden som hyckleri sa gav jag dig ett citat som visar att aven en fran "motsatta sidan" upplevde det som hyckleri.
En van till Lucas skrev aven att de
inte vill att dodsfallet anvands som ett anti-feministiskt slagtra.
"Ni får hata feminismen hur mycket ni vill men använd inte Lucas död för att propagera mot feminism, det var det sista Lucas ville få ut av det här."
(FB) Feminister näthatade transexuell man till döds
Bra försök men ack så ohederligt och ack så dåligt.
Det här var mitt svar till Alikabadidi som sas sig vara Lukas vän som du citerar:
Citat:
Ursprungligen postat av
Burros
Det handlar inte om någon antifeminism överhuvudtaget, det är bara div feminister i tråden som har försökt flytta fokus.
Det sjuka här är ju att dom som skapade begreppet näthat och har lipat floder om det i år själva gör sig skyldig till värre saker och sen inte tar något ansvar alls. Lucas var kanske feminist men hur hade hen mått tror du om hen sett feministerna i denna tråden som konstant kallade hen lögnare och helt plötsligt började kräva bevis? Om det hade varit antifeminister som mobbat Lucas tills han inte orkade längre hur det låtit då tror du? Förstasidan på AB? Tal överallt om att straff skall utdelas?
Min poäng är att visst är det fult som fan att göra politik över någons självmord men tyvärr lever vi i det samhället nu och det har verkligen ingenting med antifeminism att göra och bara för att man är feminist så kan man väl inte få komma undan med vad fan som helst? Vi är ju trots allt på FB, den enda zonen i Sverige där kritik mot feminismen är ok.
Beklagar verkligen sorgen med.

Hans svar till mig:
Citat:
Ursprungligen postat av
Alikabadidi
Jag förstår exakt vad du menar, och du har rätt. Men glöm inte att dubbelmoral finns överallt. Ja, dessa personer är feminister. Men de är också hemska människor. All feminism ska inte smutskastas för det här. Det hade i alla fall inte Lucas velat. Och jag pratade nyss med en av de här stora tidningarna, det kommer att nå första sidan, tro mig, tar bara lite tid att få till all information.
Notera gärna "jag förstår exakt vad du menar och du har rätt".
Ligger hyckleriet i näthat? Är det vad ni försöker säga? Att vi näthatar? Ja men det vet ju alla så vad fan yrar ni om? 16000 inlägg på fb, vit, man, antifeminist, truther, duktigt snuskig. Att jag är ett stort kvinnohatande svin som näthatar tuuuuuuuuuuungt är hela media Sverige eniga om så jag förstår inte poängen? Jag nekar till nada, jag är inte här för att gulla med er jävla tramstjejer.
Du LadyMystica började tråden med att kalla Lukas en lögnare! Det var första taktiken i tråden på att flytta fokus till så det kan ju alla också gå tillbaka och läsa eftersom nu "ta upp delar av konversationen för att göra en poäng" så brutalt small upp i din röv.
100% av feministerna i tråden har på precis alla plan försökt flytta fokus från just feminismen. Det säger verkligen precis allt.
Ni är lite light-psykopater allihop om jag skall vara ärlig och det är inte särskilt kul att se för nån. Varför denna helt extrema försvarsposition? Vill ni prata om näthat på ett konstruktivt sett eller är det försvara ideologin som är viktigast i alla lägen? NI borde fan skämmas.
Ingen aning om vad Lukas skulle ha sagt om allt det här, hade hen kommit hit hade jag antagligen skällt på hen och kanske hade hen sett ljuset och levt idag som en stolt antifeministiskt transa?
Sorry om det upprör nån men så läste jag Lukas humor. Så vi hade säkert kommit överens alla tiders men tramstjejerna får seriöst antingen se till att skärpa till sig eller så får dom ses som dom extermister som dom är för detta är ju allt annat än ett sunt beteende ni visar prov på och det hoppas jag ni förstår. Skärp dig LadyMystica för du är patetisk och nu skall jag fan inte behöva säga det igen.