2014-07-03, 23:58
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Har inte kört arty på ett tag men...9 matcher med GW Panther, alla skott fullt riktade där 4/5 missar totalt på stillastående mål, händer tom att vissa skott hamnar utanför cirkeln....vad har hänt?

Man måste nästan spela med choklad i stället för brandsläckare i högre tiers. Kostar mycket krediter men man slipper bli vansinnig.
Citera
2014-07-04, 01:04
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Smarta arties ställer sig där man vet att man kan träffa på rätt folk bakom stenar. Det är inte direkt svårt, men i randoms finns det inget värre än att spela arty för ingen skyddar en.

Och det är det som är problemet, att artys kan träffa överallt utan att man kan ta skydd. Att de kan träffa när man kör i full fart på vinst eller förlust. Har hänt mig mer än en gång att man sticker fram till dit man vill när striden startar och artys sitter och spammar de vanliga vägarna i starten på vinst eller förlust. Det blir till slut ett statiskt skitspel, där metaspelet blir att alla sitter och kurrar bakom stenar för att ingen vill bli träffad av antingen artilleri eller td:s.
Citera
2014-07-04, 02:12
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Smarta arties ställer sig där man vet att man kan träffa på rätt folk bakom stenar. Det är inte direkt svårt, men i randoms finns det inget värre än att spela arty för ingen skyddar en.

exakt, stör mig på idioter som skriver "clickers" och så kollar man deras profil 98% medium/heavy tanks

spelar man arty så vet man var arty INTE kan skjuta och därför när man sedan spelar samma bana och möter arty så vet man, "ahaa där kan s 51 inte skjuta" eller " haha dom har en gw panther och det står med 76% sannolikt på XY och kan inte skjuta här"

jag blir EXTREMT sällan dödad av artilleri, väldigt väldigt sällan
jag blir ju träffad då och då även om inte det är ofta heller, oftast är det en fv304 n00b som inte kan spela som får in 1-3 träffar och gör 10-100 i skada sammanlagt

det handlar om erfarenhet, spela alla arty, spela alla mediums, spela alla heavy, spela alla light så lär man sig spelet
tex med fv304, jag vet minst 3 ställen på ALLA banor där jag kan ställa mig bra osynligt och panga på, samma med alla mina andra artilleri pjäser, gw panther och det är banan XXXXXXX ja då står jag här, där eller där, beroende på hur laget ser ut, tex många heavy då dom dom troligen mest där och då måste jag stå där för att penna dom i sidan för maximal skada etc...
Citera
2014-07-04, 02:24
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Och det är det som är problemet, att artys kan träffa överallt utan att man kan ta skydd. Att de kan träffa när man kör i full fart på vinst eller förlust. Har hänt mig mer än en gång att man sticker fram till dit man vill när striden startar och artys sitter och spammar de vanliga vägarna i starten på vinst eller förlust. Det blir till slut ett statiskt skitspel, där metaspelet blir att alla sitter och kurrar bakom stenar för att ingen vill bli träffad av antingen artilleri eller td:s.

Jag skjuter kanske 100 skott på rörande tanks som kommer i skithög hastighet så jag måste flytta siktet hela tiden så det är enormt, trycker av ett skott och träffar kanske 5ggr av dessa 100
är extremt lite, 5 personer sura som fan, 95% som skrattar hur jag missade med 50 meter

nu tar vi 100 000 pollacker, dom har inte mitt logiska tänkande eller min skill så vi räknar med att dom träffar på 1-2/100
så det är 10 000 000 skott där så det är 150 000 träffar

vad du glömmer är alla missar, alla 9 850 000 missar, men du råkade träffas av en eller flera av dessa 150 000 skotten och kommer då ihåg detta mest.

