Citat:
Ursprungligen postat av n3xmillionaire
Haha nej det är inte 40% utan det är 25% albaner i FYROM.
I Grekland finns nästan en halv miljon, 4% albaner.
Sen så är det inte så att bara för att en grupp människor är majoritet i ett visst område att det området ska automatiskt tillhöra ett annat land. Hur skulle hela Balkan se ut då egentligen? Alla Balkans folk är splittrade, du har serber i Kosovo men du har också serber på den kroatiska kusten. Du har bosnier nere vid Sandzak området i Serbien och Montenegro. Om vi skulle göra gränser efter folkets etniciteter skulle det de ut ungefär som de tyska små rikena på medeltiden.
http://balkan.fabian-vendrig.eu/fileadmin/Balkans/maps/balkans.jpg
25% är en manipulerad siffra det vet makedonska staten själv.
Dom har aldrig erkänt att nästan 40% är faktiskt albaner,,men men de e ju inte så konstigt med tanke på att huvudstaden skopje var albanskt för inte alls länge sedan..Makedonien fruktar en självständig del av albaner precis som det hände serbien. Därför erkäner dom inte det höga antalet albaner.
Vet du att serbien erkände aldrig att det bode 95%albaner i kosovo när serbien hade kosovo???
Dom sa alltid att det rörde sig om en minoritet av albaner på ca 20%
Komigen du vet att albaner är många i antal men uppsplittrade av europas stormakter med hjälp av dom barbariska,marktörstiga grannländer albanerna haft.
Exakt samma sak gäller grekland. Dom erkäner 500.000 albaner dvs hälfen av vad som igentligen finns,, Grekerna har kämpat mycket bra med att förtrycka och asimilera genom o förbjuda albanskt talande och albanskt kultur på alla möjiga GENOCID sätt.
Grekerna vill också undangömma Landet qameria som dom stal under andra världskriget.
Men som jag studerar albanerna nu i dag så är jag väldigt övertygad att sakta men säkert så kommer pusselbitarna trilla på plats dvs albanerna håller på att förena sig och steg 1 var kosovo.
Steg 2 kommer vara förening mellan albanien och kosovo, steg 3 och 4 kommer vara självständighetsutropanden av albaner i makedonien och grekland därefter sista steget Steg 5 en förening av dom staterna till albanien,
Detta kommer ju givetvis ta sin tid, Jag skulle tro inom dom närmste 30 åren.
Jag baserar mig på att albanerna är egentligen inte ett litet faktor. Dom är ju trots allt ungefär lika många som grekerna om dom enar sig.