Citat:
Läs Albanian Identities. Den boken avlivar albanska myter.
Jo, arvet ändrar viss fakta. Faktan är att Albanien förföljde religiösa människor. Eller menar du det motsatta?
Det heter albanier när man refererar till albaner i Albanien. Faktum är att "albanierna" är ateister och inte sekulära. STOR skillnad!
Shqiptaria är ett begrepp som används för att beskriva "det etniska Albanien".
Ni har tyvärr, kan jag konstatera, låga kunskaper om ditt påstådda hemland och landsfolk. Jag antar att du knappt har en bok om Albanien i ditt hemmabibliotek.
Jo, arvet ändrar viss fakta. Faktan är att Albanien förföljde religiösa människor. Eller menar du det motsatta?
Det heter albanier när man refererar till albaner i Albanien. Faktum är att "albanierna" är ateister och inte sekulära. STOR skillnad!
Shqiptaria är ett begrepp som används för att beskriva "det etniska Albanien".
Ni har tyvärr, kan jag konstatera, låga kunskaper om ditt påstådda hemland och landsfolk. Jag antar att du knappt har en bok om Albanien i ditt hemmabibliotek.
1. Vad för myter? Specificera dig. Du har pladdrat mycket i den här tråden. Vilket påstående är det du vill backa upp med den här boken.
2. Jag har inte sagt att de inte förföljde människor.
Låt mig ta det här igen, och lyssna noga nu för jag misstänker att de inte lär ut detta på Samhall.Kommunismen förstörde det religiösa samfundet i Albanien. Människor växte upp i ett samhälle där religionen inte var viktig. Sekularismen i Albanien är ett därför ett arv från kommunismen, bra eller dåligt är inget jag skrivit om utan jag bara konstaterar att det är så. Källor har du fått. Det här är fakta, inte en åsiktsfråga.
Posta en källa, och citera ur den. Visa nu att dina påståenden stämmer. Det kan väl inte vara så svårt?
3. Dumma grek. Det finns inget som heter "albanier". Det heter albaner och det syftar på alla albaner. Jag skrev Albanien-albanerna för att vara specifik med vilka jag syftade på.
4. Nej. "Shqiperi etnike" är den term som används bland albaner. Shqiptaria är när vi pratar om albanskhet. Återigen visar du tydligt hur okunnig du är. Men vi låtsas att det är så. Innan i tråden har du påstått att albaner är ett splittrat folk religiöst, språkmässigt, socialt och kulturellt och som inte vill ha en unifiering och nu helt plötsligt är du en "sann patriot" som pratar om "etniska Albanien". Dina inlägg blir bara sjukare och sjukare.
Du verkar vara sällsynt intresserad av att smutskasta albaner och deras hjältar, och du verkar ha ett speciellt intresse av att "slå hål på albanska myter". Gissar på att du är grek

5. Du har ju inte ens besökt Albanien enligt eget utsago din fåntratt. Och lika stor kunskap har du, dvs noll.
Senast redigerad av Ominus 2014-07-03 kl. 19:54.
Senast redigerad av Ominus 2014-07-03 kl. 19:54.