2014-07-01, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alikabadidi
men inte för att de var feminister som näthatade utan för att de var människor som näthatade.

Ja, anledningen måste vara den du skriver. Absolut! Hoppas och tror också att Lucas får vila i frid, men du kan nog inte stoppa att man visar upp näthatande feminister efter all propagande om näthat just från feminister. Allt för att undvika debatt och riktiga argument. Hela konceptet näthat är ju ett feministiskt makt-missbruk i media.
Citera
2014-07-01, 16:47
Medlem
När feminister hatar en person till döds så kallas det inte för "näthat" utan istället för "kritik". Hyckleriet tycks inte ha några gränser i deras värld. Låt säga att SD:are hade varit förövarna, vad skulle feministerna säga då? Och hur skulle mainstream-media reagera? Det hade blivit krigsrubriker såklart. Nu är det total tystnad och endast fega bortförklaringar från förövarna. Varken självkritik eller ånger, dom går i försvarsställning och till motattack på twitter som visar på den narcissism och det frenetiska hat dessa feminister lider av.

Det finns en anledning till att den engelska tidningen The Sun efter EU-valet listade Soraya Post i samma kategori som nazister och andra extremister. En tokgalning som drar åt sig andra galningar, helt enkelt.
Citera
2014-07-01, 16:51
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja, anledningen måste vara den du skriver. Absolut! Hoppas och tror också att Lucas får vila i frid, men du kan nog inte stoppa att man visar upp näthatande feminister efter all propagande om näthat just från feminister. Allt för att undvika debatt och riktiga argument. Hela konceptet näthat är ju ett feministiskt makt-missbruk i media.

Det viktiga är väl att man särskiljer feminism som politisk idé, och den kultur som råkar råda inom det svenska feministcommunityt (eller vad man ska kalla det). Lucas var feminist, och att använda hens självmord för att underminera hens hjärtefrågor är respektlöst.

Däremot tycker jag att det är väldigt viktigt att kulturen och jargongen som råder på dessa forum granskas ordentligt nu, både internt och utifrån. Och visst, man kan inte helt frikoppla det från politiken, mycket av hatet verkar ju ha rotats i någon slags politisk renlärighet. Men att avancera sin antifeminism utifrån Lucas tragiska dödsfall är riktigt svinigt. Låt oss istället prata om den organiserade ungfeminismen som rörelse. Det verkar ju finnas en uppenbar tendens att skapa interna hierarkier och bashtalka varandra, hur kommer det sig? När man ändå gör anspråk på att vilja uppnå motsatsen.

Vill helst inte få svar på dessa frågor från någon självutnämnd expert som sågar feminism vid fotknölarna. Om någon UF läser detta så vore det väldigt intressant att få höra era perspektiv.
Senast redigerad av Utopia. 2014-07-01 kl. 16:55.
Citera
2014-07-01, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baloo75
Man ska komma ihåg att de ''feminister'' som uttrycker hat direkt mot män är bara en grupp och jag tycker inte att man ska döma hela folkgruppen för det då det bara utgör en liten del. Feminismen står för jämställdhet, syftet är inte att få alla män i världen att hänga sig och ta över världen. Feministerna strävar efter en jämställd värld där alla är lika värda oavsett vilket kön man anser sig tillhöra. Skittråkigt att det händer då det får hela feminist-ideologion att se dåligt ut och i och med det så blir det fler som inte tar feminister på allvar och dömer dom och tror att dom enbart hatar män vilket inte är fallet,

Nu får du väl ändå sluta. Gång på gång ser vi hur hatet genomsyrar feminismen, och tyvärr virrpannor som blundar för hatet vi alla ser och påstår att feminismen står för jämställdhet.

Det har samma legitimitet när feminister påstår att de kämpar för jämnstäldhet som om Hitler skulle påstå att han enbart spred kärlek.

Ont: det enda bra av det här kan vara att de hatiska feministerna som varit delaktig nu ser sig själva i spegeln och inser vilka hatiska monster de förvandlats till. Förhoppningsvis kan de med viss psykologhjälp släppa hatet och hjälpa och vara trevliga mot våra medmänniskor...
Citera
2014-07-01, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Det viktiga är väl att man särskiljer feminism som politisk idé, och den kultur som råkar råda inom den svenska "elitfeminismen" (eller vad man ska kalla det). Lucas var feminist, och att använda hens självmord för att underminera hens hjärtefrågor är respektlöst.

