2014-07-03, 21:44
Medlem
Jellohs avatar
Sen kan man ju som snäll kille trösta sig med att man får mer sex appeal med åldern som man. Om jag jämför antalet tjejer som flirtade med mej när jag var 20 (för ca 15 år sedan) och antalet nu är ökningen grovt skattat ungefär 1000 ggr så många. Och jag ser ut som nån slags wellgroomed WT med hipsterkomplex så det handlar definitivt inte om status.
Citera
2014-07-03, 21:45
Bannlyst
Bara den moderna tjejen har rätt till att pissa den vanliga killen i ansiktet. Någon annan rätt finns det inte.
Citera
2014-07-03, 21:49
Medlem
exquisitelys avatar
Mer ärlighet, kommunikation, respekt och empati behövs män och kvinnor emellan.

Man bör inte dejta flera samtidigt utan att tala om det. Be fair och kör med öppna kort.

Otrohet är aldrig acceptabelt. Gör slut först - sen kan du knulla med vem du vill.

Rusa inte in i ett förhållande så fort det gamla tagit slut. Använd inte andra människor som tröstpriser.

Om en vän visar sig ha känslor för dig (ej besvarade) gör man bäst i att bryta kontakten. Så länge man fortsätter man umgås är det lätt hänt att h*n tror att det finns en chans. Vänskapen är ändå inte på samma gamla vanliga villkor längre.

Ta inte emot telefonnummer/mailadress/etc. om du ändå vet med dig att du inte vill ha kontakt. Var schyst och sköt det snyggt. Man kan tacka för komplimangen och förklara att man tyvärr inte är intresserad av att ses.

Utnyttja aldrig andras känslor för att få bekräftelse eller sex.

Killar - ge fan i att bjuda tjejer på drinkar i hopp om mer. Lägg era pengar på annat istället. Jag tvivlar på att samtliga drinkluder är nolltaxerare.
Citera
2014-07-03, 21:56
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Självklart så hittade jag hit. Däremot tror jag inte att jag är till nån större nytta, mina insatser på det här området kommer att sakta och säkert klinga av from nu.
Meningslösheten att tröska den här frågan är stor, och på samma sätt som jag i stort sett lämnat blattefrågan, då den är lika meningslös (vi har förlorat, blattarna blir majoritet, ingen revolution kommer), så kommer jag trappa ner även det här ämnet.

Den här tråden kommer som alla andra kvalitetstrådar att dö bort ganska snabbt.

Ditt startinlägg är så otroligt välskrivet och i stort sett varenda mening är objektiv och självklar sanning. Jag skulle verkligen vilja svara och reflektera på varje del i det, men energin finns inte.
Mina egna små och kvalitetsmässigt tveksamma inlägg bleknar verkligen i jämförelse.

Det hindrar dock inte the haters att ignorera faktan i dina inlägg lika mycket som i mina.

Jo jag har också märkt att det är rätt fruktlöst att försöka förändra attityder hos folk i gemen. Man kan inte räkna med massans gillande när man ifrågasätter ett etablerat system. Och folk ogillar särskilt när man vill ta ifrån dem deras godis. De flesta av dagens människor lever i grunden tomma och meningslösa liv utan högre mening och deras livsglädje hålls vid liv genom det rastlösa pendlande mellan retning och tillfredsställelse som uppnås genom sex, konsumtion, berusningsmedel etc. Därför framstår jag som en grym medeltidspräst för många när jag vill begränsa dessa nöjen, trots att jag bara förespråkat lagom och rättvis mängd åt alla istället för överflöd åt somliga och svält för andra.

Jag skriver mest i förhoppning om att enstaka intelligenta och visa personer ska läsa här och få en och annan ny insikt. Kanske kan man så lite goda frön här och var. Ingenting kommer förändras idag eller imorgon men förhoppningsvis kommer framtidens makthavare förstå detta problem och göra något åt det.
Citera
2014-07-03, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
De flesta av dagens människor lever i grunden tomma och meningslösa liv utan högre mening och deras livsglädje hålls vid liv genom det rastlösa pendlande mellan retning och tillfredsställelse som uppnås genom sex, konsumtion, berusningsmedel etc. Därför framstår jag som en grym medeltidspräst för många när jag vill begränsa dessa nöjen, trots att jag bara förespråkat lagom och rättvis mängd åt alla istället för överflöd åt somliga och svält för andra.

På vilket sätt skulle dina förespråkade åtgärder ge högre mening och livsglädje åt folk i allmänhet?
Citera
2014-07-03, 23:45
Medlem
Nej - varken killar eller tjejer har några rättigheter respektive skyldigheter att ha en kärlekspartner. Och det är väl skönt för PK-patrasket, att de inte är skyldiga att ha en partner. Samt skönt för oss andra, att de inte har rätt till en heller.
Citera
2014-07-03, 23:47
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Detta fordrar emellertid någon form av folkgemenskap och lär inte bli lätt att genomföra i dagens splittrade, individualistiska samhälle där de flesta bara söker efter sitt och ser varandra som medtävlare snarare än medmänniskor.
Vad tänker ni andra om det här?

Jag hänger med i ditt resonemang TS o fattar va du menar, tyvärr är det nog så att
det är svårt att ändra rådande faktum. I så fall måste hela samhällets normer o värderingar
få en rejäl omvälvning så att ex status, utseende o makt inte är prio 1 för så många av dem
som letar partners (för sex lr förhållande).
Oavsett rådande normer så kan man väl säga alla ändå inte har rätt till en kärlekspartner.
Senast redigerad av KnackehaxanMia 2014-07-03 kl. 23:49.
Citera
2014-07-04, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Samir.
Så det är smartare att bara låta sig bli påknullad av svin?
Den snälla killen är väldigt snäll och vanlig.
Dom som snälla killar kallar svin är väldigt sällan svin. Oftast är dom så kallade "svinen" både trevligare och mer sympatiska än dom snälla killarna.
Citera
2014-07-04, 00:13
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaStupenda
Nej - varken killar eller tjejer har några rättigheter respektive skyldigheter att ha en kärlekspartner. Och det är väl skönt för PK-patrasket, att de inte är skyldiga att ha en partner. Samt skönt för oss andra, att de inte har rätt till en heller.

Har jag några skyldigheter att betala skatt?
Citera
2014-07-04, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Dom som snälla killar kallar svin är väldigt sällan svin. Oftast är dom så kallade "svinen" både trevligare och mer sympatiska än dom snälla killarna.
men dom moderna tjejerna blir påknullade av svinen. vilka är det då som är svin?
Citera
2014-07-04, 00:18
Medlem
Citat:
men dom moderna tjejerna blir påknullade av svinen. vilka är det då som är svin?

Du är verkligen jättekonstig.
Citera
2014-07-04, 00:20
Bannlyst
Citat:
Svinen finns bara i dom snälla killarnas fantasi. I verkligheten knullar inte den moderna tjejen speciellt mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in