Citat:
Håller fullständigt med, enligt kvällspressen så har Jonna även dykt upp i lägenheten vid ett annat tillfälle då det blivit bråk mellan henne och Lovisa. Jonna verkar ha varit uppviglaren/den som påbörjat alla tidigare bråk vilket hon uppenbarligen gjorde även den dagen då hon mördade Lovisa. Jag förstår inte hur man kan försvara ett sådant beteende?Men, ska man då väga och mäta varann innan man bråkar, eller vad menar du? "Nej, du väger 4 kg mer än mig och är 2 cm längre. Ska du då bråka med lilla, lilla mig?
"
Varför antar du att JH är helt oskyldig till det som hänt tidigare? Varför antar du att hon är offret och LL är det stora hemska monstret som både snott killen och hoppat på JH? (Man kan inte sno någon annans kille btw, öht. Man är bara inte lika bra i killens ögon som den nya)
Bara för att LL "vann" det påstådda krogbråket så betyder det inte att LL startade det. Inte alls faktiskt. Det kan lika gärna varit JH som kom in och kallade LL diverse fula ord för att sedan hoppa på henne. LL kanske stod där och undrade vad fan det var som pågick, klappade till henne för att få bort människan som attackerade henne och gick därifrån och lilla JH i offerkoftan skrek misshandel.
Det finns inga förmildrande omständigheter här. JH förlorade snubben, något som kvinnor och män världen över går igenom dagligen på löpande band. Under tiden jag skriver detta inlägg så har hundratals, kanske till och med tusentals förhållanden tagit slut, många till fördel för en ny. Hur många av dessa tror du kommer mörda den nya? Med största sannolikhet ingen av dem.
Jag förstår inte varför du verkar anse att JH borde komma undan billigt. Har du blivit dumpad till fördel för en ny och hade tankar på hämnd, kanske mord? Vad är det som gör att du sympatiserar med henne?
Att bli dumpad är en del av livet och att bråka likaså. Inget av dessa bör räknas som förmildrande omständigheter. Inte i det här fallet.
" Varför antar du att JH är helt oskyldig till det som hänt tidigare? Varför antar du att hon är offret och LL är det stora hemska monstret som både snott killen och hoppat på JH? (Man kan inte sno någon annans kille btw, öht. Man är bara inte lika bra i killens ögon som den nya)
Bara för att LL "vann" det påstådda krogbråket så betyder det inte att LL startade det. Inte alls faktiskt. Det kan lika gärna varit JH som kom in och kallade LL diverse fula ord för att sedan hoppa på henne. LL kanske stod där och undrade vad fan det var som pågick, klappade till henne för att få bort människan som attackerade henne och gick därifrån och lilla JH i offerkoftan skrek misshandel.
Det finns inga förmildrande omständigheter här. JH förlorade snubben, något som kvinnor och män världen över går igenom dagligen på löpande band. Under tiden jag skriver detta inlägg så har hundratals, kanske till och med tusentals förhållanden tagit slut, många till fördel för en ny. Hur många av dessa tror du kommer mörda den nya? Med största sannolikhet ingen av dem.
Jag förstår inte varför du verkar anse att JH borde komma undan billigt. Har du blivit dumpad till fördel för en ny och hade tankar på hämnd, kanske mord? Vad är det som gör att du sympatiserar med henne?
Att bli dumpad är en del av livet och att bråka likaså. Inget av dessa bör räknas som förmildrande omständigheter. Inte i det här fallet.
Ni som påstår att ni har förståelse för Jonnas beteende och anser att det gör er mer empatiska/sympatiska än oss andra, hur tänker ni där?
Min empati och sympati ligger hos Lovisa, hennes familj och vänner samt Jonnas familj. Det vore sjukt om Jonna inte fick livstidsstraff efter vad hon gjorde mot Lovisa. Att knacka på hos någon klockan sex på morgonen med en hammare i handen går enligt mig inte att bortförklara.
Så till en morbid fråga, tror ni att Lovisa låg på mage eller rygg när hon knivhögg henne? Själv tror jag på att hon antagligen låg på mage och att Jonna inte såg hennes ansikte.
Leif G.W, när han på videon pratar om hur en styckning går till så säger han att huvudet oftast är först så att förövaren slipper se offret i ögonen. Men om offret ligger på mage istället så ser man det ju inte heller? Skillnad?

, får skylla på att jag är trött.