Just därför är det viktigt att man tar avstånd med kraft, genom att inte kalla sig feminist. Att inte indirekt stödja de sjuka galningarna. Att de kidnappat begreppet är ett faktum. Bara till att acceptera.
Citera
2014-07-01, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alikabadidi
Hej samtliga. Jag var en väldigt nära vän till Lucas. Såg den här tråden och jag ville bara säga att Lucas, jag och alla hens vänner uppskattar om ni inte gör om Lucas död till någon antifeministisk propaganda. Lucas var feminist från topp till tå och var det hela vägen till sitt sista andetag. Håller med om att de idioter som näthatade henom bör ställas till svars, men inte för att de var feminister som näthatade utan för att de var människor som näthatade. Ni får hata feminismen hur mycket ni vill men använd inte Lucas död för att propagera mot feminism, det var det sista Lucas ville få ut av det här. Kämpa för kärlek och mot näthat och mobbing istället. För Lucas skull. Nu hoppas att Lucas får vila i frid. Tack så mycket. Kram.

Edit: Försök hålla er till hen när ni pratar om Lucas. Jag är rätt dålig på det själv så jag fick gå in och ändra det i texten där jag skrivit "honom". Men jag försöker iaf.

Det handlar inte om någon antifeminism överhuvudtaget, det är bara div feminister i tråden som har försökt flytta fokus.
Det sjuka här är ju att dom som skapade begreppet näthat och har lipat floder om det i år själva gör sig skyldig till värre saker och sen inte tar något ansvar alls. Lucas var kanske feminist men hur hade hen mått tror du om hen sett feministerna i denna tråden som konstant kallade hen lögnare och helt plötsligt började kräva bevis? Om det hade varit antifeminister som mobbat Lucas tills han inte orkade längre hur det låtit då tror du? Förstasidan på AB? Tal överallt om att straff skall utdelas?
Min poäng är att visst är det fult som fan att göra politik över någons självmord men tyvärr lever vi i det samhället nu och det har verkligen ingenting med antifeminism att göra och bara för att man är feminist så kan man väl inte få komma undan med vad fan som helst? Vi är ju trots allt på FB, den enda zonen i Sverige där kritik mot feminismen är ok.

Beklagar verkligen sorgen med.
Citera
2014-07-01, 17:35
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Skadeglädjen är den enda sanna glädjen men mig gör det inget feministpacket förtjänar all
världens skit. Gudrun Af schy(r)män och hennes fem-waffe borde terrorstämplas
av FN.

Vilken twist det skulle bli om Amanda aka @broder Kent och Elias aka @sommarskisser
tog sina liv på grund av näthat från dödsknarkande nazister från flashback som står upp för allas lika värde och vill berätta om sitt missnöje.

Sant, men det är bara gratta F!'s pr-byrå som lyckats lura in bögar, transor och blattar till organisationen. F! Kämpar bara för vita kränkta kvinnor, bögar och män som försöker spela kvinnor kommer ändå alltid vara män enl dessa galningar..
Och detta kommer från en som alltid stått upp för feminismen, min mamma var proffs-feminist men hon vänder sig i graven när hon hör om dessa F! Egoisterna..
Citera
2014-07-01, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Det viktiga är väl att man särskiljer feminism som politisk idé, och den kultur som råkar råda inom det svenska feministcommunityt (eller vad man ska kalla det). Lucas var feminist, och att använda hens självmord för att underminera hens hjärtefrågor är respektlöst.

Däremot tycker jag att det är väldigt viktigt att kulturen och jargongen som råder på dessa forum granskas ordentligt nu, både internt och utifrån. Och visst, man kan inte helt frikoppla det från politiken, mycket av hatet verkar ju ha rotats i någon slags politisk renlärighet. Men att avancera sin antifeminism utifrån Lucas tragiska dödsfall är riktigt svinigt. Låt oss istället prata om den organiserade ungfeminismen som rörelse. Det verkar ju finnas en uppenbar tendens att skapa interna hierarkier och bashtalka varandra, hur kommer det sig? När man ändå gör anspråk på att vilja uppnå motsatsen.

Vill helst inte få svar på dessa frågor från någon självutnämnd expert som sågar feminism vid fotknölarna. Om någon UF läser detta så vore det väldigt intressant att få höra era perspektiv.