jag har gjort sådana RNG skott som skulle få WG att gråta :P
det som gör WoT så kul när man lyckas, men det sker inte ofta
Citera
2014-07-04, 02:37
Medlem
Kebabsugers avatar
ibland är WoT underbart

hade en sådan jäkla bajsmatch tyckte jag
3 matchen för dagen, valde fv304, tryckte battle och självklart blir det fucking himmelsdorf
av någon anledning blir det alltid den banan när jag väljer artilleri :P
surar när dom 30 sekunderna tickar ner, meddelar min platoonmate i sin fv304 över skype hur jäkla bajs dennan banan är, pingar på kartan att dom skall ta hill, för kommer man upp där så kan fv skjuta över hela kartan förutom under en och järnvägen

jag och polaren sticker direkt för att ta positionen så snabbt som möjligt, pingar igen, 2 heavy kommer med, men ångrar sig när dom ser lemmingtåget i mitten och järnvägen
meddelar vilka pollacker dom är och kör ner till järnvägen och ställer mig och tycker allt är bajs, har gått 3min nu och inte skadat någon än och efter 3 min brukar ju matcher ofta vara över
självklart failar lemming tåget när motståndarna är färre

5min in och jag har fortfarande inte fått position att göra någon skada och nu har dom dödat 10 av oss och vi bara 5 av dom

men nu börjar det roliga, jag och min polare börjar slakta dom, kommer en jagdp4 från kullen, jag är vid järnvägen vänder mig om, höftar ett skott, pang, rakt över kyrkan och rakt ner i hans motor, 360 i skada och tog hela hans liv :P
ohh en churchill 460 i skada och sedan brann han upp
och så höll det på
jag dog, min polare levde, vi avgjorde matchen, 2000 i skada var
jag brukar se 2k som standard men min polare var skitnöjd med 2000 i skada med sin fv304
men var en rolig match för det var som den var helt förlorad och sedan vände vi på det helt efter 1/3 av matchen hade gått.
rammade en hellcat till döds med
rolig match och vi bestämde oss att sluta där, sluta när det var roligt och inte när man är förbannad som man bara kan bli på WoT
Citera
2014-07-04, 03:36
Medlem
xyklopfs avatar
Möter ni en spelare som heter "wer45g5g" så är det en jäkla reklambot. Spamma sönder chatten nyss i en match. Jodå, jag har anmält det.

Edit: Har stött på "han" i flera matcher inatt.
Senast redigerad av xyklopf 2014-07-04 kl. 03:59.
Citera
2014-07-04, 08:42
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
ibland är WoT underbart

hade en sådan jäkla bajsmatch tyckte jag
3 matchen för dagen, valde fv304, tryckte battle och självklart blir det fucking himmelsdorf
av någon anledning blir det alltid den banan när jag väljer artilleri :P
surar när dom 30 sekunderna tickar ner, meddelar min platoonmate i sin fv304 över skype hur jäkla bajs dennan banan är, pingar på kartan att dom skall ta hill, för kommer man upp där så kan fv skjuta över hela kartan förutom under en och järnvägen

jag och polaren sticker direkt för att ta positionen så snabbt som möjligt, pingar igen, 2 heavy kommer med, men ångrar sig när dom ser lemmingtåget i mitten och järnvägen
meddelar vilka pollacker dom är och kör ner till järnvägen och ställer mig och tycker allt är bajs, har gått 3min nu och inte skadat någon än och efter 3 min brukar ju matcher ofta vara över
självklart failar lemming tåget när motståndarna är färre

5min in och jag har fortfarande inte fått position att göra någon skada och nu har dom dödat 10 av oss och vi bara 5 av dom

men nu börjar det roliga, jag och min polare börjar slakta dom, kommer en jagdp4 från kullen, jag är vid järnvägen vänder mig om, höftar ett skott, pang, rakt över kyrkan och rakt ner i hans motor, 360 i skada och tog hela hans liv :P
ohh en churchill 460 i skada och sedan brann han upp
och så höll det på
jag dog, min polare levde, vi avgjorde matchen, 2000 i skada var
jag brukar se 2k som standard men min polare var skitnöjd med 2000 i skada med sin fv304
men var en rolig match för det var som den var helt förlorad och sedan vände vi på det helt efter 1/3 av matchen hade gått.
rammade en hellcat till döds med
rolig match och vi bestämde oss att sluta där, sluta när det var roligt och inte när man är förbannad som man bara kan bli på WoT