Det finns ingen sådan feminism.. Den kvinna som är för juridisk abort/mannens lika rätt att bestämma huruvida ett barn ska behållas, in i det extrema är för ett totalt könsneutralt samhälle och är villig att spela spelet utan extra skyddskuddar. Den personen är då enligt jämställdhetsidealet feminist. Jag hör sällan feminister ta upp dessa frågor. Det handlar om att kvinnan ska behålla sina biologiska fördelar (sexuell makt, frivillig eller inte) samt erhålla lagstadgade subventioner.

Den kvinna som verkligen kan skriva under för jämställdhet in absurdum ska respekteras som feminist, allt annat är bara gnäll i dagens sverige. Speciellt då den vita mannen utmålats som huvudfiende, vi är väl den enda vän kvinnor har, i övriga kulturer får kvinnor knappt gå ut, än mindre välja partner osv. Motbevisad/förklarad statistik om kronor och ören har knappast med jämställdhet att göra, det är bara att feminismen valt den enda fiende de tror sig kunna besegra. En fiende som inte bryr sig nämnvärt. Problemet är som kan ses på flashback (pga yttrandefrihet) att vi börjar vara jävligt trötta på att agera både sköld och slagpåse.

Enkelt förklarat, ta gärna 2100kr från min lön (2013 års uträkning) men håll då för helvete käften och bjud mig på en drinkjävel, och betala taxin hem till dig nästa gång vi ses!

Detta trots att min mansdominerade yrkeskategori ligger på en högre snittlön än de flesta kvinnodominerade yrken (social konstruktion, kanske men inget hindrar snarare tvärtom kvinnor från att söka högstatusyrken) och kvinnor i större utsträckning jobbar deltid, är sjukskrivna, är mindre aggressiva löneförhandlare osv. Det är rättvisa!
Citera
2014-07-01, 18:30
Medlem
Skotta uppfarten, byt olja i bilen, bygg om badrummet och lägg om taket med dina polare när du ändå håller på.

"Vi" är inte arga för att vi ska dela på hushållssysslor, det gör vi redan som moderna män, vi är arga för allt övrigt vi "måste" göra.
Citera
2014-07-01, 19:24
Medlem
Condottieris avatar
Jag har i och för sig bara läst artikeln på Fria Tider. Men ändock: jag är inte ett dugg förvånad. Det är duktigt mentalt infekterade dårar som till stor del befolkar de där sinnessjuka hatorganisationerna. Hoppas att dessa as kan sättas dit för vållande till annans död eller motsvarande. Fy fan, säger jag.
Citera
2014-07-01, 19:26
Medlem
Alikabadidis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Det handlar inte om någon antifeminism överhuvudtaget, det är bara div feminister i tråden som har försökt flytta fokus.
Det sjuka här är ju att dom som skapade begreppet näthat och har lipat floder om det i år själva gör sig skyldig till värre saker och sen inte tar något ansvar alls. Lucas var kanske feminist men hur hade hen mått tror du om hen sett feministerna i denna tråden som konstant kallade hen lögnare och helt plötsligt började kräva bevis? Om det hade varit antifeminister som mobbat Lucas tills han inte orkade längre hur det låtit då tror du? Förstasidan på AB? Tal överallt om att straff skall utdelas?
Min poäng är att visst är det fult som fan att göra politik över någons självmord men tyvärr lever vi i det samhället nu och det har verkligen ingenting med antifeminism att göra och bara för att man är feminist så kan man väl inte få komma undan med vad fan som helst? Vi är ju trots allt på FB, den enda zonen i Sverige där kritik mot feminismen är ok.

Beklagar verkligen sorgen med.

Jag förstår exakt vad du menar, och du har rätt. Men glöm inte att dubbelmoral finns överallt. Ja, dessa personer är feminister. Men de är också hemska människor. All feminism ska inte smutskastas för det här. Det hade i alla fall inte Lucas velat. Och jag pratade nyss med en av de här stora tidningarna, det kommer att nå första sidan, tro mig, tar bara lite tid att få till all information.
Citera
2014-07-01, 19:28
Medlem
Chloettes avatar
Man vet inte om det var ett självmord eller inte, eftersom att han har hållit på med droger under en längre tid, innan ens näthatet började så kan överdosen varit en ren olyckshändelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in