Just himmelsdorf med den vagnen och om någon tar hill är ju underbar. Speciellt när man ska ta hill eftersom du kan stå i skydd och lobba över skott efter skott. Brukar ligga på ca 1500 skada innan vi ens tagit hill, och då börjar det roliga.
Men att sologrinda 212A är som att skära sig armen med en osthyvel, om och om igen.
Citera
2014-07-04, 09:33
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Spelade med mitt enda arty (förutom Fv304), franska tier 6 häromdan. Och jävlar vad det är trist, segt och löjligt. Dels missar man helt insiktade skott, dels kan man träffa när man inte siktar alls och dels är det satans op. 1000 skada från ett tier 6 arty som står skyddat utan en chans att skjuta tillbaka, är retarderat.

De nerfade arty och nu är det inte roligt för någon, såvida man inte spelar FV304 eller Lefh. Franska tier7 arty fick mig att sluta grinda arty överhuvudtaget.
Arty är knappast OP eftersom det enda skälet till att du blir träffad i nuläget är för att du inte rör dig och knappt ens då med tanke på hur slumpmässigt arty träffar.

Citat:
Arty borde tas bort helt är min åsikt, eller åtminstone göras om totalt. Spelförstörande skräp är vad det är! Det hade varit bättre om de hade mycket mindre alfa och kortare reload och sikttid istället för massiv skada som förstör hela matcher om de är mer än 2. Autoloader batchatten är värst och tyvärr mest populär, träffade mig för 1.2k och den skiten kan göra det 3x...

Din åsikt har framförts de senaste 3 åren i WoT av många spelare och arty är fortfarande i spelet. Lycka till med det.

Alfa är det enda som gör arty värt att spela i nuläget, såvida du inte har en FV304 eller Lefh som kan spotta ur sig ett skott var 8 s. Tex franska tier7 har en reload på 30s vilket innebär att var 30s gör du 300-400 i damage på en heavy om du träffar. Låter det som kul?
De höga damage rolls man får är mer tur än något annat. För att en sån arty skulle vara kul hade man behövt minska reload till 15s.
En S-51 skadar iaf saker när man träffar men det är å andra sidan ett fullständigt lotteri om det sker.

För övrigt, mindre alfa och högre RoF har tex Lefh och det är en arty som jag kan permatracka tanks med. Så vad vill du ha, en träff som gör mycket skada men är mer eller mindre slumpmässig, eller vill du bli träffad för 50-100 hp var 8s som dessutom trackar dig?
I min Lefh har jag lyckats få en hel del spelare att ragea på mig genom att permatracka en tier7 heavy till döds.
Citera
2014-07-04, 10:23
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
De nerfade arty och nu är det inte roligt för någon, såvida man inte spelar FV304 eller Lefh. Franska tier7 arty fick mig att sluta grinda arty överhuvudtaget.
Arty är knappast OP eftersom det enda skälet till att du blir träffad i nuläget är för att du inte rör dig och knappt ens då med tanke på hur slumpmässigt arty träffar.

Din åsikt har framförts de senaste 3 åren i WoT av många spelare och arty är fortfarande i spelet. Lycka till med det.

Alfa är det enda som gör arty värt att spela i nuläget, såvida du inte har en FV304 eller Lefh som kan spotta ur sig ett skott var 8 s. Tex franska tier7 har en reload på 30s vilket innebär att var 30s gör du 300-400 i damage på en heavy om du träffar. Låter det som kul?
De höga damage rolls man får är mer tur än något annat. För att en sån arty skulle vara kul hade man behövt minska reload till 15s.
En S-51 skadar iaf saker när man träffar men det är å andra sidan ett fullständigt lotteri om det sker.

För övrigt, mindre alfa och högre RoF har tex Lefh och det är en arty som jag kan permatracka tanks med. Så vad vill du ha, en träff som gör mycket skada men är mer eller mindre slumpmässig, eller vill du bli träffad för 50-100 hp var 8s som dessutom trackar dig?
I min Lefh har jag lyckats få en hel del spelare att ragea på mig genom att permatracka en tier7 heavy till döds.

Du har väldigt rätt i det du skriver, men jag tycker ändå arty är förjävla roligt igen. Inte lika roligt som innan nerfen, men fortfarande kul. Det roliga med FV304 är ju att man kan nöta ner tier 9'or som inte tycker man gör särskilt mycket skada då de har en annan 9a framför sig och liknande. Plockade ner en E75 solo med den häromdagen.
Men som du säger, reload är apjobbig, men jag tragglar mig vidare och inom en snar framtid ska jag ha minst 2 tior, helst 3. Den första kommer bli ryssen då jag nöter 9an där nu och den kan man ha fantastiska matcher med. Min WN8 brukar ligga på runt 4k när jag kör den. Min franska 8a är lite jobbigare, träffar mer sällan och gör ingen särskild skada. Därefter har jag M12 som ibland funkar sjukt bra men alltför ofta missar allt och alla, men så är det väl med alla amerikanska?
Jag skulle förresten vilja ha en sida som visar vad varje arty har för siktbredd utan att röra banden, någon som sitter och smyger med en sådan?
Citera
2014-07-04, 10:28
Medlem
När jag spelar arty och ser att det finns en annan arty brukar jag leta reda på denne genom att kolla skottbanorna och sedan bomba. Ibland har man tur.

Har skjutit på måfå mot ställen där jag vet att jag brukar stå och 9/10 gånger träffar jag något.
Citera
2014-07-04, 10:41
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
När jag spelar arty och ser att det finns en annan arty brukar jag leta reda på denne genom att kolla skottbanorna och sedan bomba. Ibland har man tur.

Har skjutit på måfå mot ställen där jag vet att jag brukar stå och 9/10 gånger träffar jag något.

Ibland kör jag counter arty också, beror oftast på bana och om man vet att arty kommer stå på en viss ruta. Men är man arty och möter 3 andra arties så är tumregeln att alltid röra sig en bit vid varje skott, på så sätt blir du aldrig träffad.
Citera
2014-07-04, 12:05
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Du har väldigt rätt i det du skriver, men jag tycker ändå arty är förjävla roligt igen. Inte lika roligt som innan nerfen, men fortfarande kul. Det roliga med FV304 är ju att man kan nöta ner tier 9'or som inte tycker man gör särskilt mycket skada då de har en annan 9a framför sig och liknande. Plockade ner en E75 solo med den häromdagen.
Men som du säger, reload är apjobbig, men jag tragglar mig vidare och inom en snar framtid ska jag ha minst 2 tior, helst 3. Den första kommer bli ryssen då jag nöter 9an där nu och den kan man ha fantastiska matcher med. Min WN8 brukar ligga på runt 4k när jag kör den. Min franska 8a är lite jobbigare, träffar mer sällan och gör ingen särskild skada. Därefter har jag M12 som ibland funkar sjukt bra men alltför ofta missar allt och alla, men så är det väl med alla amerikanska?
Jag skulle förresten vilja ha en sida som visar vad varje arty har för siktbredd utan att röra banden, någon som sitter och smyger med en sådan?

Hur möter du 9or i en FV304? Kör du dåliga plutoner?

Ryska 9an har samma kanon som tier7 och jag har behållt min S-51 eftersom att oneshotta saker i tier5-9 aldrig blir tråkigt. 10an är en lite annorlunda tank tydligen, som offrar splash och damage för en betydligt högre träffsäkerhet och är en rätt bra sniper.

Amerikanska trädet innehåller den bästa tier9 arty, M53/55, som ibland även används i CW på NA. Jag spelar ibland med en kille som nästan bara kör arty och han har 2000 matcher i den och en 6 skills crew. Den bästa tier8 arty finns även i amerikanska med M40/43. Jag har själv en T92a, men amerikanska SPG-trädet var det första jag gick igenom, så mina stats där suger.

tank-compare.com har traverse för alla tanks, så kolla där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in